1

هزینه مدارس غیر انتفاعی

  • کد خبر : 387819
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۸:۳۹
مدارس غیرانتفاعی امکانات مختلفی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. شما می‌توانید دانش‌آموز خود را برای هر مقطع تحصیلی در این مدارس ثبت نام کنید.

شهریه مدارس غیرانتفاعی با توجه به شرایط و امکاناتی که ارائه می‌دهند متفاوت است و معمولاً جز شهریه‌های بالا محسوب می‌شود شهریه این مدارس می‌تواند متفاوت باشد. هزینه‌ای که برای شهریه مدرسه غیردولتی دریافت می‌شود،

صرف پرداخت حقوق معلمان، کادر مدرسه، هزینه کلاس‌ها، هزینه خرید و نگهداری امکانات و… می‌شود. در نتیجه، عاملی همچون منطقه و شهر می‌تواند روی هزینه‌ها بسیار اثر بگذارد. به عنوان مثال، هزینه و مخارج نگهداری مدرسه در شهر تهران بسیار بیشتر از شهرهای کوچک خواهد بود.

کادر مدیریتی مدرسه هم می‌توانند با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند، میزان شهریه را تغییر دهند. با توجه به هزینه‌های مختلف، برآورد می‌شود که شهریه مدارس غیرانتفاعی بین ۵ الی ۴۸ میلیون متغیر باشد.

مسئولین مدارس غیرانتفاعی می‌توانند با ارائه مستندات به سازمان مدارس و مراکز غیرانتفاعی کشور شهریه خود را تا ۳۸ درصد افزایش دهند. یعنی ممکن است یک مدرسه کلاس‌های فوق برنامه خاصی را برگزار کند یا امکانات بیشتری در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد. در این حالت شهریه‌ها می‌تواند تا ۷۵-۶۵ میلیون تومان هم افزایش پیدا کند.

عوامل زیر می‌توانند روی شهریه مدارس غیرانتفاعی اثر بگذارند:
امکانات رفاهی مدرسه مانند اردوها، وضعیت تغذیه دانش‌آموزان، سرویس مدرسه و… امکانات آموزشی مانند کلاس‌های فوق برنامه، کلاس‌های تخصصی شرایط اقتصادی مردم شهر نکته: معمولاً شهریه مدارس غیرانتفاعی یکجا دریافت نمی‌شود.

مبلغی برای ثبت نام دریافت می‌شود و باقی شهریه قسط‌بندی می‌شود.

سخن نهایی همان طور که مطالعه کردید شهریه این مدارس می‌تواند بسیار متفاوت باشد و بهتر است پیش از ثبت نام، امکانات و خدمات ارائه شده توسط مدرسه را بررسی کنید. سپس با توجه به امکانات و میزان شهریه اقدام به ثبت نام کنید.

خبرنگار : سیدرضا میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=387819

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر