1

هر اتفاقی که در مصر بیافتد دامنه آن جهان عرب را فرا می گیرد

  • کد خبر : 37874
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵

این بیداری بدون تردید غربی ها و کسانی که صهیونیست ها را برای مقابله با وحدت مسلمانان در منطقه ایجاد کرده اند به افول انداخته است.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) علی اکبر ولایتی در بیست و هفتمین محفل انس اعضای تیم های اضطراری و امداد و درمان دوران دفاع مقدس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: اقدام غربی ها و مدافعان رژیم صهیونیستی درباره سوریه ، واکنش به آن چیزی است که در عراق ، افغانستان ، تونس و مصر از دست داده اند.
وی گفت:آنها می خواهند مرزهای رژیم صهیونیستی به خطر نیافتد و از روی ناچاری می خواهند در سوریه جبران صحرای سینا را بکنند.
ولایتی با بیان اینکه بیداری اسلامی، نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی است گفت: این بیداری بدون تردید غربی ها و کسانی که صهیونیست ها را برای مقابله با وحدت مسلمانان در منطقه ایجاد کرده اند به افول انداخته است.وی گفت : هر اتفاقی که در مصر بیافتد دامنه آن جهان عرب را فرا می گیرد .
ولایتی با اشاره به اتفاقات دوهفته اخیر در سوریه گفت: امریکاییها و صهیونیست ها طرحی را پیش بینی کرده بودند که با انفجار چند روز پیش در دمشق، به حرکت مزدوران استخدام شده از کشورهای دیگر که افراد متعصب القاعده هستند چراغ سبز نشان دهند و در شورای امنیت گروه معارض را به رسمیت بشناسند و نظام سوریه را غیر مشروع اعلام کنند .
وی گفت: انها مطمئن بودند که این کار باعث سقوط حکومت سوریه می شود اما این توطئه به نتیجه نرسید. انها حتی دبیرکل سازمان ملل را به عنوان ابزار دست امریکاییها به چین فرستادند و نخست وزیر یکی از کشورهای منطقه به روسیه رفت که این دوکشور قطعنامه غربی ها را بر ضد سوریه وتو نکنند اما موفق نشدند.
ولایتی افزود: با شکست این توطئه در نهایت قطر پادوی بی مقدار خود را ملزم به برگزرای نشست وزرای امور خارجه اتحادیه عرب کرد اما در این نشست نیز برخی کشورها مانند عراق با طرح های آنها مخالفت کردند و تنها نتیجه این نشست این بود که در صورت کناره گیری بشار اسد، او را تحت تعقیب قرار ندهند.
ولایتی با اشاره به سخنان نماینده روسیه در سازمان ملل درباره اینکه هدف از توطئه بر ضد سوریه اقدام برضد جمهوری اسلامی ایران است گفت : ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی نه تنها یک قدرت منطقه ای بلکه یک قدرت فرامنطقه ای است.
وی گفت: این موضوع موجب شده است امریکا ، متحدان اروپایی و عرب خود و برخی مسلمانان خائف در منطقه را به دنبال خود بکشد تا جبهه ای که حامی جمهوری اسلامی ایران است و همچنین زنجیره مقاومت را که از یک طرف خط دفاعی ایران و از طرف دیگر خط مقاومت بر ضد صهیونیست ها و سازش است را بشکند.
ولایتی گفت: ۲۵ انفجاری که در عراق رخ داد در انتقام امریکا و صهیونیست ها از نوری مالکی به دلیل حمایت از بشار اسد، بود.
وی گفت: بسیاری از انقلابیون منطقه که بر ضد حکام وابسته خود قیام کرده اند، نداشتن ولایت را یکی از ضعف های اصلی انقلاب های خود بیان می کنند.علی اکبر ولایتی همچنین با بیان خاطراتی از جامعه پزشکی در زمان طاغوت گفت: اکنون تحول اساسی کیفی وکمی را در جامعه پزشکی در مقایسه با گذشته می بینیم .
وی گفت: پزشکان جزو خدوم ترین قشر جامعه هستند و نقش انان در همراهی با نظام اسلامی اساسی است .ولایتی گفت: بازگشت ایمان به حوزه پزشکی، بازگشت حکمت به پزشکی و جنبه انسانی این حرفه است .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر