2

انتخاب رشته کارشناسی ارشد؛ بدون هزینه!

  • کد خبر : 356391
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۱۳

با توجه به زمان‌بندی اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش، انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد قاعدتاً در شهریورماه صورت می‌گیرد. به عنوان یک داوطلب ارشد اگر مایل هستید که انتخاب رشته رایگان کارشناسی ارشد برای شما صورت گیرد؛ با این مطلب همراه باشید.

نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۰ کی اعلام می‌شود؟

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان سنجش، نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۰ در نیمه اول شهریورماه اعلام خواهد شد. کارنامه اولیه داوطلبان شامل مواردی مانند درصد کسب‌شده در هر یک از دروس امتحانی، رتبه داوطلب در گرایش‌های مختلف رشته امتحانی و نیز نمره تراز کسب‌شده است. همچنین در این کارنامه مشخص می‌شود که آیا شما مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف هستید یا خیر. مجاز بودن یا نبودن برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم در همین کارنامه اعلام می‌شود.

به عنوان یک داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، برای انتخاب رشته لازم است با توجه به رتبه کسب‌شده و نیز ظرفیت پذیرش در دوره‌های مختلف عمل کنید. اما نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که شاید بدون مشاوره انتخاب رشته ارشد از آن غافل شوید.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

اگر می‌خواهید در هنگام انتخاب رشته کارشناسی ارشد نکات مهمی را از دست ندهید، بهتر است از خدمات مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد استفاده کنید تا اشتباه نکنید!

همانند آزمون سراسری، انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد هم بسیار مهم و مؤثر است. در واقع نمره آزمون خوب و انتخاب رشته مناسب هر دو با هم دو بال موفقیت در کنکور ارشد هستند.

انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه‌های سراسری پس از اعلام نتایج اولیه و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود. داوطلبان پس از مشاهده کارنامه اولیه خود و اطلاع از نمره کل و رتبه در هر یک از گرایش‌ها وارد سایت سازمان سنجش آموزش شده و رشته‌محل‌های انتخابی خود را به ترتیب ثبت می‌کنند.

رشته‌محل به هر یک از انتخاب های داوطلبان گفته می‌شود که در دفترچه انتخاب رشته درج شده است. در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد که به نام دفترچه شماره ۲ نیز معروف شده است، پذیرش هر دانشگاه در هر گرایش (یا رشته)، به صورت یک کدرشته‌محل ثبت شده است. به طور مثال، ریاضی محض دانشگاه شهید بهشتی یکی از انتخاب‌های پیش‌روی داوطلبان رشته ریاضی است که به آن یک کدرشته‌محل ریاضی گفته می‌شود.

در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، علاوه بر فهرست اسامی دانشگاه‌هایی که در هر رشته/گرایش دارای پذیرش دانشجو در مقطع ارشد هستند،  ظرفیت پذیرش در هر دوره نیز درج شده است. مثلاً ممکن است دانشگاه تهران در رشته مهندسی برق قدرت هم در دوره روزانه، هم در دوره نوبت دوم (یا همان شبانه) و هم در دوره پردیس خودگردان و شاید دوره مجازی پذیرش داشته باشد. ظرفیت پذیرش در هر یک از این دوره‌ها نیز در دفترچه انتخاب رشته مشخص می‌شود.

علاوه بر این، فهرست اسامی و ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی هم در دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسری اعلام می‌شود.

داوطلبان پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰ و مطالعه دقیق محتویات آن، برخی کدرشته‌ها را که قصد ادامه تحصیل در آنها را دارند انتخاب نموده و به ترتیب علاقه در سایت سنجش وارد می‌کنند. این‌جا همان جایی است که یک مشاور انتخاب رشته باتجربه می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب و بهترین ترتیب انتخاب را داشته باشید.

نکته‌ دیگری که در زمینه انتخاب رشته وجود دارد این است که گاهی داوطلب مجاز به هر انتخابی نیست، ساده‌ترین حالت آن مربوط به کدرشته‌محل‌های تک‌جنسیتی مثل دانشگاه الزهرا است که برای آقایان قابل انتخاب نیست. همچنین داوطلبانی که نمره کل پایینی داشته باشند، معمولاً مجاز به انتخاب رشته‌محل‌های روزانه نیستند و باید گزینه‌های خود را از بین دوره‌های شبانه، پردیس، پیام نور و … انتخاب کنند.

گاهی نیز گرچه داوطلب امکان انتخاب دوره‌های روزانه را دارد، اما نباید این کار را انجام دهد! مثال واضح این مورد کسانی هستند که تا پایان شهریور فارغ‌التحصیل نمی‌شوند. این افراد در صورت انتخاب دوره‌های روزانه و قبولی در آنها هم کنکور امسال را از دست می‌دهند و هم کنکور سال آینده را! چرا که معمولاً دانشگاه‌های سراسری آن هم در دوره روزانه، با کسانی که هنوز از مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل نشده همکاری نمی‌کنند و لازم است حتماً این داوطلبان درسشان تا آخر شهریور تمام شود. نکته دیگر هم این است که در صورتی که در دوره روزانه قبول شوید، چه ثبت‌نام نید و چه ثبت‌نام نکنید، یک سال از شرکت در آزمون ارشد محروم می‌شوید.

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا صورت می‌گیرد. دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه منتشر می‌شود؛ زمان انتخاب رشته به‌صورت مستقل اعلام می‌شود و انتخاب رشته هم در سایت azmoon.org صورت می‌گیرد. البته که داوطلبان کنکور ارشد به‌صورت همزمان داوطلب دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد هستند. کسانی که می‌خواهند برای دانشگاه آزاد هم انتخاب رشته کنند، کافی است با استفاده از «کد دسترسی انتخاب رشته ارشد» که پایین کارنامه اعلام نتایج در سایت سنجش درج شده، در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنند.

برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هم داشتن یک مشاور کارآزموده می‌تواند کمک بزرگی باشد.

برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد رایگان به کجا مراجعه کنیم؟

باوجود اعلام ارقام نجومی از سوی برخی مشاوران انتخاب رشته، جهت بهره‌مندی از امکانات انتخاب رشته رایگان کارشناسی ارشد تنها کافی است به صفحه مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد مسترتست در این لینک (https://mastertest.ir/1394/02/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-94-95/) مراجعه نمایید.

چرا مسترتست؟

شاید برایتان سؤال پیش بیاید که چرا باید مسترتست را برای انتخاب رشته رایگان خود انتخاب کنید. در پاسخ باید گفت به هزار و یک دلیل! در این جا چند تا از این هزارویک دلیل را برایتان آورده‌ایم:

  • مشاوران باتجربه: وب‌سایت مسترتست از مشاورانی با تجربه ۲۰ ساله بهره می‌گیرد که سال‌هاست در زمینه آزمون کارشناسی ارشد فعال بوده‌اند و همین موضوع کافی است تا خیال شما از نتایج این انتخاب رشته راحت باشد.
  • سادگی: انتخاب رشته در مسترتست بسیار آسان است و نیاز به هیچ زحمتی ندارد. حتی از تکمیل فرم‌های خسته‌کننده هم خبری نیست. تنها کافی است رتبه و رشته خود را به همراه اولویت‌های احتمالی درج کنید تا فرآیند انتخاب رشته شما شروع شود.
  • سرعت بالا: گرچه حجم سؤالات کاربران در سایت مسترتست بالا است، اما وجود مشاوران متعدد باعث شده تا فرآیند پاسخگویی سرعت مناسبی داشته باشد و کاربران معطل نشوند.
  • رایگان رایگان رایگان: انتخاب رشته به طور معمول کاری هزینه‌بر است. برخی جاها نیز هستند که در ابتدای امر خدمات رایگانی را ارائه می‌کنند، اما برای خدمات تکمیلی نیاز به پرداخت هزینه دارند. خوبی مسترتست این است که از ابتدا تا انتها همه چیز رایگان است و هیچ خطری در این زمینه وجود ندارد!

حرف آخر

پیشنهاد می‌کنیم همین حالا که دارید این مقاله را می‌خوانید، سری به سایت مسترتست به نشانی mastertest.ir  مراجعه کنید تا ضمن آشنایی با این سایت و آشنایی بیشتر با فرآیند انتخاب رشته از دیگر خدمات این مجموعه بهره‌مند شوید. کمپین انتخاب رشته کارشناسی ارشد رایگان به محض اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد آغاز می‎شود و تا آخرین مهلت انتخاب رشته ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=356391

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر