1

هدیه شب یلدایی برای هنرمندان تهیه می شود

  • کد خبر : 386447
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباه ارائه بسته شب یلدایی به هنردمندان نیز اظهار داشت: دوستانم تلاش می کنیم به همه هنرمندان بسته شب یلدا هدیه شود.

محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در حاشیه رویداد رسانه های حریر در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنان پاسخ داد.

وی درباره برگزاری نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: آمادگی برگزاری نمایشگاه مطبوعات را داریم و کارهای آن انجام شده است؛ چون نمایشگاه قبل از انتخابات است، باید با همکاران وزارت کشور جمع بندی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بنا داریم نمایشگاه مطبوعات را برگزار کنیم مگر اینکه ملاحظاتی وجود داشته باشد، تاکید کرد: برای موضوعاتی از جمله مکان برگزاری و و زمان انتخابات باید به جمع بندی برسیم که تا روزهای آتی نتیجه مشخص می شود.

مسئولیت سینمای خانگی با صدا و سیما است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ارشاد برای ولنگاری سینمای خانگی کاری انجام نمی دهد، اظهار داشت: بیش از چهار سال است که مسئولیت سینمای خانگی بر عهده سازمان صدا و سیما نهاده شده است.

پویانمایی بچه زرنگ حدود ۵۰ میلیارد فروش داشت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت خانواده در رسانه ها نیز گفت: وضعیتی که اکنون می بینیم، وضعیت مطلوبی نیست و اشکالات جدی داریم و ما منتقد این وضعیت هستیم اما انتقاد به معنای انفعال نیست.

وی ادامه داد: این بحث را در حوزه تنظیم گیری دنبال می کنیم و تمام آیین نامه های فیلم به لحاظ صدور مجوز ساخت و نمایش تغییر یافته و به زودی ابلاغ می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متصدی تولید نیست، اظهار داشت: در حوزه تولید نیز امروزه با همیاری سایر بخش ها، حمایت های لازم از سوی وزارت ارشاد انجام شده و جریان سازی در حال انجام است و فضایی ایجاد می شود تا منجر به تغییر فضای موجود شود.

وی با بیان اینکه مردم از تولیدات خوب استقبال می کنند، یادآور شد: به عنوان نمونه پویانمایی بچه زرنگ درباره زندگی حضرت ثامن الحجج ساخته شده و رکورد تاریخ کودک و نوجوان را زده و حدود ۵۰ میلیارد فروش داشته است.

توضیح درباره انتشار کتاب سیدمهدی شجاعی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره جلوگیری از انتشار کتاب سیدمهدی شجاعی و انتشار یادداشت انتقادی این نویسنده در فضای مجازی، توضیح داد و افزود: با دوستان خود صحبت کردم و در هفته آتی این موضوع را به شکل حضوری پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: بنای ما این است که همه بزرگان فرهنگ و هنر با آرامش کار خود را انجام دهند اما در عین حال قانون هم در جای خود قرار دارد؛ ممکن است در نقطه‌ای سوءتفاهم شکل گیرد اما آقای شجاعی از مفاخر فرهنگ و ادب با پیشینه‌ای بسیار خوب و آثاری پرمخاطب در حوزه ادبیات دینی هستند و به ایشان و آثارشان احترام می‌گذاریم.

اسماعیلی با بیان اینکه این مشکل رفع خواهد شد، ادامه داد: باید بر مرز قانون قرار داشته باشیم و در عین حال که هر پیشکسوت و بزرگواری را تجلیل و تکریم می‌کنیم اما باید قانون رعایت شود.

خانواده ایرانی در بالاترین استانداردها قرار دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگاران درباره وضعیت خانواده های ایرانی اظهار داشت: خانواده های ما پرنشاط است و نهاد خانواده در جمهوری اسلامی در بالاترین حد استاندارد در مقایسه با سایر جوامع قرار دارد؛ قرار نیست با دست خودمان سیاه نمایی کنیم؛ خانواده ایرانی، ارجمند است و امروز خانواده های ما فرهیخته و رو به کمال هستند.

وی با بیان اینکه البته اشکالاتی نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: نگران این هستیم که لنز دوربینها را به یک نقطه متمرکز و تنها سیاه نمایی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به عنوان کارگزار فرهنگی توقع دارم رهنمودهای اجرایی و عملیاتی بدهیم؛ تاکید کرد: رسانه ها مقداری با بطن جامعه فرق دارند؛ کار انجام داده ایم؛ یک سیاه نمایی به عنوان آسیب اجتماعی را به نمایش می گذاریم؛ آسیب اجتماعی داریم اما نه اینکه جامعه ایرانی را جامعه ای از دست رفته تلقی کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه سال ها پژوهشگر اجتماعی هستم و سابقه کار پژوهشی در حوزه خانواده را دارم اظهار داشت: با ضرس قاطع و با اطمینان و داده های علمی و پیمایشی و افکار سنجی اثبات میکنم که خانواده ایرانی امروز در مقایسه با تمام جوامع در نقطه بالاتری ایستاده اما این به معنای عدم اشکال نیست و عدم نگرانی نیست؛ژ.

وی ادامه داد: از فیلم های خانگی، سینما و تلویزون اظهار نگرانی می کنیم، باید به خودمان بیاییم و جلویی جاهایی که انحراف صورت می گیرد را می گیریم و نقاط ضعف را بر طرف میکنیم.

هدیه شب یلدایی برای هنرمندان تهیه می شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباه ارائه بسته شب یلدایی به هنردمندان نیز اظهار داشت: دوستانم تلاش می کنیم به همه هنرمندان بسته شب یلدا هدیه شود.

وی همچنین درباره حمایت از خبرنگاران اظهار داشت: ماده ۲۰ قانون مطلبوعات را اصلاح و مدیران مسئول موظف هستند خبرنگاران را بیمه کنند و نظارت های میدانی را هم انجام داده ایم.
اسماعیلی ادامه داد: ۲۳ هزار خبرنگار نیز اینترنت رایگان دریافت کرده و هدیه روز خبرنگار نیز به دستور رئیس جمهور به مبلغ ۲ میلیون تومان افزایش یافته و پرداخت شد.

خبرنگار: میرحسین میربابائی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=386447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر