1

ایران خودرو برای طراحی و تولیدپلتفرم های جدید نیازمند حمایت دولت است

  • کد خبر : 35587
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴

گروه صنعتی ایران خودرو در تدارک طراحی و تولید دو پلاتفرم جدید با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان، نیازمند همکاری و مساعدت های همه جانبه دولت و سایر دستگاه های مربوطه است.

 

مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب در مراسم افتتاح خطوط تولید رانا به عنوان دومین برند ملی ایران خودرو اظهار داشت:  این که در مدت هفت سال با طراحی و تولید این دو پلاتفرم امکان تولید ۱۱خودروی جدید فراهم خواهد شد، گامی مهم و اساسی در زمینه خودکفایی در صنعت خودرو به شمار می رود که در صورت مساعدت دولت، می توان این کار را در مدت پنج سال صورت داد.


وی با اشاره به تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به ایران خودرو در فروردین سال ۸۹ گفت: دیدار مقام معظم رهبری از ایران خودرو و فرمایشات معظم له انگیزه تازه ای در ایران خودرو ایجاد کرد تا در جهت خودکفایی با هدف تقویت برند ملی، اقدامات راهبردی در دستور کار قرار گیرد.


 نجم الدین در همین حال طراحی و تولید رانا را پاسخ عملی به تحریم ها دانست و تاکید کرد: طراحی و تولید این خودرو در مدت ۱۹ ماه نشان داد که ما قادریم بدون نیاز به خارجی ها در مسیر خودکفایی قدم برداریم .


مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه این خودرو به بازارهای جهانی با استاندارد یورو ۴ خبر داد و گفت: رانا، به گونه ای طراحی شده که ضمن دارا بودن قابلیت ارتقا به یورو ۵ ، از استانداردهای ایمنی برای سرنشینان و عابر پیاده  نیز برخوردار است.


وی از شروع تولید دنا که نسل تکامل یافته سمند است، در اواخر امسال خبر داد و آن را حاصل تجاربی دانست که کارشناسان ایران خودرو در روند طراحی و تولید خودروهایی مانند سمند و رانا به دست آورده اند.


نجم الدین افزود: دست یابی به دانش فنی خودکفایی در طراحی و تولید خودرو به خصوص در بخش الکترونیک خودرو از مهم ترین دستاوردهای ایران خودرو در نتیجه طراحی و تولید رانا است.


مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در همین حال به این موضوع اشاره کرد که ایران خودرو در سال حمایت از تولید ملی گام های مهمی در راه خودکفایی برداشته که طراحی و تولید رانا و دنا از نمونه های بارز آن بوده و برنامه های مدونی نیز برای ارتقای کیفیت و ایمنی خودروهای خود در دستور کار دارد.


وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت های اصولی کارگروه صنعت از اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه طراحی و تولید خودرو های جدید، روند خودکفایی و ساخت داخل کردن خودروها شتاب بیشتری به خود بگیرد.


لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35587

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر