1

هشدار رئیس جمهور روسیه درمورد اقدام نابخردانه در برخورد با پرونده سوریه

  • کد خبر : 37603
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸

هشدار پوتین پس از آن مطرح شده است که واشنگتن از تلاش برای اقدام خارج از سازمان ملل پس از وتوی روسیه و چین برضد سوریه سخن گفته است

افق نیوز:(ofoghnews.ir) ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درمورد اقدام نابخردانه خارج از چارچوب شورای امنیت در برخورد با پرونده سوریه هشدار داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روسیا الیوم ؛ هشدار پوتین پس از آن مطرح شده است که واشنگتن از تلاش برای اقدام خارج از سازمان ملل پس از وتوی روسیه و چین برضد قطعنامه شورای امنیت درمورد سوریه سخن گفته است.

در همین حال ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد ممکن است تل آویو در این کشور دخالت نظامی کند.

ابراهیم امیور گزارشگر روسیا الیوم گفت بحران سوریه از خیابانهای شهرهای این کشور عبور کرد و پس از گذشتن از اتحادیه عرب، به شورای امنیت رسید و هم اینک آثار آن در همه جا گسترش یافته و تلاشهای منطقه ای و بین المللی برای حل آن، تا کنون به نتیجه نرسیده است. این بحران هم اینک در مرزهای غربی سوریه یعنی در اسرائیل نیز تاثیر گذاشته است.

به گونه ای که ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل در شبکه ده اسرائیل ظاهر شد و گزینه دخالت نظامی در سوریه را مطرح کرد، موضوعی که هر چند هم اکنون مطرح می شود اما به گفته باراک، اسرائیل از مدتها پیش در فکر آن بوده و ارتش اسرائیل برای آن درصورت ضرورت، آماده است.

در همین حال نماینده امریکا در سازمان ملل، پس از وتوی قطعنامه ضد سوری غربیها در شورای امنیت توسط روسیه و چین، از احتمال اقدام امریکا خارج از چارچوب سازمان ملل خبر داد. با این حال الکساندر لوکاشیفیتش سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه بلافاصله در واکنش به این موضوع گفت ماموریت بازیگران خارجی به ویژه اعضای شورای امنیت و پنج عضو دائم آن، این است که همه امکانات خود را برای پیشبرد طرح کوفی عنان به کار گیرند و در چارچوب توافقنامه ها عمل کنند، توافقنامه هایی که با رای همگان به تصویب رسیده است.

وی تاکید کرد اگر کشوری بخواهد به تنهایی در این زمینه عمل کند، باعث نگرانی همه خواهد شد. کارشناسان معتقدند همزمان با ناکامی غربیها از تصویب قطعنامه برضد سوریه در شورای امنیت و نیز ناتوانی ناتو از دخالت نظامی در این کشور، هم اینک گزینه دخالت نظامی در سوریه چهره دیگری یافته است به گونه ای که اسرائیل آشکارا از احتمال دخالت نظامی در این کشور خبر می دهد.

همچنین یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی، گفت: اگرچه واشنگتن اعلام کرده  تنها کمک های غیر نظامی برای شورشیان سوری فراهم کرده است و می گوید که دستش در خونریزی های سوریه آلوده نیست، اما تجربه های گذشته ثابت می کند که این کشور ماموران خبره عملیات های پنهانی به سوریه اعزام کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر