2

مساله قدس، هم چنان مهم ترین مساله جهان اسلام است

  • کد خبر : 44229
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۹:۵۳

آن چه که حضرت امام خمینی (ره) پیش بینی کرده بودند، یعنی زوال اسراییل، نزدیک است و این امر به دست نیروهای شجاع، جوان و بافضیلت محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در همایش قدس که در مکه مکرمه برگزار شد، گفت: مساله قدس، هم چنان مهم ترین مساله جهان اسلام است.به افق(ofoghnews.ir): به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین ˈسید علی قاضی عسگرˈ در این همایش که با حضور زائران کشورهای مختلف برگزار شد، افزود: این سرزمین برای همه‌ ادیان در طول تاریخ قداست ویژه داشته است اما اکنون توسط مستکبران و سلطه گران جهانی اشغال شده است.

وی با بیان این که به برکت بیداری اسلامی، رژیم صهیونیستی در محاصره قرار گرفته است، ادامه داد: آن چه که حضرت امام خمینی (ره) پیش بینی کرده بودند، یعنی زوال اسراییل، نزدیک است و این امر به دست نیروهای شجاع، جوان و بافضیلت محقق خواهد شد.

قاضی عسگر با ابراز امیدواری از این که به زودی این پیش بینی تحقق یابد، اضافه کرد: به یاری خدا روزی فرا خواهد رسید که پرچم اسلام بر فراز مسجد الاقصی به اهتزار درآید.

** نام گذاری روز قدس توسط امام خمینی(ره) الهام خدایی بود

بر اساس این گزارش، در این همایش ˈشیخ خالد ملاˈ از علمای عراق دیگر سخنران برنامه بود که با اشاره به ابتکار امام خمینی(ره) برای نام گذاری روز قدس، تاکید کرد: ظاهر این دعوت، آزادی قدس و در بطن آن، حرکتی برای ایجاد وحدت بین مسلمانان است.

وی اقدام امام راحل در نام گذاری روز قدس را الهام الهی دانست و افزود: امام خمینی (ره) یک فقیه، مرجع و استاد بزرگ بود و می‌دانست اگر مسلمانان در مسائل فقهی نمی‌توانند به یک موضع مشترک برسند، اما در مساله‌ فلسطین متحد خواهند شد.

**تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در ایران، نور اتحاد جهان اسلام را تاباند

ˈشیخ سعید قاسمˈ رییس هیات اسلامی فلسطین در لبنان نیز که مدت ۱۵ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است، دیگر سخنران این همایش بود.

وی با یادآوری این که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در زندان های رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: در آن شرایط وقتی می‌خواندیم که حضرت امام (ره) سفارت رژیم صهیونیستی را در تهران تعطیل و سفارت فلسطین را باز کرد، احساس اتحاد جهان اسلام در دل ما نور امید می‌تاباند.

این عضو هیات اسلامی فلسطین در لبنان با تاکید بر این که هیچ قدرت نامشروعی نمی‌تواند در برابر مقاومت ما بایستد، تصریح کرد:نتایج یک تحقیق دانشگاهی معتبر نشان می‌دهد که ۳۰ درصد از یهودیان برای خروج از فلسطین و فرار به اروپا همین الان آمادگی دارند، ۳۰ درصد برای انجام این کار در آینده تمایل دارند و در مجموع کمتر از ۲۰ درصد احساس می‌کردند که باید در فلسطین بمانند.

** مساله قدس مهم ترین معیار آزمون جهان بشریت است

حجت الاسلام والمسلمین ˈسید احمد موسویˈ مشاور رییس جمهوری و رییس سازمان حج و زیارت، نیز طی سخنانی گفت:امروز این مساله مهم ترین معیار آزمون جهان بشریت، جهان عرب و جهان اسلام است.

وی افزود:حضرت امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب و موقعی که برنامه‌ انقلاب را ترسیم می‌کردند، یکی از مهمترین مسائل مورد توجهشان فلسطین بود و امروز هم رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که مهمترین مساله‌ ما فلسطین است.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به طرح نیل تا فرات غرب، ادامه داد: آن‌ها از تحقق نیافتن اهداف و آرزوهایشان خشمگین هستند به همین دلیل جرایم مختلف را مرتکب می‌شوند.

وی تصریح کرد: خون ما بر هر ثروت و قدرتی پیروز خواهد شد و اگر با خدا باشیم، پیروزی و نصرت با ماست.

بر پایه این گزارش، پایان بخش این همایش، قرائت قطعنامه‌ای در حمایت از آرمان‌های مردم فلسطین و آزادی و اعتلای قدس شریف بود که هر بند آن با فریاد الله اکبر حاضران همراهی می‌شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر