3

زمان و نگهداشت توسعه و تولید با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

  • کد خبر : 37000
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۸

از نظر اقتصادی نگهداشت توسعه و تولید، بهره‌وری و راندمان در صنعت نفت خیلی پایین است و باید از عقلای صنعت نفت یاری بطلبیم تا بلکه فاصله موجود بین صنعت ایران با دنیا کمتر شود

افق:(ofoghnews.ir) وزیر نفت از تدوین لایحه ای به منظور سرمایه گذاری ۲۵ درصدی درآمدهای نفتی در صنعت نفت خبر داد و گفت: این لایحه به دولت ارائه شده است که برخی از مراحل تصویب آن نیز انجام شده است.

رستم قاسمی امروز پنج شنبه درکنفرانس راهکارهای تحول نظام توسعه و بهره‌برداری در بخش بالادستی نفت و گاز ایران، گفت: ‌طرحی در دولت در حال بررسی است که بر اساس آن ۲۵ درصد از درآمدهای نفتی و ۷۵ درصد از درآمدهای ناشی از تولیدات میعانات گازی برای توسعه صنعت نفت سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به توسعه صنعت نفت و گاز کشور این طرح توسط وزارت نفت تدوین و به دولت ارائه شده است که برخی از مراحل تصویب این طرح نیز انجام شده است.

وزیر نفت با تاکید بر این که در صورت تصویب این طرح می‌توانیم شرایط جذابی را برای بانک‌های داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایجاد کنیم افزود:  حجم گردش مالی بازار ایران یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار است که سرمایه گذاری سالانه ۵۰ میلیارد دلار در صنعت نفت کار سختی نیست.قاسمی با اشاره به اینکه تغییر و تحول در مدیریت صنعت نفت، لازم و ضروری است خاطرنشان کرد: نگاه صنعت نفت در روند فعالیت های خود باید به نگاهی همراه با تغییر و تحول تبدیل شود.

وزیر نفت اضافه کرد: در خارج از کشور برخی معتقدند که اداره صنعت نفت توسط ایرانی‌ها ناشدنی یا حداقل سخت است. این در حالی است که هم اکنون نگه داشت، تولید و توسعه توسط ایرانی‌ها انجام می‌شود و این اتفاق بسیار خوبی برای این صنعت است.قاسمی افزود: صنعت نفت ایران در سه زمینه کیفیت، زمان و نگهداشت توسعه و تولید با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

وی اظهار کرد: از نظر اقتصادی نگهداشت توسعه و تولید، بهره‌وری و راندمان در صنعت نفت خیلی پایین است و باید از عقلای صنعت نفت یاری بطلبیم تا بلکه فاصله موجود بین صنعت ایران با دنیا کمتر شود.وزیر نفت با اشاره به تمام سختی‌های توسعه صنعت نفت در شرایط تحریم گفت: یکی از برنامه‌های جدی وزارت نفت در این شرایط توسعه است و توسعه میدان‌های مشترک در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر