2

تامین مالی زنجیره ای، خدمت بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها

  • کد خبر : 384159
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات اعلام داشت تامین مالی زنجیره ای، خدمت بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها است.

تامین مالی زنجیره ای، خدمت بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها

شهرام بخشا معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات که به نیابت از مدیر عامل بانک در رویداد ملی فرصت‌های تامین مالی در نظام اقتصادی کشور در دانشگاه امام صادق (ع) سخن می‌گفت اظهار داشت: پروژه‌های مهم تولیدی، عمرانی و اقتصادی در صورت تامین مالی قابل راه‌اندازی و بهره‌برداری هستند.
وی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان مهمترین نهاد مالی بخش تعاون، علاوه بر اجرای برنامه های متنوع تسهیلاتی، از روش‌های نوین تامین مالی نیز برای حمایت از تعاونی ها استفاده می‌نماید.
معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان نمود: تامین مالی زنجیره ای راهکاری است که زنجیره های متصل به هم در فرآیندهای تولید و تهیه و مواد اولیه و کسب و کارهایی که در یک زمینه فعالیت میکنند و مراوده مالی دارند، را از مراجعه تک به تک به بانک برای دریافت تسهیلات بی نیاز می کند و بانک در مسیر دریافت و پرداخت میان اجزای متصل به هم یک صنعت یا کسب و کار قرار می گیرد و فرآیندهای مالی و پرداختی آنان را تسهیل می نماید.
وی توضیح داد: بانک توسعه تعاون این الگوی نوین تامین مالی را برای استفاده تعاونی ها در رسته های متنوع فراهم نموده است و می تواند تبادلات و ارتباطات مالی میان تعاونی ها را تسهیل نماید.
بخشا تصریح نمود: هزینه های تامین مالی یکی از انواع هزینه های واحدهای تولیدی است، برای این که برنامه های اقتصادی کشور در کنترل قیمت ها و کاهش تورم محقق گردد، ضرورت دارد شبکه بانکی برای کاهش هزینه های تامین مالی بنگاهها تدابیر لازم را داشته باشد، با توجه به شرایط حاکم بر شبکه بانکی، بانکها می توانند راهکارهایی را در پیش گیرند تا هزینه بهای تمام شده پول کاهش یابد و به دنبال آن منابع مالی کم هزینه تر در قالب تسهیلات و تامین مالی به فرآیندهای تولیدی اختصاص یابد.
این مقام اجرایی یادآور شد: شبکه بانکی بیش از ۸۰ درصد سهم تامین مالی اقتصاد را بر عهده دارد، در شرایطی که بانکها برای تبعیت از کنترل ترازنامه ای بانک مرکزی ، محدودیت های پرداخت تسهیلات را به صورت دقیق و ماهانه رعایت می کنند، ممکن است ظرفیت تسهیلات دهی بانکها برخی نیازهای واحدهای تولیدی و اقتصادی را تامین نکند، در این شرایط استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه بسیار مهم است، به ویژه این که تامین مالی نوین با بهره مندی از بازار سرمایه با نقش آفرینی بانکها، این مزیت را دارد که شفافیت و هدفمندی را در سطح بالاتری محقق می کند.
بخشا تاکید نمود: ابزارهایی از جمله اوراق مرابحه، اوراق گام، تامین مالی خرد جمعی، اوراق صکوک در حال حاضر وجود دارند که امکان تامین مالی پروژه های مهم و خرد را مهیا می‌سازند.
وی ادامه داد: یکی از راهکارهای نوآورانه برای رونق مالی نظام اقتصادی کشور بهره مندی از منابع صنعت بیمه برای استفاده در فرآیندهای تامین مالی است، در واقع ارتباطات میان بیمه ها و بامک ها با استفاده از الگوهای مالی و سرمایه گذاری می تواند افزایش یابد.
در این رویداد که حضور سید علی میرفخرایی رییس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون همراه بود، مباحث علمی و تخصصی مباحثی از سوی دکتر مهدی صادقی شاهدانی رییس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع)، و همچنین متخصصین و مدیران شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران، هلدینگ مالی و سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان، بانک تجارت، شرکت بیمه ما، شرکت تامین سرمایه سپهر، شرکت بیمه البرز مطرح گردید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر