1

بیش از دو میلیون کودک یتیم ، نتیجه حمله آمریکا به عراق +تصویر

  • کد خبر : 43621
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸

معضل کودکان یتیم در عراق باعث شده است تا شماری از سازمانهای غیر دولتی و خیریه برنامه هایی را برای سرپرستی از کودکان بی سرپرست و ارائه خدمات به آنها دنبال کنند.

شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین در گزارشی اعلام کرد حمله آمریکا به عراق و اشغال این کشور برای نزدیک به یک دهه بیش از دو میلیون کودک را یتیم کرده است.

به گزارش  واحد مرکزی  خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین شمار کودکان یتیم بویژه در بغداد پایتخت عراق به علت سالها جنگ افزایش قابل توجهی داشته است. از سال دوهزار و سه که آمریکا به بهانه تسلیحات کشتار جمعی به این کشور حمله و آن را اشغال کرد، بیش از دو میلیون کودک یک یا هر دو والدین خود را از دست داده و یتیم شده اند. بسیاری از کودکان یتیم در عراق از بسیاری از حقوق اولیه کودکان در کشورهای دیگر از جمله آموزش و پرورش محروم هستند. شمار زیادی از آنها مجبورند برای سیر کردن شکم خود و خانواده شان تحصیل را رها کرده و کار کنند. معضل کودکان یتیم در عراق باعث شده است تا شماری از سازمانهای غیر دولتی و خیریه برنامه هایی را برای سرپرستی از کودکان بی سرپرست و ارائه خدمات به آنها دنبال کنند. کارشناسان می گویند در صورتیکه این دو میلیون کودک یتیم به درستی تربیت و بزرگ نشوند نسل آینده عراق با دشواریهای زیادی روبرو خواهد شد.
نوال ابراهیمی از مسئولان کمیته توسعه انسانی در عراق گفت کودکان نسل آینده عراق را تشکیل می دهند از این رو لازم است تا همه تلاش خود را بکنیم تا آنها را به بهترین شکل برای آینده آماده کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43621

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر