2

کدخدایی گفت:در مورد رجل سیاسی و مذهبی بودن ابهام وجود دارد

  • کد خبر : 46012
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر مصوبه مجلس در مورد اصلاح قانون انتخابات با وظایف نظارتی شورای نگهبان مغایرت داشته باشد، مورد ایراد قرار می‌گیرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درخصوص نظر شورای نگهبان در مورد اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: ارائه نظر نهایی شورای نگهبان در مورد اصلاحات اعمال شده در قانون انتخابات منوط به دریافت مصوبه از سوی مجلس و بررسی آن در جلسه عمومی با حضور اعضای شورای نگهبان است.

کدخدایی در پاسخ به این سؤال که آیا شورای نگهبان اصلاحات اعمال شده در قانون انتخابات را به صورت غیر رسمی هم مورد بررسی قرار نداده است؟ گفت: نظرات شورای نگهبان در مورد اصلاح قانون انتخابات فقط در حد کارشناسی بوده است. کارشناسان ما فقط در جلسات مجلس حضور داشتند و نظرات کارشناسی خود را ارائه داده‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سؤال که به نظر شما تشکیل هیئت نظارت که در قانون جدید انتخابات به آن اشاره شده، با قانون اساسی مغایرت دارد یا نه؟ ‌اظهار داشت: ما هنوز مطمئن نیستیم این مصوبه به کجا می‌رسد و آیا در صحن علنی هم مورد تصویب قرار می‌گیرد یا خیر؛ قطعا اگر مصوبه مجلس با وظایف نظارتی شورای نگهبان مغایرت داشته باشد، مورد ایراد قرار می‌گیرد. اما اگر مغایرتی نداشته باشد شورای نگهبان هم آن را تائید می‌کند.

وی در خصوص جمع‌آوری امضا برای تائید رجل سیاسی یا مذهبی بودن افراد هم تصریح کرد: در مورد رجل سیاسی و مذهبی بودن ابهام وجود دارد و باید این ابهام به گونه‌ای رفع شود. فکر می‌کنم اعضای شورای نگهبان این موضوع را نپذیرند که محدودیت‌هایی برای تائید رجل سیاسی و مذهبی بودن قرار بگیرد چرا که ممکن است این شرایط در دوره‌ای متفاوت باشد و اختیارات شورای نگهبان را محدود کند بر همین اساس احتمال نپذیرفته شدن این موضوع وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر