1

باید ارزش های الهی را به سیاست و اداره جامعه برگردانیم

  • کد خبر : 44864
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷

وقتی مردم منطقه دیدند که آمریکا و اسرائیل توسط یک گروه مردمی از پای درآمده‌اند، مصمم شدند تا حرکت‌شان را آغاز کنند. البته به موفقیت‌هایی هم دست یافتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد سوریه تعیین‌کننده سرنوشت بیداری اسلامی است.

‌محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز سه‌شنبه طی سخنانی در پنجمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی که در دانشکده صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به بیداری اسلامی و انسانی به وجود آمده در دنیا اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با شعارهای ارزش‌های الهی و مردم به میدان آمد. یعنی مردم و ارزش‌های الهی و همچنین مردمسالاری دینی این معنی را می‌دهند. بر همین اساس باید ارزش های الهی را به سیاست و اداره جامعه برگردانیم.

رضایی ادامه داد: راهپیمایی‌هایی که در اوایل انقلاب صورت می‌گرفت نماد انقلاب ما شد که البته تمام این راهپیمایی‌ها به وسیله ملت ایران به وجود آمد. ولی در غرب تظاهراتی که انجام می‌شد نه از لحاظ تعداد و نه از لحاظ شرکت همه اقشار، مانند راهپیمایی‌های ما نبود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه لبنان اولین کشوری بود که ما مدل انقلاب‌مان را به آنها صادر کردیم، اضافه کرد: اساس تشکیلات حزب‌الله هم مانند ایران، بر مردم و ارزش‌های الهی استوار است و این موضوع در حماس و جهاد اسلامی هم وجود دارد.

رضایی اظهار داشت: باید به این نکته توجه کرد که نهضت مصر ریشه در فلسطین و لبنان دارد و البته انقلاب اسلامی از نفس ایرانی‌ها به لبنان و بعد فلسطین رفت.

وی ادامه داد: وقتی مردم منطقه دیدند که آمریکا و اسرائیل توسط یک گروه مردمی از پای درآمده‌اند، مصمم شدند تا حرکت‌شان را آغاز کنند. البته به موفقیت‌هایی هم دست یافتند.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه تعیین کننده سرنوشت بیداری اسلامی است و همه باید به اوضاع سوریه توجه کنیم چرا که بیداری اسلامی به سوریه بستگی دارد.

وی اضافه کرد: اگر آمریکا سوریه را بگیرد، بیداری اسلامی، آمریکایی می‌شود بر همین اساس باید همه بدانند مقاومت در سوریه تنها مربوط به ایران نیست بلکه مربوط به سرنوشت بیداری اسلامی است و از سوی دیگر هم آمریکایی‌ها در تلاشند تا با در دست گرفتن اوضاع سوریه، بیداری اسلامی را مصادره کنند.

رضایی با بیان اینکه گرفتن سوریه توسط دشمنان، تیر خلاص بر بیداری اسلامی است، اضافه کرد: ما باید از همه ارزش‌های انقلاب در داخل و خارج کشور دفاع کنیم که از جمله این ارزش‌ها استقلال و آزادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیداری اسلامی مسیر خودش را می‌رود هر چند که فراز و نشیب‌هایی در این مسیر وجود دارد و آقایانی مانند مرسی روی کار می‌آیند ولی موج بیداری اسلامی موجی تاریخی برای کل جامعه بشری است.

وی در ادامه به اوضاع داخلی ایران اشاره کرد و خطاب به دولتمردان گفت: حیف است ما که سرآغاز نهضتی بزرگ در دنیا هستیم خودمان از این نهضت عقب بمانیم. یعنی به جای اینکه اجتماعی برخورد کنیم، سیاسی شویم و به جای اینکه مردمی‌تر باشیم، امنیتی‌تر برخورد کنیم و برادری‌ها و دوستی‌ها به تخریب و تهمت تبدیل شود.

رضایی تصریح کرد: نباید به شعار‌های سیاسی اول انقلاب اکتفا کنیم و باید گام‌های بعدی را هم برداریم چرا که ارزش‌های انقلاب ما متجلی و بزرگ است.

وی اوضاع اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تحریم‌های یکجانبه دشمن، ظلم بزرگی در حق ما بود چرا که ما در همه زمینه‌ها با آنها همکاری کردیم اما آنها بهانه گیری کردند ولی در حال حاضر ما باید خیزشی در کشور ایجاد کنیم تا تحریم‌های آنها خنثی شود؛ سال‌های آتی سال‌های شکوفایی اقتصاد ایران خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44864

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر