1

بحران سوریه روز‌به‌روز عمیق‌تر می‌شود

  • کد خبر : 38041
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸

پانه‌تا در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی قصد دارد از مجموعه دفاع هوایی این رژیم که از فناوری پیشرفته با حمایت آمریکا برای هدف قرار دادن راکت‌های کوتاه برد استفاده می‌شود، بازدید کند

وزیر دفاع آمریکا در ابتدای سفر پنج روزه خود به خاورمیانه که ابتدا وارد تونس خواهد شد، اظهار عقیده کرد، حملات سنگین نیروهای نظامی سوریه به شهر حلب “پایان حکومت بشار اسد را رقم خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا بدون اشاره به این موضوع که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قصد مداخله نظامی در اوضاع سوریه را دارد، ابراز عقیده کرد: این امر کاملا مشخص است که بحران سوریه در حال عمیق شدن است و بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور در راستای تسریع سقوط خود عمل می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگارانی که از واشنگتن وی را در این سفر همراهی می‌کنند، مدعی شد: در صورتی که آنها به حملات علیه مردم خودشان ادامه دهند فکر می‌کنم که نهایتا با پایان کار اسد مواجه می‌شویم.

وی افزود که در جریان سفرش به تونس، مصر، سرزمین‌های اشغالی و اردن از این فرصت استفاده می‌کند تا برای کناره‌گیری اسد از قدرت و اجازه یک گذار صلح آمیز برای تشکیل یک دولت دموکراتیک در سوریه اجماع نظر بین‌المللی را تقویت کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین با بیان این که بحران سوریه روز به روز عمیق‌تر می‌شود، اعلام کرد که به رایزنی‌ها در مورد اقدامات برای تضمین این مساله که زرادخانه‌های سلاح شیمیایی در سوریه به دست افراد ناباب نمی‌افتد، ادامه می‌دهد.

این وزیر آمریکایی طی پرواز به تونس، در تازه‌ترین واکنش نسبت به اوضاع در سوریه ابراز داشت: با توجه به آنچه در حلب می‌گذرد، جامعه جهانی موظف است بر تلاش‌های خود بیافزاید تا زمینه کناره گیری بشار اسد از قدرت فراهم شود.

پانه‌تا تنها چند روز پس از میت رامنی، رقیب جمهوری خواه اوباما در انتخابات ریاست جمهوری به سرزمین‌های اشغالی وارد می‌شود. میت رامنی در سفرش به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده بود که سیاست‌های اوباما در قبال ایران بسیار نرم است و دولت آمریکا حمایت کافی از این رژیم ندارد.

رامنی در سخنرانی روز یکشنبه خود در بیت المقدس گفت که آمریکا یک وظیفه جدی و اخلاقی دارد که ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز دارد.

وی همچنین سیاست‌های اوباما در قبال ایران را مورد انتقاد شدید قرار داد و اعلام کرد که ایران نسبت به پنج سال گذشته خطر جدی‌تری شده است.

پانه‌تا از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد و گفت: من قصد ندارم در مورد آنچه که نامزدهای انتخاباتی گفته‌اند اظهار عقیده کنم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که معتقد است رهبران رژیم صهیونیستی همچنان از حمایت‌های اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک بین‌المللی برای اعمال فشار علیه ایران به منظور توقف ساخت سلاح هسته‌‌ای در این کشور بهره می‌برند.

پانه‌تا در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی قصد دارد از مجموعه دفاع هوایی این رژیم که از فناوری پیشرفته با حمایت آمریکا برای هدف قرار دادن راکت‌های کوتاه برد استفاده می‌شود، بازدید کند. این سیستم دفاع هوایی که گنبد آهنین نام دارد.

پانه‌تا این سیستم دفاع هوایی را نمونه‌ای از گسترش همکاری‌های میان رژیم صهیونیستی و آمریکا خواند و افزود: ما به سطحی از عملیات‌ مشترک نظامی دست یافته‌‌ایم که در تاریخ کشورمان بی‌همتاست.

این اولین سفر پانه‌تا به تونس به عنوان وزیر دفاع آمریکا محسوب می‌شود. این کشور همواره رابطه دوستی با واشنگتن داشته است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، وزیر دفاع آمریکا همچنین به ضرورت تامین کمک برای مخالفان اسد اشاره کرد، اما هنوز نشانه‌ای از حمایت جدید از این گروه‌های مخالف دیده نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر