2

رییس شورای شهر پیامکی اعلام کرد که علاقه‌ای برای حضور در نشست مشترک با ما ندارد

  • کد خبر : 37951
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸

شاید شهردار فعلی منطقه ۲۰ را به عنوان شهردار شهرستان ری انتخاب کنیم، البته باید عقل جمعی و مشورت‌ها را در نظر بگیریم.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) معاون استاندار تهران درباره انتخاب زودهنگام شهردار شهرستان ری در پی اجرای قانون جدایی این شهر از تهران گفت: شاید شهردار منطقه ۲۰ را شهردار شهرستان جدید ری کنیم، اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

محمدرضا محمودی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: هیچگونه مشکلی برای جداسازی شهرستان ری از تهران وجود ندارد و از اعضای شورای شهر تهران نیز دعوت کردیم تا در جلسات مربوطه شرکت کنند، اما پیامکی را از مهدی چمران داشتیم که عنوان کرده بودند علاقه‌ای به نشست مشترک نداریم، چرا که حرف‌هایمان را زده‌ایم؛ اما هر کدام از اعضای شورای شهر که علاقه‌مند باشند می‌توانند در نشست مشترک حضور داشته باشند.

وی درباره انتخاب شهردار شهرستان ری نیز گفت: هنوز معلوم نیست، شاید شهردار فعلی منطقه ۲۰ را به عنوان شهردار شهرستان ری انتخاب کنیم، البته باید عقل جمعی و مشورت‌ها را در نظر بگیریم.

محمودی گفت: بر اساس این طرح منطقه ۲۰ تهران با تمامی امکانات و تجهیزاتش از تهران جدا شده و تحت مدیریت شهرستان مستقلی با شهردار و شورای شهر مستقل اداره خواهد شد.

وی ادامه داد: جدا کردن شهرستان ری از تهران کار سختی نیست، بلکه بخشی از هزینه‌های شهرداری تهران کم و حقوق و دستمزدی که به حدود ۲ هزار پرسنل پرداخت می‌شود از هزینه‌های شهرداری کم می‌شود.

معاون عمرانی استاندار تهران در پاسخ به ایسنا درباره اینکه با جدا شدن شهرستان ری آیا اعتبارات عمرانی این شهر حذف خواهد شد؟ گفت: اعتبارات شهرستان‌ها بر اساس درآمدهایی که به حساب شهرداری واریز می‌شود تامین می‌شود، لذا پس از جدایی شهرستان ری از تهران همه این درآمدها در حساب مستقل این شهرستان واریز شده و برای خود شهر هزینه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمودی گفت: گفته می‌شود شهرستان ری در سال ۳۵ میلیارد درآمد دارد، در حالی که ۲۷۰ میلیارد تومان شهرداری برای آن هزینه می‌کند؛ البته این اظهارات فقط آمار و ارقام است، چرا که شهر ری در حال حاضر درآمدهای بسیار زیادی را دارد، چرا که از پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌کنیم شهرستان ری سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد و اگر این شهر هزینه‌ زیادی را برای شهرداری تهران دارد با جدا کردن آن از تهران از هزینه‌های شهرداری کاسته می‌شود.

معاون استاندار تهران درباره کاهش قیمت املاک و زمین در شهرستان ری پس از اعلام خبر جدایی ری از تهران نیز گفت: این طور نیست و بر اساس اخباری که از این شهرستان رسیده شهروندان ری از این مسئله خوشحال هستند؛ ضمن آنکه کاهش قیمت زمین جزو اولویت‌هاست و از این مسئله استقبال می‌کنیم.

محمودی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر تکلیف دفن زباله‌ها و اموات تهران در شهرستان ری نیز گفت: بحث دفن زباله‌ها و پسماندهای شهری همچون روال گذشته ادامه خواهد داشت، چرا که معتقدیم نباید این مشکل برای تهران ایجاد شود و سازمان بهشت زهرا (ع) نیز همانند گذشته به کار خود ادامه می‌دهد تا شهردار شهرستان ری تعیین و پس از آن طی صورت جلسه‌ای درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای بحث دفن اموات تهران در شهرستان ری و موضوع پسماندهای شهری وجود ندارد.

محمودی درباره اینکه شهرهایی که از تهران جدا شده‌اند عنوان می‌کنند که تمایل به بازگشت دوباره دارند، گفت: این طور نیست و شهرستان ری قابل مقایسه با شهر قدس نیست، چرا که این شهر جزو شهرهای مشکل دار بود و زمانی که جدا شدن شهرقدس از تهران اعلام شد، شهرداری بلافاصله آنرا ترک کرد، اما شهرستان ری دارای پتانسیل بالایی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر