2

هشدار لاوروف درباره تعیین هر گونه ضرب الاجل در گفت‌ وگوهای ۱+۵ با ایران

  • کد خبر : 35838
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که در نشست گروه موسوم به “۱+۵” و ایران در مسکو هیچگونه توافق اصولی حاصل نشد، اما این نشست مفید بود.

سرگئی لاوروف با هشدار دادن درباره تعیین هر گونه ضرب الاجل در گفت‌ وگوهای ۱+۵ با ایران، حضور ایران در کنفرانس سوریه را ضروری خواند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که در نشست گروه موسوم به “۱+۵” و ایران در مسکو هیچگونه توافق اصولی حاصل نشد، اما این نشست مفید بود.

لاوروف روز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی خبری “راشا-۲۴” گفت: در آنجا هیچ‌گونه توافق در رابطه با ماهیت برنامه هسته‌یی ایران حاصل نشد، اما طبق ارزیابی ما این نشست از نظر درک مسایلی که باید در خصوص آنها هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ حقوقی به توافق رسید، بسیار مفید بود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که قبل از آغاز دورچهارم مذاکرات “۱+۵” و ایران در سطح مدیران سیاسی، دیدار کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برگزار می‌شود.

وی افزود که در مذاکرات مسکو در مورد برگزاری نشست در سطح کارشناسان در استانبول در روز سوم ژوئیه توافق حاصل شد. به دنبال آن مذاکرات معاونان اشتون و جلیلی برگزار می شود.

لاوروف که درهمایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ شرکت دارد، در این مصاحبه گفت: “سپس تماس میان اشتون و جلیلی انجام می شود و تاریخ و محل نشست گروه “۱+۵″ بر اساس نتایج آن تعیین خواهد شد”.

در عین حال بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لاوروف گفت که گفت‌و‌گو ها باید بدون هرگونه ضرب الاجل مصنوعی یا اولتیماتوم ادامه یابد.

وی اظهار کرد: برای حل این مساله ضروری است از تهدیدهای مستمر به توسل به زور پرهیز شود، سناریوها علیه ایران رها شود و نپذیرفتن گفت‌گو‌ها با شکست خواندن آن متوقف شود.

وی گفت که گفت‌و‌گوها نباید به درازا کشانده شود اما تعیین هرگونه ضرب الاجل مصنوعی و اولتیماتوم اشتباه خواهد بود.

درعین حال بر اساس گزارش خبرگزاری نووستی، وزیر امور خارجه روسیه همچنین روز جمعه به خبرنگاران گفت: مخالفت های آمریکا و انگلیس با شرکت ایران در کنفرانس بین المللی سوریه کاملا ناموجه است.

وی در حاشیه همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ اظهار کرد: ما معتقدیم ایران موظف است در این کنفرانس (در خصوص مساله سوریه) شرکت کند. لاوروف گفت که آمریکا و انگلیس ادعا می‌کنند که ایران نمی‌تواند به این کنفرانس دعوت شود زیرا بدرفتاری می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: وقتی آمریکایی‌ها باید از امنیت بیشتر سربازان‌شان در عراق و افغانستان اطمینان یابند هیچ مشکلی برای گفت‌و‌گوئی مستقیم با ایران ندارد/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر