1

اجرای ۸۸۰ پروژه برای ارتقای سطح محصولات ایران خودرو به رده خیلی خوب

  • کد خبر : 35624
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴

با اجرای ۸۸۰ پروژه درسال تولید ملی ، سطح ارتقای کیفیت تمامی محصولات ایران خودرو به رده خیلی خوب خواهد رسید

به گزارش افق ، مهندس کیانوش پورمجیب  معاون کیفیت ایران خودرو در دومین نشست تخصصی گروه صنعتی ایران خودرو با اصحاب رسانه با بیان این مطلب گفت : مبتنی بر آیین نامه ابلاغی ارتقاء وزارت صنایع کلیه خودروسازها در سال ۹۱ می بایست کیفیت خودورهای خود را صرفا” در سطح خوب و خیلی خوب تولید نمایند. خوشبختانه ایران خودرو در حال حاضر به این هدف دست یافته است

وی افزود : گروه صنعتی ایران خودرو، در سال گذشته نیز کلیه محصولات خود را در سطح کیفی خوب و خیلی خوب تولید کرد.

معاون کیفیت ایران خودرو  دستیابی به برنامه تولید کلیه محصولات این شرکت در رده خیلی خوب را از مهمترین برنامه های راهبردی این شرکت در نیمه دوم سال جاری دانست.

وی از مهمترین برنامه کیفی ایران خودرو در سال جاری را کاهش مراجعات مشتریان بابت تعویض قطعات عملکردی زیر ۵ هزار کیلومتر به شبکه خدمات پس از فروش عنوان کرد .

پور مجیب همچنین به افزایش عملکرد کیفی محصولات بر اساس شاخص آدیت ترکیبی این گروه صنعتی در اسفند ماه سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ اشاره کرد و گفت: محصول تندر ۹۰ حدود ۳۷ درصد، پژو ۲۰۶ حدود ۱۸ درصد، سوزوکی بیش از ۱۱ درصد، پژو پارس، سمند و ۴۰۵ بیش از ۴۰ درصد و وانت پیکان نیز حدود ۸۴ درصد افزایش کیفی داشته است.معاون کیفیت ایران خودرو خاطرنشان ساخت: به هر اندازه نمره منفی محصولات کاهش یابد، کیفیت آن نیز افزایش داشته و این دو معقوله بلعکس هم عمل می کنند.

وی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال های اخیر را کاهش قطعات برگشتی در خدمات پس از فروش محصولات خواند و تاکید کرد: با  بربنامه ریزی های انجام شده در حال حاضر میزان قطعات برگشتی در سه ماهه ابتدای تحویل خودرو در هر ۱۰۰ دستگاه خودرو به ۲۰ عدد کاهش یافته است وبا این برنامه ریزی میزان رضایت مشتریان نیز افزایش خواهد یافت.

معاون کیفیت ایران خودرو گفت: درصد کاهش برگشتی قطعات محصولات در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ به صورت میانگین افزایش ۷۱ درصد بوده است، به طوری که خانواده پژو ۲۰۶، ۶۴ درصد، تندر ۹۰، ۹۶ درصد، گرند ویتارا ۷۲ درصد، پژو ۴۰۵، ۵۷ درصد، پژو پارس خراسان ۶۵ درصد، سمند ۵۸ درصد و وانت پیکان نیز ۸۳ درصد افزایش کیفی داشته اند.

پور مجیب افزود: ۷۶ سازنده قطعه درگرید سی قرارداشته اند  که از این میزان یا ارتقای یافته و یا حذف شده اند .

وی ادامه داد: در حال حاضر کلیه قطعه سازان این مجموعه دارای رتبه گرید بندی A و B هستند.

معاون کیفیت ایران خودرو به ارتقای رضایت مشتریان از کیفیت محصولات مبتنی بر نظرسنجی  اشاره کرد و گفت: در این نظر سنجی از  حدود ۱۲۰۰ نفر از مشتریان هر یک از محصولات این شرکت که بیش از ۳ ماه از تحویل خودرو خود می گذرد ، بصورت ماهانه نظرسنجی می شود .

پورمجیب ، میزان رضایت مشتریان از طریق این نظر سنجی در سال ۸۷ را ۴/۶۵ در سال ۸۸ را ۹/۶۵، در سال ۸۹ را ۷/۶۶ و در سال ۹۰ را ۱/۶۸ خواند.

وی تاکید کرد : بالاترین عدد در خودرو های لوکس و وارداتی در این نظر سنجی ۸۱ بوده است .

معاون کیفیت ایران خودرو به افزایش رضایت مشتریان از پژو ۲۰۶ اس دی پرداخت و افزود: این خودرو حتی در میان خودروهای وارداتی هم قیمت و هم کلاس خود از رضایت پیشتری برخوردار است.

پور مجیب ادامه داد: در سال ۸۸، ۱۱۷ پروژه برای افزایش کیفیت محصولات داشته ایم که این تعداد در سال ۸۹ به ۲۶۳ و در سال ۹۰ نیز به ۳۵۳ دسته پروژه رسید که حاصل آن افزایش رضایت مشتریان در سال گذشته از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو بود. سال ۹۱ نیز در ادامه برنامه بهبود قطعات / محصولات / خدمات گروه صنعتی ایران خودرو ۸۸۰ پروژه ابلاغ گردیده است ./ایکوپرس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35624

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر