2

حلقه جاسوسی روسیه به دنبال استخدام کودکان امریکایی +تصاویر

  • کد خبر : 37949
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶

افق نیوز:(ofoghnews.ir) مقامات امریکایی از کشف یک حلقه جاسوسی خبر دادند که علیرغم پاکسازی در دو سال قبل، قصد داشت از کودکان به عنوان عامل جاسوسی استفاده کند. به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مقامات امریکایی از کشف یک حلقه جاسوسی خبر دادند که علیرغم پاکسازی در دو سال قبل، قصد داشت از کودکان به […]

افق نیوز:(ofoghnews.ir) مقامات امریکایی از کشف یک حلقه جاسوسی خبر دادند که علیرغم پاکسازی در دو سال قبل، قصد داشت از کودکان به عنوان عامل جاسوسی استفاده کند.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مقامات امریکایی از کشف یک حلقه جاسوسی خبر دادند که علیرغم پاکسازی در دو سال قبل، قصد داشت از کودکان به عنوان عامل جاسوسی استفاده کند. دولت آمریکا مدعی شد که وقتی مظنونین این حلقه جاسوسی در سال ۲۰۱۲ با سروصدای زیاد دستگیر شدند، اقداماتشان بی اثر ماند ولی با انتشار جزئیات جدید درباره فعالیت های این حلقه مشخص شده است که  اقدامات آنها بسیار پیچیده تر و در پاره ای مواقع موفقیت آمیز تر از آن چیزی بوده است که تا کنون گمان می رفت.

سخنگوی سفارت روسیه در واشنگتن از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد. این در حالی است که مقامات روسی پیش تر وجود چنین حلقه ای را تایید کرده بودند اما تا کنون درباره جزئیات آن اظهار نظری نکرده اند. همه متهمان دستگیر شده در این پرونده، به دلیل فعالیت های جاسوسی برای دولت روسیه، مجرم شناخته شدند.

تلاش این حلقه جاسوسی برای به کار گرفتن کودکان در فعالیت های جاسوسی نشان می دهد که اهداف آن بلند مدت بوده است؛ کودکانی که در امریکا متولد شده یا پرورش می یابند، بالقوه در مقایسه با والدین خودشان در برابر جاسوسی ضربه پذیرتر هستند چراکه بعد از بزرگ شدنشان احتمال اینکه بتوانند از سیستم های کنترل سابقه دولت آمریکا با موفقیت عبور کنند، بیشتر است.

یک مقام دولتی گفته است تیم فولی یکی از کودکانی بوده که استعداد فوق العاده ای برای جاسوس شدن داشته است. البته او متولد امریکا نبوده ولی والدین او به مدت بیش از یک دهه با نام مستعار « دونالد هیتفلد » و « ترسی فولی » در امریکا زندگی کرده بودند. زمانی که آقای فولی دستگیر شد، او فقط ۲۰ سال داشت و تازه سال دوم دانشگاه را در جورج واشنگتن تمام کرده بود.

مقامات ضد جاسوسی امریکا معتقدند که آقای فولی در برنامه ای بلند مدت قصد داشته گروه هایی از کودکان را به جاسوس تبدیل کند. آنها می گویند این حلقه جاسوسی سعی داشته تعدادی از کودکان را به عضویت خود در بیاورد ولی همه کودکان به این سمت گرایش نداشته اند. البته مقامات امریکایی به تازگی اطلاعات جدیدی را در این باره منتشر کرده اند که از مسئله استخدام کودکان فراتر می رود.

امریکایی ها می گویند یکی از این افراد « ریچارد مرفی » بوده که با نام مستعادر « ولادیمیر گوریف» سال ها به عنوان تکنسین مورد اطمینان در گروه مشورتی دولتی موسوم به «گروه جی -۷ » مشغول به کار بوده است. او به مسئولان امریکایی مشاوره می داده که چطور تصمیم های دولت ممکن است بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37949

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر