3

احمدی نژاد خواستار پایه گذاری مجمع سیاسی و اقتصادی اکو شد

  • کد خبر : 43630
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹

ایجاد مجمع اقتصادی اکو با حضور نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی می تواند کمک موثری برای توسعه همکاری های اقتصادی باشد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیشنهادی به سران اکو خواستار پایه گذاری مجمع سیاسی و اقتصادی اکو شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ˈمحمود احمدی نژادˈ طی سخنانی در دوازدهمین اجلاس سران همکاری اقتصادی (اکو) در باکو افزود: برای هماهنگی اعضا و اصلاح ساختارهای بین المللی از جمله سازمان ملل یک نهاد مشورت سیاسی به نام مجمع سیاسی اکو باید ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: ایجاد مجمع اقتصادی اکو با حضور نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی می تواند کمک موثری برای توسعه همکاری های اقتصادی باشد.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین خواستار گسترش همکاری اقتصادی، صنعتی و کشاورزی میان کشورهای عضو اکو شد و گفت: ایجاد مقررات هماهنگ گمرکی و توسعه همکاری های علمی و فناوری راهکار اصلی مشارکت کشورهای عضو اکو باید قرار گیرد.

احمدی نژاد همچنین گفت: کشورهای عضو اکو می توانند با تکمیل حلقه شبکه حمل و نقل ریلی از ظرفیت دریاهای خزر، عمان، خلیج فارس، اژه، سیاه به طور هماهنگ بهره برداری کنند.

وی در ادامه گفت: در طول دو دهه اخیر ناکارآمدی و نظام تبعیض آمیز سرمایه داری حاکم بر دنیا آشکار شده و می دانید که همه ملت ها از این وضعیت ناراضی هستند و به نظامات حاکم و مراکز قدرت و ثروت بی اعتماد شده اند و امیدی به اصلاح آن ندارند.

رییس جمهوری کشورمان افزود: همه ملت ها خواستار تغییر هستند و براساس سنت الهی بی عدالتی پایدار نخواهد ماند و این درس دائمی تاریخ برای همه ماست.

احمدی نژاد تاکید کرد: نظام حاکم سرمایه داری در پایان راه قرار دارد و جهان در آستانه ورود به دوران جدید و استقرار نظم نوین است و بنا بر وعده خداوند نظم آینده مبتنی بر عدالت، پاکی و احترام خواهد بود.

وی در پایان گفت : بی تردید آینده درخشان در انتظار جامعه بشری و همه ما است، آینده بهار انسانیت در راه و زمستان سرد بی عدالتی و تحقیر رو به پایان است .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43630

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر