1

فرانسه در خون و آتش؛ اعتراضات در پاریس همچنان ادامه دارد

  • کد خبر : 380472
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

پایتخت فرانسه برای چهارمین شب متوالی به دنبال قتل جوان ۱۷ ساله به دست پلیس صحنه خشونت و ناآرامی و آتش و دود بود.

به گزارش خبرگزاری افق بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وزارت کشور فرانسه از زخمی شدن حدود ۸۰ نیروی پلیس در جریان ناآرامی های شب گذشته در این کشور خبر داد.

وزارت کشور فرانسه همچنین ۴۵ هزار نیروی امنیتی را برای سرکوب اعتراضات در سراسر شهرهای شلوغ این کشور مستقر کرده است. ۴۷۱ نفر بازداشت شده‌اند و علی‌رغم آن‌که تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حکایت از خشونت و درگیری دارد، رسانه‌های فرانسه مدعی شده‌اند که شب گذشته در مقایسه با شب‌های قبل از آن آرام‌تر بوده است.

از طرف دیگر،‌ برخی رسانه‌ها بنا بر داده‌های وزارت کشور فرانسه گزارش کردند که در جریان ناآرامی‌های شب گذشته که پس از قتل یک نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس آغاز شد، حدود یک هزار نفر در این کشور بازداشت شدند.

d4a5f028-3362-4ffc-84d0-9711a2e1c94d

دستگیری حدود ۱۰۰۰ معترض در ناآرامی‌های شب گذشته شهرهای فرانسه

وزارت کشور فرانسه از دستگیری حدود هزار معترض در جریان ناآرامی‌های شب گذشته در این کشور خبر داد و در این شرایط دولت‌های آلمان، انگلیس و آمریکا از شهروندان خود خواستند در سفر به فرانسه جوانب احتیاط را رعایت کنند.

شبکه بی اف ام تی وی نیز گزارش کرد که در شهر مارسی یک انبار مهمات در شب گذشته غارت شد و چندین سلاح به سرقت رفت که البته مهمات نداشته است.

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که معترضان در چندین شهر به سرقت از مغازه‌ها، پرتاب آتش به سمت پلیس، سوزاندن زباله و خودروها ادامه دادند.

درخواست ماکرون از والدین فرانسوی برای ممانعت از حضور فرزندانشان در خشونت‌ها

“امانوئل ماکرون”، رئیس‌جمهور فرانسه پیشتر در یک نشست بحرانی به‌زعم خود ابزارسازی غیرقابل قبول مرگ یک جوان را محکوم کرده بود. به‌گفته وی حدود یک‌سوم از دستگیرشدگان “جوان و گاهی بسیار جوان” هستند. مکرون از والدین خواست اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان در تظاهرات خشونت‌آمیز شرکت نکنند.

14020410000335_Test_PhotoL

مرگ مردی جوان در حاشیه اعتراضات

در حاشیه اعتراضات جمعه‌شب، مرد جوانی بر اثر سقوط از پشت‌بام جان خود را از دست داد. به‌گفته پلیس و دادستان، این حادثه در پتی کوویلی در شمال فرانسه در نزدیکی شهر روئن رخ داده است، با این حال، گزارش‌های متفاوتی در مورد شرایط دقیق وجود داشت، پلیس و مقامات استانی ابتدا گفتند که این حادثه “در حین غارت” یک سوپرمارکت رخ داده است، البته بعداً گفته شد که تحقیقات در مورد این حادثه ادامه دارد.

تظاهرات‌‌ها در  فرانسه در اعتراض به شلیک مرگبار پلیس این کشور به یک نوجوان  ۱۷ ساله در یک حادثه راهنمایی و رانندگی در در منطقه «نانتر» واقع در غرب پاریس از دوشنبه شب آغاز شده و جمعه شب برای چهارمین شب متوالی ادامه یافت.

یک مأمور پلیس صبح سه‌شنبه نوجوان ۱۷ ساله‌ای که نائل نام داشت را در یک حادثه راهنمایی و رانندگی به ضرب گلوله کشت. گفته می‌شود این راننده نوجوان بعد از متوقف شدن توسط پلیس به سمت خودرویش رفته و آن را روشن کرده اما مأمور پلیس به ظن تلاش او برای فرار به سمت وی تیراندازی کرده است.

14020410000330_Test_PhotoL

در پی انتشار خبر قتل نوجوان ۱۷ ساله، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه» توصیف کرده است.

14020410000333_Test_PhotoL

روز پنجشنبه رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند که افسری که مرتکب این قتل شده با اتهام قتل شبه‌عمد روبرو شده است. یک وکیل خانواده ناهل به آسوشیتدپرس گفت که خواستار آن هستند که این افسر به «قتل» متهم شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر