3

در اینجا دختران شبیه زندانیان هستند+تصویر

  • کد خبر : 46600
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۰

هر چند همه چیز برای دختران در مرکز بازپروری فراهم است ، ولی دختران شبیه زندانیان هستند زیرا برای ورود و خروج نیاز به کسب اجازه مسئولان مرکز دارند .

مدیر مرکز ” بازپروری دختران ” در جده عربستان از کوتاهی مسئولان در رسیدگی به امور دخترانی که خانواده هایشان از تحویل گرفتن آنها امتناع می کنند، ابراز نگرانی کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، “صالح سرحان الغامدی” تأکید کرد: دستگاه قضایی در رسیدگی به امور دختران مرکز بازپروری جده ماه ها و گاه سال ها تعلل می کند و مسئولان قضائی به این دختران به عنوان شهروندان عادی نگاه می کنند ولی این ، اشتباه است . هر چند همه چیز برای دختران در مرکز بازپروری فراهم است ، ولی دختران شبیه زندانیان هستند زیرا برای ورود و خروج نیاز به کسب اجازه مسئولان مرکز دارند .

الغامدی با اشاره ضمنی به محدودیت به الحیات گفت: اجبار دختران به ماندن در مرکز بازپروری غیرموجه است، زیرا دختران مرکز بازپروری می توانند مانند بسیاری از دختران بی سرپرست زندگی خود را به تنهایی بچرخانند، بدون اینکه نیاز به سرپرست یا نان آور داشته باشند .

الغامدی خاطرنشان کرد: بستگان دختران مرکز بازیروری می توانند این دختران را تحویل بگیرند، زیرا خانواده های اکثر این دختران از تحویل گرفتن یا شوهردادن آنها امتناع می کنند.

مدیر مرکز بازپروری جده تأکید کرد: دستگاه قضایی برای حل مشکلات باید یک قاضی را مکلف به برگزاری جلساتی در هر هفته یک بار یا دو بار برای رسیدگی به امور دختران مرکز بازپروری کند؛ ولی دستگاه قضائی به دختران مرکز بازپروری اهمیت نمی دهد و بین جلسات رسیدگی به امور دختران فاصله زمانی بسیاری وجود دارد و باید از خودمان بپرسیم که آیا امکان این وجود ندارد که دختران مرکز بازپروری به علت عدم رسیدگی به امور خود شاید دست به کار اشتباهی بزنند.

الغامدی گفت : اکثر دختران مرکز بازپروری با مشکل ” مخالفت خانواده با ازدواج دخترشان ” مواجه هستند و رسیدگی به این مشکل در دستگاه قضائی نیز مدت زیادی طول می کشد . بسیاری از دختران خواهان ازدواج هستند ولی خانواده های آنها اجازه نمی دهند که این به معنای آنست که دختران باید در مرکز بازپروری بمانند.

الغامدی افزود : ما با دختران ابراز همدردی می کنیم و پسرانی را برای ازدواج به آنها معرفی می کنیم ولی خانواده ها مخالفت می کنند . خانواده های دختران مرکز بازپروری به مسئولان دستگاه قضائی می گویند که موافق ازدواج دخترانشان هستند ولی هنگامی که پسرانی برای ازدواج با دخترانشان معرفی می شود ، با عیب گرفتن از پسران مانع ازدواج دخترانشان می شوند.

الغامدی افزود : درخواست ما از دستگاه قضایی این است که سه روز پس از امتناع خانواده از تحویل گرفتن دخترش حکم “عدم موافقت خانواده با شوهردادن دختر ” را صادر کند زیرا دختران مرکز بازپروری انسان هستند و حق زندگی دارند.

یکی از دختران مرکز بازپروری جده به الحیات گفت : کانون خانواده ام  گرم نبود و من مجبور شدم که از خانه فرار کنم . هنگامی که بچه بودم ، پدرم فوت کرد و از برادرانم می ترسیدم . من به اشتباه خود اعتراف می کنم و بهای این اشتباه خود را نیز پرداخت کردم و برای من خیلی سخت است که بقیه عمرم را میان چهاردیواری مرکز بازپروری سپری کنم .

این دختر تأکید کرد: من می خواهم ازدواج کنم ولی خانواده ام مانع می شوند . بسیاری از دختران بازپروری می خواهند ازدواج کنند و نجات پیدا کنند و آماده ازدواج کردن با هر پسری هستند . مرکز بازپروری برای شوهردادن ما تلاش می کند ولی با بهانه ها و مانع تراشی های خانواده هایمان مواجه می شود .

این دختر افزود : من از برادرانم به دستگاه قضایی شکایت کرده ام ولی جلسه رسیدگی به شکایتم چهار ماه دیگر برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46600

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر