2

۸ واحد تولیدی جدید در حوزه مواد منفجره افتتاح شد

  • کد خبر : 43423
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷

خودکفایی در تولید مواد اصلی مورد نیاز کارخانجات و مراکز تولیدی صنایع دفاعی یکی از راهبردهای کلیدی وزارت دفاع به شمار می‌رود.

۸ واحد تولیدی جدید در حوزه مواد منفجره و پیشرانه با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع افتتاح شد.

در دویست و نهمین روز از سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خط تولید پوکه سلولوئیدی، خط تولید ماده انفجاری پتن، توسعه و افزایش ظرفیت مواد منفجره امولسیونی، کارخانه تولید مواد قرص نیترو دارو، کارخانه تولید دنیتراسیون شیشه‌ای، واحد تولید آندهای نئوپرون با پوشش پلاتینی، کارخانه گندله‌سازی خاک فسفات واحد اسید فسفریک و واحد تولید میکرو بالن پلمیری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سردار وحیدی در مراسم افتتاح این خطوط تولیدی در جمع خبرنگاران گفت: خودکفایی در تولید مواد اصلی مورد نیاز کارخانجات و مراکز تولیدی صنایع دفاعی یکی از راهبردهای کلیدی وزارت دفاع به شمار می‌رود. بخصوص در شرایطی که دشمنان پیشرفت و تعالی ملت ایران با اعمال فشار و تحریم می‌خواهند روند توسعه و تولید را متوقف کنند، خطوطی که امروز ما شاهد افتتاح و افزایش ظرفیت ‌آنها بودیم در همین راستا شکل گرفته و به بهر‌ه‌برداری رسیده است.

وزیر دفاع افتتاح خط تولید پوکه سلولوئیدی را گامی بلند در ارتقاء فناوری در حوزه تولید مواد ذکر کرد و گفت: پوکه سلولوئیدی برای خرج پرتاب در خمپاره‌های ۶۰، ۸۱، ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیمتری و ورق‌های سلولوئیدی در صنایع راکتی کاربرد دارد.

وحیدی، ماندگاری بالای محصول، سهولت کاربری، کاهش قیمت تمام شده را از مزایای راه‌اندازی این خط تولیدی ذکر کرد.

وزیر دفاع در خصوص راه‌اندازی واحد تولیدی پتن نیز گفت: پتن به عنوان یکی از مواد پرانرژی پایه‌ای، ماده اصلی محصولات انفجاری ناریه از قبیل فیتیله انفجاری، چاشنی‌ها و انواع بوسترهای پنتولیتی محسوب می‌شود.

وی افزود: این واحد تولیدی از ویژگی‌هایی نظیر دستیابی به دانش فنی و فناوری تولید پتن به روش پیوسته، افزایش ظرفیت تولید نسبت به خط ناپیوسته، کاهش قیمت تمام شده، افزایش ایمنی در تولید، حمل و نقل و مصرف آن برخوردار است.

وحیدی همچنین پیرامون توسعه و افزایش تولید مواد منفجره امولسیونی گفت: سازمان صنایع دفاع بعنوان تنها تولیدکننده مواد منفجره امولسیونی بمنظور تأمین نیاز معدن‌کاران و وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی، با توجه به برنامه پیش‌بینی شده، منطبق بر سند چشم‌انداز بیست ساله کشور اقدام به افزایش ظرفیت از ۸ هزار تن در سال به ۱۴ هزار تن کرد.

وزیر دفاع، کاهش قیمت تمام شده، افزایش تنوع محصول، ارتقاء ایمنی فرایند تولید و امکان صادرات این محصول با توجه به نیاز بازار خارجی را از مزایای این اقدام برشمرد.

وحیدی با قدردانی از متخصصان افتخار‌آفرین سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع که در راستای تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در افزایش تولید، ثروت و سرمایه ملی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: افتتاح این خطوط تولیدی، نماد برجسته دیگری از تحریم‌شکنی، خودباوری و خوداتکایی در فناوری‌های پیشرفته و پیچیده صنایع دفاعی است که شرایط را برای تولید بی‌وقفه صنایع دفاعی به منظور تأمین نیازهای دفاعی کشور فراهم و دشمنان را دچار حیرت و سردرگمی می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر