3

شلیک به امنیت شهروندی‌ در آستانه انتخابات

  • کد خبر : 45038
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱

یک شاهد عینی می‌گوید: «همه شروع به دویدن کردند. پسری را دیدم که از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفته بود و می‌لنگید و با فریاد از دوستانش کمک می‌خواست. مردم در حال جیغ زدن و فرار کردن بودند.»

تیراندازی لس‌آنجلس می‌تواند بار دیگر در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به بحث‌های مربوط به امنیت شهروندی و حمل سلاح در این کشور دامن بزند.

خبرگزاری فارس: تیراندازی در لس‌آنجلس ۴ مجروح برجای گذاشت/شلیک به امنیت شهروندی‌ در آستانه انتخابات

به گزارش فارس به‌نقل از بی‌بی‌سی، در اثر تیراندازی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (یو‌اس‌سی) در لس‌آنجلس، چهار نفر مجروح شده‌اند. این تیراندازی ساعت ۶:۳۰  صبح امروز  به‌وقت گرینویچ انجام شد و تاکنون یک‌نفر به عنوان مظنون دستگیر شده است.

دانشگاه مزبور تعطیل شده و دانشجویان از منطقه مربوطه دور نگه داشته می‌شوند. شاهدان عینی گزارش داده‌اند که تعداد کثیری از دانشجویان در حال فرار دیده شده‌اند.

یک شاهد عینی می‌گوید: «همه شروع به دویدن کردند. پسری را دیدم که از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفته بود و می‌لنگید و با فریاد از دوستانش کمک می‌خواست. مردم در حال جیغ زدن و فرار کردن بودند.»

اداره امنیت عمومی دانشگاه مزبور نیز در اطلاعیه‌ای از دانشجویان خواسته است که از منطقه تیراندازی دور بمانند و در خوابگاه‌هایشان توقف کرده و درب را به روی افراد ناشناس باز نکنند.

چنین اتفاقی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در سال ۲۰۰۸ نیز سابقه داشت.

این تیراندازی می‌تواند بار دیگر در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به بحث‌های مربوط به امنیت شهروندی و حمل سلاح در این کشور دامن بزند.

بر اساس قانون اساسی ایالات متحده، حق حمل سلاح برای شهروندان این کشور تضمین شده است اما برخی ایالت‌ها با توجه به خشونت‌های گسترده ناشی از این مساله، محدودیت‌هایی را در حمل سلاح وضع کرده‌اند.

جمهوری‌خواهان حامی سرسخت حق حمل سلاح هستند اما دموکرات‌ها قایل به اعمال محدودیت‌هایی در این‌ زمینه‌اند. با این حال، باراک اوباما رئیس‌جمهور ایالات متحده، چندی پیش از حمل سلاح به عنوان یک سنت تاریخی برای آمریکایی‌ها نام برده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر