1

سرمایه بی نظیر زبان ترکی برای رسانه های دیجیتال

  • کد خبر : 42970
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸

فرزاد صمدلی اخیرا در مقاله ای به بهانه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال به بررسی سرمایه بی نظیر زبان ترکی برای رسانه های دیجیتال پرداخته است

به گزارش افق و نقل از صداقت فرزاد صمدلی معتقد است پیچیده ترین سیستم عامل کامپیوتری و معمولی ترین آن زبان ترکی را به عنوان استاندارد پایه ی فنوتیکی قرار داده اند.
بنابراین گزارش صمدلی زبان ترکی را شاهکار زبان معرفی کرده که برای ساخت آن از فرمولهای بسیار پیچیده ای استفاده شده است. خانم “نیکیتا هایدن” متخصص و زبان شناس مشهور آلمانی در موسسه ی اروپایی ((یورو توم)) گفته است: ” انسان در آن زمان قادر به تولید این زبان نبوده و موجودات فضایی این زبان را خلق کرده اند.
هم اینک زبان ترکی در بیشتر پروژه های بین المللی جا باز کرده است. به مطالب زیر که برگرفته از مجله ی New science چاپ آمریکا و مجله ی International Languages
چاپ آلمان است، توجه نمایید:
– کلیه ی ماهواره های هواشناسی و نظامی اطلاعات خود را به زبانهای انگلیسی، فرانسوی و ترکی به پایگاههای زمینی ارسال می کنند.
– پیچیده ترین سیستم عامل کامپیوتری و معمولی ترین آن زبان ترکی را به عنوان استاندارد پایه ی فنوتیکی قرار داده اند.
– کلیه ی اطلاعات ارسالی از رادارهای جهان به ۳ زبان انگلیسی، فرانسوی و ترکی علایم پخش می کنند.
– کلیه ی سیسستم های ایونیکی و الکترونیکی هواپیماهای تجاری از سال ۱۹۹۶ به ۳ زبان انگلیسی، فرانسوی و ترکی در کارخانه ی بوئینگ آمریکا مجهز شده اند.
– کلیه ی سیستم ها و سامانه های جنگنده ی قرن ۲۱ “جی- اس- اف” که به تعداد هفت هزار فروند در حال تولید است، به ۲ زبان انگلیسی و ترکی طراحی شده اند.
بر اساس نتایج این مقاله به نظر میرسد توجه بیشتر به رسانه های دیجیتال ترک زبان می تواند نقشی چشمگیر در توسعه رسانه های دیجیتال داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42970

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر