1

محمدزاده :ما پیگیر وام مسکن خبرنگاران هستیم

  • کد خبر : 44364
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲

محمدزاده گفت: درباره وام مسکن خبرنگاران آنچه که تکلیف ما بود انجام شد؛بقیه کار دست بانک مرکزی و بانکهای عامل است

افق(ofoghnews.ir): معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد درباره آخرین وضعیت وام مسکن خبرنگاران و علت صدور مجوزهای متعدد به خبرگزاری‌ها در آستانه انتخابات پاسخ داد.

محمدجعفر محمدزاده در حاشیه نشست خبری تشریح برنامه‌های‌ نمایشگاه مطبوعات درباره اینکه چرا پس از گذشت زمان طولانی در آستانه انتخابات مجوز تأسیس ۱۲ خبرگزاری‌ صادر شده است؟ گفت: یک وظیفه و تکلیف قانونی که در سال ۸۸ مجلس به عهده ما گذاشته است این است که رسانه‌های الکترونیکی باید تابع قانون مطبوعات شوند. بنابراین ما تلاش می‌کنیم که همه فضای مجازی بیاید و تابعه قانون مطبوعات شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: رسانه‌هایی که از جهت مخاطب و امکانات و توانایی، توانمندی خبرگزاری شدن را دارند به آنها مجوز داده می شود.

محمدزاده افزود: یکی از راه‌های ساماندهی رسانه‌های الکترونیکی این است که در چارچوب قانون مطبوعات قرار بگیرند. یعنی وقتی مجوز خبرگزاری می‌دهیم آنها تابع قانون مطبوعات شده‌اند.

به گفته وی سایر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی هم در دست بررسی و ارائه مجوز به آنها است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: فضای مجازی از جمله فضاهایی است که نارضایتی را ایجاد کرده و رهبر معظم انقلاب هم بارها این مسئله را اعلام کرده‌اند. بنابراین صدور مجوز خبرگزاری‌ها برای ساماندهی فضای مجازی است.

* پیگیر وام مسکن خبرنگاران هستیم

محمدزاده در ادامه در رابطه با آخرین وضعیت وام مسکن خبرنگاران گفت: درباره وام مسکن خبرنگاران آنچه که تکلیف ما بود انجام شد.

وی گفت: بقیه کار دست بانک مرکزی و بانکهای عامل است، ما پیگیر وام مسکن خبرنگاران هستیم و امیدواریم بانک مرکزی هر چه زودتر امکان دریافت این وام را فراهم کند.

*کیهان کاریکاتور و شرق در نمایشگاه نیستند

وی در ادامه درباره توقیف روزنامه‌های شرق و کیهان کاریکاتور گفت: با توجه به اینکه این دو نشریه چندی پیش به دلیل انتشار کاریکاتور توقیف شده‌اند مسلما در نمایشگاه مطبوعات حضور نخواهند داشت.

* قیمت کاغذ در بازار ثابت شده است

محمدزاده در ادامه با اشاره به شرایط کاغذ در کشور گفت: مشکلی که در حوزه کاغذ داشتیم بی‌ثباتی آن بود که امروز این مشکل حل شده است.

وی با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم که قیمت کاغذ ارزان شود ادامه داد: قیمت کاغذ در بازار تثبیت شده است و ثبت سفارش‌ها نیز با ارز مبادله‌ای انجام می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: تولیدات داخلی در کشور تقویت شده و مطبوعات نیز از این تولیدات به عنوان کمک کارشان استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه تولیدات داخلی ما تنها ۳۰ درصد کفاف نشریات را می دهد، افزود: برای واردات کاغذ باید تسهیلات ایجاد کنیم. همچنین چندی است که واردات کاغذ خارجی آغاز شده است.

*حقیقت سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد نیز درباره اداره کل رسانه‌های خارجی گفت: این اداره کل با حضور ۲ معاون بهتر از گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: طی حکمی ناصر حقیقت نیز به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شده و به فعالیت  خود ادامه می‌دهد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر