2

چشم انداز دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز

  • کد خبر : 381015
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

در بازار پشت خطی هرات هم اسکناس آمریکایی نوسان صعودی ۱۰۰تومانی را تجربه کرد و به ۴۸هزار و ۴۰۰ تومان رسید

قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز جمعه با وجود سیگنال های سیاسی منفی بر روی پله ششم کانال ۴۸هزار تومان به فروش رسید.

در بازار پشت خطی هرات هم اسکناس آمریکایی نوسان صعودی ۱۰۰ تومانی را تجربه کرد و به ۴۸هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

به نظر می رسد یکی از دلایل نوسان نزولی دلار در هفته قبل ناشی از سیگنال های سیاسی بود. سفر هفته قبل وزیر خارجه عمان به ایران یکی از مواردی است که وجود جریان دیپلماسی با غرب را تایید می‌کند. تنها یک روز پس از این سفر خبرگزاری رویترز از اعطای معافیت ۱۲۰ روزه توسط آمریکایی‌ها به عراق خبر داد که طی آن عراق می‌تواند هزینه برق ایران را از طریق بانک ثالث غیرعراقی پرداخت کند. اگرچه وزیر برق عراق از این موضوع اظهار بی خبری کرد ولی متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این خبر را در تایید کرده است.

مصر هم پس از سفر وزیر خارجه عمان از وجود تعاملات مثبت با ایران خبر داد که انتظارات از بازار ارز و طلا را نزولی کرد با این وجود برخی خبرها هم خوشایند بازار ارز  نبود زیرا بر اساس گزارش بانک مرکزی، سهم پول از نقدینگی ایران رکورد یازده ساله را زده است. پول عضو مخرب نقدینگی در بازارهاست چرا که با افزایش سهم پول از نقدینگی قدرت تخریب نقدینگی در ورود به بازارها افزایش پیدا می‌کند. در تکانه های افزایشی ورود پول پرقدرت می تواند سدهای مقاومتی را یکی پس از دیگری در  بازار ارز  بشکند. به همین دلیل آمار منتشر شده ازنقدینگی و سهم پول از نقدینگی مورد توجه تحلیلگران قرار گرفت.

فضای بازار پشت خطی با اخبار و سیگنال‌های منفی سیاسی پر شده بود؛ اخباری که ممکن است در آخرین روز تیر ۱۴۰۲ مورد توجه سکه‌بازان قرار بگیرد.

طبق خبرهای منتشر شده تنش‌های ایران و آمریکا بر سر موضوع توقیف کشتی‌ها به جایی رسیده که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور یک گروه ضربت دریایی را به همراه یگانی از تفنگداران دریایی آمریکا راهی خلیج  فارس  می‌کند.

پیش‌تر وزارت دفاع آمریکا؛ پنتاگون، در دوشنبه گذشته اعلام کرد که ایالات متحده قرار است چندین فروند از هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ و اف-۱۶ و ناوشکن «توماس هادنر» را – که پیش از این در دریای سرخ مستقر بود – به منطقه خلیج  فارس  و تنگه هرمز اعزام کند.

از سوی دیگر، اولیانوف – نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین – در تازه‌ترین اظهارات خود درباره  برجام  گفته چشم‌انداز احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در حال حاضر بسیار مبهم است.

از طرفی هم، در حالی که موضوع تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا به طور کامل حل نشده، برخی رسانه‌های آمریکایی از دستگیری چهارمین تبعه آمریکایی در ایران خبر دادند. این رسانه‌ها به نقل از منابع خود نوشتند که دستگیری این شخص، بخش مرکزی مذاکرات برای تبادل زندانیان با ایران است. رسانه‌های مذکور به طور دقیق اعلام نکردند که این تبعه آمریکایی در چه زمانی در ایران دستگیر شده است.به عقیده عده‌ای از تحلیلگران، این قبیل خبرها ممکن است سطح ریسک‌های سیاسی معامله‌گران را بالا ببرد.

در شرایط فعلی قیمت دلار مرز حمایتی ۴۸هزار و ۸۰۰ تومان و ۴۹ هزار تومان را پیش رو دارد.

از سوی دیگر در صورتی که دلار به سمت مرز ۴۸هزار و۲۰۰تومان عقب نشینی کند احتمال برگشت به کانال ۴۷هزار تومان محتمل است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=381015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر