1

بمباران زیرساخت‌ های بندر مهم اوکراین توسط جنگنده های روسیه

  • کد خبر : 382446
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

فرماندهی نظامی جنوب اوکراین در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است که دست‌کم دو غیرنظامی در حمله به زیرساخت دانوب زخمی شدند.

بمباران زیرساخت‌ های بندر مهم اوکراین توسط جنگنده های روسیه

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از فارس، مقام‌های اوکراینی می‌گویند، روسیه روز گذشته (شنبه)، در حمله پهپادی سه ساعت و نیمه خود به بخش‌هایی از منطقه «اودسا»، زیرساخت بندر رود دانوب را هدف قرار داد و در نتیجه آن دست‌کم دو نفر زخمی شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای مسلح اوکراین در کانال تلگرامی خود گزارش کردند که سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین، ۲۲ پهپاد که در ساعات اولیه یکشنبه به منطقه اودسا را در جریان حمله به اودسا ساقط کردند.

طبق این گزارش، از زمان فروپاشی یک توافق با میانجیگری سازمان ملل در ماه ژوئیه که به کی‌یف اجازه داده بود غلات خود را از طریق دریای سیاه ارسال کند، دانوب به مسیر اصلی اوکراین برای صادرات غلات تبدیل شده است.

«آندری یرماک» رئیس ستاد کارکنان ریاست‌جمهوری اوکراین در کانال تلگرامی خود نوشت: «تروریست‌های روسیه همچنان به حمله به زیرساخت بندری ادامه می‌دهند به امید آن‌که موجب بحران غذا و قحطی در جهان شوند».

فرماندهی نظامی جنوب اوکراین در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است که دست‌کم دو غیرنظامی در حمله به زیرساخت دانوب زخمی شدند.

مقام‌های اوکراینی با این حال هیچ گونه جزئیاتی از اینکه چه تأسیسات بندری مورد اصابت پهپادهای روسیه قرار گرفته، ارائه نکردند و تنها تصریح کردند که آتشی که از حمله پهپادهای روسیه در تأسیسات بندری در رود دانوب به وجود آمده بود، مهار شده است.

برخی رسانه‌های اوکراینی از انفجارهایی در بندر رنی، یکی از دو بندر اصلی رود دانوب که اوکراین در آن فعالیت می‌کند، خبر دادند.

ارتش روسیه تاکنون هیچ‌گونه اظهارنظری درباره ادعاهای اوکراین نکرده است و رویترز نیز گفته است به طور مستقل نمی‌تواند این گزارش‌ها را تأیید کند.

این خبر در حالی منتشر شده است که در هفته‌های اخیر، ارتش اوکراین حملات پهپادی به مواضع روسیه را تشدید بخشیده‌ است که اکثر این حملات ناموفق بوده است و سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه این  پهپادها را ساقط می‌کنند و یا این‌که این پهپادها به وسیله ابزار جنگ الکترونیک از بنی می‌روند.

ارتش اوکراین علی‌رغم میلیاردها دلار تسلیحات مختلفی که از کشورهای غربی برای نبرد با روسیه دریافت می‌کند، نتوانسته پیشرفت چشمگیری را در مقابل ارتش روسیه به دست آورد و بسیاری از تحلیلگران پیروزی این کشور در مقابل روسیه را بعید می‌دانند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر