2

هوشمندسازی تجهیزات و تسلیحات دفاعی را در اولویت قرار داده‌ایم

  • کد خبر : 40289
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷

شکوفایی هرچه بیشتر دانش زیرسطحی در پرتو مشارکت فعال و همه‌جانبه مراکز علمی و دانشگاهی کشور قابل تحقق است.

افق(ofoghnews.ir): وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هوشمندسازی تجهیزات و تسلیحات دفاعی را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی و مهم در وزارت دفاع در اولویت قرار داده‌ایم.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات ملی زیردریایی‌های کنترل از راه دور و هوشمند طی سخنانی با تأکید بر اهمیت هوشمندسازی تجهیزات و تسلیحات دفاعی، گفت: با تکیه و بهره‌گیری از هوش سرشار جوانان برنادل و خلاق و متخصصان نواندیش و نوآور کشورمان، هوشمندسازی تجهیزات و تسلیحات دفاعی را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی و مهم در وزارت دفاع در اولویت قرار داده‌ایم.

وحیدی برگزاری دومین دوره مسابقات ملی زیردریایی‌ها کنترل از راه دور و هوشمند که با همت دانشگاه صنعتی مالک اشتر و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شده است را در همین راستا توصیف کرد و افزود: استقبال بسیار خوبی که از سوی مراکز علمی، تحقیقاتی، دانشگاهی و جوانان مستعد کشورمان از این مسابقات به عمل آمده نشان از استعدادهای درخشانی است که در این حوزه وجود دارد.

وزیر دفاع، ایجاد فضای مناسب برای ورود خلاقیت، نوآوری و ایده‌های نو، فعال کردن استعدادهای نهان در زمینه شناورهای زیرسطحی در کشور، تقویت ارتباط هدفمند میان سازمان‌های مرتبط با دریا و دانشگاه‌ها و زمینه‌سازی برای رفع نیازهای تجاری و دفاعی کشور را از اهداف عمده برگزاری این مسابقات ذکر کرد و افزود: شکوفایی هرچه بیشتر دانش زیرسطحی در پرتو مشارکت فعال و همه‌جانبه مراکز علمی و دانشگاهی کشور قابل تحقق است.

وحیدی، با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران از توانمندی‌های بسیار بالایی در حوزه سطحی، اثرسطحی و زیرسطحی برخوردار است، تصریح کرد: این توانمندی با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دفاع مقدس، خلاقیت و جسارت فعالان این عرصه به دست آمده است.

وزیر دفاع با تأکید بر اینکه نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع همه‌جانبه و مؤثر از حریم دریایی کشور نیازمند تجهیزات و تسلیحات راهبردی است، گفت: هوشمندسازی از مهمترین اقدامات برای تحقق چنین رویکردی است.

وحیدی، با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات ملی زیردریایی کنترل از راه دور و هوشمند به ویژه اساتید، دانشجویان، نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، دانشگاهی، مدیران و مسئولان دانشگاه صنعتی مالک اشتر و سازمان صنایع دریایی بر تداوم اینگونه اقدامات و گسترش آن به سایر حوزه‌ها تأکید کرد.

وزیر دفاع در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه علم و فناوری که با علم، عمل و ایثار خود بالندگی و حرکت هوشمندانه به سوی افق‌های بلند را در کشور نهادینه کردند، گفت: با الهام از روحیه بلند آنان باید این حرکت را شتاب بیشتری ببخشیم.

دومین دوره مسابقات ملی زیردریایی‌های کنترل از راه دور و هوشمند با حضور ۳۵ تیم از ۱۳ تا ۱۶ شهریور ماه سال‌جاری در شاهین‌شهر اصفهان برگزار و به نفرات برتر لوح تقدیر و جوایز ویژه‌ای اهداء خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=40289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر