3

در تحولات جهان عرب آنچه مرا نگران می کند بازگشت خدا و مذهب به متن سیاست است

  • کد خبر : 43106
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷

آنچه امروز مرا نگران می کند بازگشت خدا و مذهب به متن سیاست است. من اصلا این رویه را نمی پسندم. حال چه باید کرد اگر اکثریتی که رأی داده اند خواستار دموکراسی نباشند؟(!)

اسرائیل: نگرانی ما در خاورمیانه این است که مذهب به متن سیاست بازگشته است

دان مریدور که همزمان وزیر اطلاعات و انرژی اتمی رژیم صهیونیستی نیز هست در مصاحبه با روزنامه فیگارو و درباره انقلاب ملت های مسلمان منطقه علیه دیکتاتورها گفته است: آنچه امروز مرا نگران می کند بازگشت خدا و مذهب به متن سیاست است. من اصلا این رویه را نمی پسندم. حال چه باید کرد اگر اکثریتی که رأی داده اند خواستار دموکراسی نباشند؟(!) به عنوان مثال چه باید کرد اگر حق انتخاب پوشش را از زنان بگیرند؟ ما نمی دانیم آینده این حکومت ها که دولت اسلام گرا انتخاب کرده اند به کجا خواهد انجامید. یکی از این حکومت ها مصر است که برای اسرائیل اهمیت ویژه ای دارد. رئیس جمهور مرسی چه خواهد کرد؟ تا این لحظه که شیوه گفتار او بیطرفانه بوده و اسرائیل را تهدید نکرده. مصر به کمک غرب نیاز دارد تا اقتصاد خود را بهبود بخشد. امیدوارم که فشارهای اقتصادی تاثیر مثبتی بر رفتار دولت مصر داشته باشد.

وی درباره تحولات سوریه نیز ضمن حمله به دولت بشار اسد گفت: باید حکومت سوریه را مهار کرد. اسرائیل در شرایط بسیار حساسی قرار دارد. در سوریه خطر گروه های جهادگرا وجود دارد ولی برای ما اولویت این است که ائتلاف میان ایران، سوریه و حزب الله را بشکنیم. بدین ترتیب خطرات مربوط به حکومت دمشق منتفی می شود. ما مطمئنیم در این صورت ایران و حزب الله تضعیف می شوند. سوریه کلید دستیابی ایران به یک موضع قدرتمند در خاورمیانه است.

معاون نخست وزیر اسرائیل با حمایت از تهدید نظامی و گسترش فشارها برای مهار ایران گفت: ایران باید بداند که اگر بخواهد از آستانه اتمی عبور کند، پیامدهای آن بسیار سخت خواهد بود ولی مطمئن باشید اگر ایران در کشمکش هسته ای پیروز شود، جهان دستخوش تغییر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43106

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر