2

دختر دیکتاتور کاندیدای ریاست جمهوری شد+تصویر

  • کد خبر : 39424
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶

حزب حاکم با اکثریت آراء دختر دیکتاتور ترور شده این کشور را به عنوان نماینده خود برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور انتخاب کرد.

حزب حاکم کره جنوبی با اکثریت آراء دختر دیکتاتور ترور شده این کشور را به عنوان نماینده خود برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور انتخاب کرد.

ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: این اولین باری است که حزب حاکم کره جنوبی به یک زن برای تصدی پست ریاست جمهوری رای می‌دهد.

پارک گئون‌ های، سیاستمدار کهنه‌کار که مادرش توسط یکی از جاسوس‌های کره شمالی ترور شد، با اکثریت آرای ۸۴ درصد چهار رقیب مرد خود را کنار زد و نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری شد.

نظرسنجی‌ها حاکی از شهرت اخیر وی در بین مردم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است که قرار است ۱۹ دسامبر برگزار شود.

پارک گئون های، دختر پارک چانگ می، آخرین دیکتاتور کره جنوبی در انتخابات سال ۲۰۰۷ با فاصله کمی مغلوب لی میونگ باک، رقیب خود شد. لی میونگ باک قصد داشت تا مجددا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود اما رهبران کره جنوبی فقط یک بار می‌توانند تصدی سمت ریاست جمهوری را به مدت پنج ساله بر عهده بگیرند.

پارک با چهره‌ای خندان دسته‌های گل رهبران حزب را قبول کرد و قول داد تا در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود و کشوری سرشار از رویا و امید بسازد.

وی بر تعهد خود به “دموکراسی‌سازی اقتصاد” در کشوری که یک شکاف عظیم طبقاتی وجود دارد، تاکید و اعلام کرد که تلاش خود را برای اشتغال‌زایی و اجرای برنامه‌های رفاهی بکند.

پارک همچنین قول داد تا یک دولت شفاف ایجاد کند، فساد را ریشه کن و امنیت مردم کره جنوبی را در برابر تهدیدهای خارجی تامین کند.

وی گفت: اینجانب، پارک گئون های، هیچ اقدامی علیه مردم کشورمان که بخواهد به حاکمیت ما لطمه وارد کند را تحمل نخواهم کرد.

پارک به اعمال تحریک‌آمیز و تهدیدهای کره شمالی در قالب استفاده از تسلیحات هسته‌ای و مناقشات ارضی با سایر کشورها از جمله ژاپن را برای مالکیت جزایر مورد مناقشه در دریای ژاپن اشاره کرد.

وی افزود: در این زمان بحرانی، ما به یک رهبر آماده نیاز داریم.

پارک همچنین گفت که عصر جدیدی از همکاری و صلح را در شمال شرق آسیا ایجاد خواهد کرد.

وی دختر پارک چونگ های است که حکومت را در سال ۱۹۶۱ طی یک کودتا به تسخیر در آورد و توسط رئیس سازمان اطلاعات در سال ۱۹۷۹ ترور شد.

پدر وی به دلیل آنکه توانست این کشور فقیر جنگ زده را به یک کشور قدرتمند اقتصادی تبدیل کند، احترام زیادی برای خود کسب کرد اما در برخی مواقع به دلیل نقض قوانین حقوق بشر انتقاداتی نیز بر وی وارد می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39424

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر