3

سوء استفاده از حج با تظاهرات زائران علیه حکومت بشار اسد

  • کد خبر : 44754
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۹:۲۳

عربستان سعودی هرگونه تظاهرات و فعالیت سیاسی در دوران مراسم حج را ممنوع کرده است. طبق این گزارش دو خودروی نیروهای پلیس عربستان به سمت تظاهرکنندگان حرکت کرده و از آنها خواستند منطقه را ترک کنند.

به هنگام تظاهرات اعتراضی زائران روز یکشنبه دهها نیروی گارد عربستان در محل حضور داشتند اما اقدامی برای متفرق کردن تظاهر کنندگان نکردند.

  سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «گزارش ها حاکی است که پلیس عربستان روز یکشنبه هفتم آبان ماه تظاهرات صد ها زائر علیه حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را  در پل «جمرات» در «منا» واقع در شرق شهر مکه متفرق کرده است.»

 به گزارش خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی گفته اند، تظاهرکنندگان که پرچم مخالفان حکومت بشار اسد را در دست داشتند، شعارهایی علیه حکومت سوریه سر می دادند. عربستان سعودی هرگونه تظاهرات و  فعالیت سیاسی در دوران مراسم حج را ممنوع کرده است.  طبق این گزارش دو خودروی نیروهای  پلیس عربستان به سمت تظاهرکنندگان حرکت کرده و از آنها خواستند منطقه را ترک کنند.

 به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از هشدار پلیس عربستان تظاهرکنندگان متفرق شده اند. طبق این گزارش کسی در این حادثه مجروح نشده است.

 خالد فیصل، فرماندار مکه، در گفتگو با خبرگزاری رویترز از وقوع تظاهرات علیه حکومت بشار اسد ابراز بی اطلاعی کرده است. خالد فیصل با این حال گفته است: «این مراسم (حج) سیاسی، اقتصادی یا چیز دیگری نیست. این مراسمی برای عبادت خدواند است.»

 به گزارش رویترز، به هنگام تظاهرات اعتراضی زائران روز یکشنبه دهها نیروی گارد عربستان در محل حضور داشتند اما اقدامی برای متفرق کردن تظاهر کنندگان نکردند.

 طبق این گزارش تظاهرکنندگان در شعارهای خود خواهان سرنگونی حکومت بشار اسد شده و از بی عملی جامعه بین المللی در قبال آنچه که در سوریه می گذرد، انتقاد کرده اند.

 طبق این گزارش پیشتر در روز پنجشنبه  نیز در صحرای عرفات نیز مخالفان حکومت بشار اسد در حالی که پرچم مخالفان را در دست داشتند و دست به تظاهرات زدند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر