3

احتمال تقلب جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا

  • کد خبر : 45549
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، برخی نشانه‌ها حاکی از رقابت نزدیک میان باراک اوباما نامزد دموکرات و میت رامنی جمهوری‌خواه ثروتمند به همراه مبارزه برای کنترل مجلس نمایندگان و مجلس سنا است که به احتمال زیاد تکرار وضع موجود است.

جمهوری‌خواهان در تلاش برای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری از طریق کنترل ماشینهای رای گیری

احتمال تقلب جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا
نویسنده: دکتر گریفین وبستر تارپلی فیلسوف تاریخ

گو و کری هر دو به دلیل تقلب انتخاباتی شکست خوردند و در اوباما هیچ نشانه‌ای از تلاش برای مقابله با کودتای جمهوری خواهان دیده نمی شود. این ضعف یکی از عوامل قدرت جمهوری خواهان برای دزدیدن نتایج انتخابات است.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، برخی نشانه‌ها حاکی از رقابت نزدیک میان باراک اوباما نامزد دموکرات و میت رامنی جمهوری‌خواه ثروتمند به همراه مبارزه برای کنترل مجلس نمایندگان و مجلس سنا است که به احتمال زیاد تکرار وضع موجود است.

انتخابات امسال، متفاوت از سال ۲۰۰۸ است که نفرت گسترده از رژیم نومحافظه کار جرج بوش و اقدامات جنگ‌طلبانه و مایوس‌کننده این رژیم به باراک اوباما فرصت داد تا به طور گسترده‌ای پیش از انتخابات به عنوان رییس جمهور شناخته شود.

انتخابات امسال بیشتر شبیه انتخابات سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ است که هر دو کاندیدای ریاست جمهوری از شانس برابری برای پیروزی برخوردار بودند. دراین نوع از انتخابات است که تقلب انتخاباتی توسط ماشین‌های رای‌گیری و شبکه‌های کامپیوتری می‌تواند تعیین کننده باشد.

نگاهی به انتخابات سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴، ما را به یاد قابلیت‌های بالای جمهوری‌خواهان ارتجاعی در سرقت انتخابات از طریق تقلب در انتخابات، قضات فاسد و یا دست‌کاری در نتایج می‌اندازد.

در انتخابات سال ۲۰۰۰، رای‌دهندگانی که احتمالا از دموکرات‌ها حمایت می‌کردند، به طور سیستمی از لیست رای دهندگان فلوریدا حذف شدند و بعدا شمارش مجدد آراء نیز به دستور اکثریت مرتجع دادگاه عالی متوقف شد. افرادی که بدیهی است به حاکمیت قانون توجه نکردند و هر کاری برای راه‌یابی جورج بوش به کاخ سفید انجام دادند.

در انتخابات سال ۲۰۰۴، نیز مرکز تقلب انتخاباتی در اوهایو بود که شک و تردیدهایی در مورد دست داشتن کن بلک ول جمهوری‌خواه معاون فرماندار اوهایو که به طور رسمی انتخابات این ایالت را سازماندهی می‌کرد، مطرح شد.

در انتخابات امسال تهدید تقلب در انتخابات در مقیاس وسیع وجود دارد. این تقلب از طریق نرم افزارهای مخفی دستگاه‌های رای گیری و کامپیوترهای متعلق به بخش خصوصی که شمارش آرا در بسیاری از ایالات مردد و یا ایالاتی که صحنه رقابت شدید هستند، را برعهده دارند، امکان‌پذیر است و چه بسا این اقدام یک‌بار دیگر در اوهایو تکرار شود.

آیا تگ پسر رامنی می‌تواند بر شمارش آرای اوهایو کنترل داشته باشد؟

بیشترین خطر آشکار از این حقیقت ناشی می‌شود که آیا تگ رامنی ممکن است ماشین‌های رایگیری در اوهایو را کنترل کند؟

تگ بزرگترین پسرمیت رامنی نامزد جمهوری‌خواهان که با مشارکت برخی از سرمایه‌گذاران وابسته به رامنی،مرکز باین (Bain) را ایجاد کرده است که براساس گزارش‌ها از طریق یک شرکت با نام مرکز اچ آی جی (HIG) کنترل ماشین‌های رای شماری را در اختیار دارد.

شرکت اچ آی جی (HIG) معتقد است که در مقایسه با گروه هارت اینترسیویک (Hart Intercivic)یکی دیگر از شرکت‌های ماشین‌های رای‌گیری از کیفیت بالاتری برخوردار است.

این شرکت از یک سال پیش، دومین و یا سومین شرکت بزرگ فعال در زمینه ماشین‌های انتخاباتی است وحتی در برخی گزارشها گفته می‌شود که کنترل شرکت هارت اینترسیویک را نیزاز یک سال پیش نیز در اختیار گرفته است.

این اخبار اولین بار توسط دکتر باب فیتراکیس، یک فعال سیاسی برجسته نویسنده مجله مطبوعات آزاد (The Free Press) بازتاب داده شد.

مجله مطبوعات آزاد یک منبع خبری جایگزین است که از سال ۲۰۰۴، رهبری مبارزه با تقلب انتخاباتی را برعهده گرفته است.

بنابر نوشته وبلاگ براد، «شرکت هارت در مرکز آستن ماشین‌های رای‌گیری انتخاباتی را تامین می‌کند و برگه‌های رای جدول‌بندی شده این شرکت است که در رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری امسال در همه اماکن یا بخش‌هایی از ایالات کالیفرنیا، کلرادو، هاوایی، ایلینویز، ایندیانا، کنتاکی، اوهایو، اوکلاهاما، پنسیلوانیا، اورگان، تگزاس و واشنگتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

فیتراکیس بر روی خطر تقلب توسط مقامات “جنبش تی پارتی” در شهر هامیلتون منطقه‌ای در اطراف شهر سیسنسینتی در جنوب ایالت اوهایو تمرکز کرده است.

این مقامات فعالانه از میان پروتوفاشیسم‌ها که راست‌گرایانی متعصب و رادیکال هستند، افرادی را برای آزار و اذیت اقلیت رای‌دهندگان در روز انتخابات به‌کارمی‌گیرند که این اقدام هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که آن‌ها در چه جایگاهی قرار دارند.

این تضاد آشکار منافع که در قرار دادن پسر میت رامنی و دیگر دوستانش برای تحت اختیار گرفتن ماشین‌های رای‌گیری در ایالت اوهایو وجود دارد، توجه مجله فوربس، مجله بیزینس اینسایدر، نشریه تجاری سرمایه گذاران (Investors) و خبرگزاری یونایتدپرس را نیز که با منافع یک درصد ثروتمند آمریکا خصومت ندارند، به خود جلب کرده است .

ولی روزنامه‌هایی دست راستی نظیر واشنگتن پست و مجله کلیولند پلین دیلر (Cleveland Plain Dealer) تلاش می‌کنند از دشواری این موقعیت فضاخت‌بار بکاهند و آن را درحد یک معامله ساده برخی از ماشینهای رای گیری قدیمی “هارت اینترسیویک” تقلیل دهند.

اما حزب دموکرات چه می‌کند؟ فیتراکیس گزارش می‌دهد که دموکرات‌های اوهایو هر کاری انجام می‌دهند که واقعیت تقلب در انتخابات آتی را مخفی کنند یا آن را نادیده بگیرند. این اقدام به دلیل بیم آن‌ها از این است که اگر به رای‌دهندگان در مورد این خطر گفته شود، آن‌ها به سادگی از این انتخابات نومید می‌شوند و در خانه های خود می‌مانند.

بدیهی است که این واکنش‌ها یک ارزیابی هوشیارانه به شور و اشتیاق پایین رای‌دهندگان به اوباما است که از سال ۲۰۰۸، بارها شاهد خیانت طرفداران خود بوده است.

ضمن این که این مساله بازتاب دهنده ناتوانی ساختاری حزب دموکرات برای مبارزه از پشت سر است. البته ممکن است به بسیاری از مقامات حزب دموکرات رشوه داده باشند.

مطبوعات آزاد همچنین فعلا در حال جمع آوری اسنادی در مورد راه‌های احتمالی تقلب به نفع میت رامنی در انتخابات است.

چند روز پیش فیتراکیس و برخی همکارانش تائید کردند نرم افزارهای تست نشده و بدون نتایج قطعی در سیستم‌های انتخاباتی به شکل قطعات نرم افزار تجربی بر روی سیستم انتخاباتی و راه حل های شرکت ماشین‌های رای گیری در ۳۹ شهر اوهایو نصب شده است و این دست‌کاری‌ها به صورت کاملا مخفی انجام شده‌است.

مطبوعات ازاد همچنین گزارش داده است که جان هاستد معاون فرماندار فعلی اوهایواز حزب جمهوری‌خواه، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، همچنان به حذف خاموش هزاران نفر از رای‌دهندگان در لیست‌های انتخاباتی ادامه می‌دهد.

در ۲۸ اکتبر، فراکتیس و هاروی واسرمن نوشتند: «از نظر الکترونیکی، برنده این انتخابات میت رامنی است. مگراین که شما هم‌اکنون اقدامی انجام دهید و درسال‌های آینده خود رابرای مبارزه به منظور نجات آنچه از دموکراسی امریکایی باقی مانده است، آماده کنید.»

(این مقاله به صورت اختصاصی برای وب سایت پرس تی وی نوشته شده و انتشار آن با ذکر منبع بلامانع است.)

درباره نویسنده
*******
دکتر گریفین وبستر تارپلی متولد پیتزفیلد در ماساچوست (۱۹۴۶) یک فیلسوف تاریخ است. وی به دنبال فراهم کردن برنامه ها و راهبردهایی جهت غلبه بر بحران فعلی در جهان است. تارپلی به عنوان یک فعال تاریخ دان، ابتدا به دلیل کتاب خود به نام «جرج بوش: زندگینامه غیرمجاز» (۱۹۹۲) معروف شد. این کتاب تحقیقاتی است که حتما باید خوانده شود. وی دارای مدارک تحصیلی متعددی از جمله مدرک دکتری در تاریخ معاصر با تمرکز بر نقش ونیز در جنگ سی ساله (۱۶۴۸-۱۶۱۶) از دانشگاه کاتولیک آمریکا است. وی در سال ۲۰۰۸ با نوشتن کتاب هایی از جمله «اوباما: کودتای پست مدرن، نامزد منچوری و باراک اوباما» زندگینامه غیرمجاز در مورد ریاست جمهوری باراک اوباما تحت کنترل وال استریت هشدار داد. علاقه تارپلی به اقتصاد در کتاب هایی مانند «جان سالم به در بردن از تغییر ناگهانی: راهنمای شما در جریان بدترین بحران مالی در تاریخ بشریت برای مقابله با اشراف سالاری» نمود پیدا می کند. کتاب های وی به زبان های ژاپنی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی ترجمه شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر