1

نیازمندی ۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی بازنشسته ها

  • کد خبر : 381085
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت : ۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی ۱۹۴ هزار معلمی که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بازنشسته شده اند نیاز است

نعمت‌الله ترکی؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره رتبه‌بندی معلمان بازنشسته گفت: طبق قانون، رتبه بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا شد و ۶۴۱ هزار نفر از معلمان شاغل مشمول رتبه‌بندی شدند و اگر فردی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ بازنشسته شد نیز مشمول رتبه‌بندی است.

منابع مالی برای اجرای رتبه‌بندی ۶۴۱ هزار نفر از معلمان شاغل باید تأمین می‌شد؛ اما طبق اطلاعی که ما داریم، آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ رتبه‌بندی را به صورت علی الحساب پرداخت کرده یا اگر به صورت کامل پرداخت شده باشد، کسورات را به حساب صندوق بازنشستگی واریز نکرده‌اند.

۶۳ هزار نفر تعداد معلمان، بازنشسته ی سال ۱۴۰۰ هستند. همچنین ۵۱ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند و اعمال رتبه‌بندی برای آنها نیازمند واریز منابع مالی به حساب صندوق بازنشستگی کشوری است؛ پیش بینی می‌شود مهر ۱۴۰۲ نیز ۸۰ هزار معلم بازنشسته شوند.

براساس محاسباتی که انجام دادیم، برای ۶۴۱ هزار نفر از معلمان شاغل ۵ هزار میلیارد تومان مطالبه از آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه داریم. البته در اینباره اختلاف حسابی وجود دارد و سازمان برنامه می‌گوید این رقم را پرداخت کرده است و اختلاف حساب با آموزش و پرورش تا هفته آینده نهایی و تکلیف روشن خواهد شد.

برای ۶۳ هزار معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۱ و ۸۰ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۲ حدود ۵ هزار میلیارد تومان نیاز است و سازمان برنامه و بودجه تعهد داده است تا دو ماه آینده کل مبلغ را وصول کند تا بتوانیم تا قبل از شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته را به طور کامل اجرا کنیم.

خبرنگار: سیدجلیل حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=381085

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر