2

فروپاشی یورو ممکن است به وقوع جنگ در اروپا بی‌انجامد

  • کد خبر : 43554
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶

از آن‌جایی که عواقب فروپاشی یورو «نامعلوم» است هیچ تضمین خودکاری وجود ندارد که این مساله به وقوع درگیری نظامی در اروپا منجر نخواهد داشت

وینس کبل، وزیر تجارت انگلیس می‌گوید فروپاشی واحد پولی مشترک اروپا به طور بالقوه می‌تواند این قاره را به جنگ بکشاند.

کبل که در «جشنواره ادبی چلتنهام» با عنوان «ریاضت، یورو و ما» سخن می‌گفت تصریح کرد از آن‌جایی که عواقب فروپاشی یورو «نامعلوم» است هیچ تضمین خودکاری وجود ندارد که این مساله به وقوع درگیری نظامی در اروپا منجر نخواهد داشت.

وزیر تجارت انگلیس هشدار داد:«به نظر من ما باید این نکته را ارزبابی کنیم که اگر حوزه یورو به شیوه‌ای از هم گسسته شود که پروژه اروپایی را ویران کند – و خطر وقوع چنین مساله‌ای نیز وجود دارد- عواقب آن کاملا غیر قابل شمارش و نامعلوم خواهد بود.»

کبل با اشاره به اهدای جنجالی جایزه صلح نوبل سال جاری میلادی به اتحادیه اروپا در هفته گذشته افزود هدف از معرفی واحد پولی یکسان این بود که کشورهای اروپایی برای مقابله با ملی‌گرایی افراطی و درگیری‌های حاصل از آن دور هم جمع شوند و از وقوع حوادثی مشابه رویدادهای پس از جنگ جهانی دوم جلوگیری کنند.

وی افزود:«ما تمایل داشتیم این موضوع را فراموش کنیم تا این‌که هفته پیش با اهدای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا به ما یادآوری شد که این پروژه اروپایی ایجاد شد تا اروپا را از ملی‌گرایی افراطی و درگیری نجات دهد. هیچ تضمین خودکاری وجود ندارد که این مساله مجددا روی نخواهد داد.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43554

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر