2

حلقه نهایی کامل کننده مقابله با گرانی و ناامنی اقتصادی، اصناف هستند

  • کد خبر : 44871
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲

غضنفری گفت :در دو جلسه آینده تلاش خواهیم کرد سازکار جدیدی برای کنترل گرانی ایجاد کنیم تا شب عید با نوسان های قیمتی روبرو نباشیم.

افق(ofoghnews.ir): مهدی غضنفری در حاشیه سلسله نشست های هم اندیشی ارتقای فضای کسب و کار در سال تولید ملی که با موضوع اقتصاد مقاومتی و اصناف برگزار شد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در گام نخست برای کنترل گرانی از سرمنشأ اصلی آن یعنی ساماندهی قیمت ارز آغاز کرد و مرکز مبادلات ارزی به عنوان یک ساختار قابل اتکاء و با عملکرد قابل قبول حاصل کار چند ماه گذشته دولت در این زمینه بوده است.
وی از ورود ارز صادرکنندگان در مرکز مبادله ارزی به عنوان اقدام دوم دولت یاد کرد و اظهار داشت: در سومین گام ،ساماندهی بورس کالا الزامی بود چون برخی از تولیدکنندگان فراورده های پتروشیمی معاملات را با دلارهای سه تا چهار هزار تومانی در این بورس انجام می دادند که با توافق های  انجام شده با فعالان بورس کالا، قرار شد ارزهای مورد ملاک عمل در مبادلات بورس کالا ارز با بهای مبادله ای باشد.
ْآقای غضنفری با اشاره به اینکه حلقه نهایی کامل کننده مقابله با گرانی و ناامنی اقتصادی، اصناف هستند ، گفت: در دو جلسه آینده تلاش خواهیم کرد سازکار جدیدی برای کنترل گرانی ایجاد کنیم تا شب عید با نوسان های قیمتی روبرو نباشیم.
وی ضمن تأکید بر لحاظ کردن انتظارات اصناف در این هم اندیشی، از آنان خواست در زمینه ایجاد کانال های ارتباطی واحدهای صنفی مختلف با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نحوه شکل گیری ساختار تعاملات، پیشنهادهای خود را ارائه  کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: با توجه به اینکه مهم ترین گروهی که می توانند احساس ناامنی اقتصادی و نوسان قیمتی را به امنیت تبدیل کنند ، جامعه اصناف هستند،
از نمایندگان اصناف می خواهیم برای بازگشت به آرامشی که در ماه های گذشته حاکم بود ، راهکار عملی ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر