3

کسری بودجه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۳ افزایش خواهد یافت

  • کد خبر : 36333
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴

این هدفی است که کابینه تعیین کرده است و ما باید بدانیم که معیار اروپا برای کسری بودجه، سه درصد تولید ناخالص داخلی است و تصمیمی که ما اتخاذ کردیم به نظر درست می آید.

افق:ofoghnews.irکابینه رژیم صهیونیستی برغم مخالفتهای بانک مرکزی، روز یکشنبه لایحه بودجه ای را به تصویب رساند که کسری بودجه این رژیم را در سال دو هزار و سیزده به سه درصد تولید ناخالص داخلی این رژیم افزایش خواهد داد.
بر اساس بیانیه ای که روز یکشنبه در بیت المقدس منتشر شد اعضای کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که در جلسه هفتگی کابینه گردهم آمده بودند در رایزنی ها و گفتگوهای خود به این نتیجه رسیدند که این لایحه بودجه باید هر چه زودتر در کنست (پارلمان) به تصویب برسد.
طبق این بیانیه، کسری بودجه اسرائیل در سال دو هزار و چهارده به دو ممیز هفتاد و پنج صدم درصد خواهد رسید و در سال دو هزار و نوزده به طور تدریجی به یک و نیم درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی درباره لایحه بودجه ای که کابینه تصویب کرده است، به خبرنگاران گفت: «این هدفی است که کابینه تعیین کرده است و ما باید بدانیم که معیار اروپا برای کسری بودجه، سه درصد تولید ناخالص داخلی است و تصمیمی که ما اتخاذ کردیم به نظر درست می آید. من فکر می کنم که آلمان تنها کشور اروپایی است که کسری بودجه آن از این رقم پایین تر است.»
استنلی فیشر، رئیس بانک مرکزی اسرائیل، به تازگی از تصمیم کابینه برای افزایش کسری بودجه به سه درصد تولید ناخالص داخلی در سال دو هزار و سیزده به شدت انتقاد کرد و درباره پیامدهای آن هشدار داده است.
فیشر که رقم دو و نیم درصد را برای کسری بودجه اسرائیل پیشنهاد می کرد، خاطر نشان ساخت افزایش کسری بودجه کاری غیرعقلانی است و اتخاذ چنین سیاستی تنها تشدید تورم و بی ثباتی اقتصادی را در اسرائیل به همراه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: «وضع اقتصاد اسرائیل بد نیست اما خود را گول نزنیم. عموی ثروتمند ما این روزها اوضاع مالی خوبی ندارد و مثل گذشته برای ما پول خرج نمی کند و رفتار خیلی دوستانه ای با ما ندارد.» وی به عمو سام، آمریکا، اشاره می کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس،بسیاری از تحلیلگران اسرائیلی بر این عقیده هستند که بنیامین نتانیاهو و یووال اشتینیتز وزیر دارایی اسرائیل کسری بودجه سه درصدی را برای سال آینده تعیین کرده اند تا به این ترتیب از افزایش مالیاتها جلوگیری کنند و با اینکار موقعیت خود را در انتخابات پارلمانی آینده که پائیز سال دو هزار و سیزده برگزار خواهد شد، متزلزل نکنند/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر