1

اجرای مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی فقط با سمینار، همایش و سخنرانی محقق نمی‌شود

  • کد خبر : 47136
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجرای مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی فقط با سمینار، همایش و سخنرانی محقق نمی‌شود، چراکه اقتصاد مقاومتی ریاضت نیست، بلکه کاملا برعکس آن، مدیریت صحیح مصرف است.

افق(ofoghnews.ir) ابراهیم نکو نماینده رباط ‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امروز که شاهد پیشرفت‌های عظیمی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هستیم باید بیان کنیم که هنوز مشکلات عدیده‌ای در بخش‌های مختلف وجود دارد که می‌طلبد با واقع‌بینی به آن توجه کرده و به دور از اختلافات بیهوده و دشمن‌ شاد‌کن درصدد برطرف کردن آن برآئیم.

وی با بیان اینکه مردم از تحریم‌ها و تهدید‌های نظام سلطه هراسی ندارند، افزود: آنچه امروز مردم را آزار می‌دهد، اختلاف بین مسئولان و سوء مدیریت‌هایی است که در حوزه اقتصادی وجود دارد که به منظور برون‌رفت از مشکلات به وجود آمده در حوزه‌های اقتصادی باید به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: تعیین نام و شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر فرزانه انقلاب و به دنبال آن ارائه مدل مهم اقتصاد مقاومتی، بدون تردید اهدافی همچون هدایت افکار عمومی به سمت اولویت‌های ایران اسلامی، توجه ویژه به ایجاد همدلی و همفکری بین مردم و مسئولان، زمینه‌سازی برای افزایش تولیدات داخلی از نظر کمی و کیفی، جذب و به کارگیری سرمایه‌های عظیم ملی در مسیر توسعه کشور، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، برخورداری از مواهب زندگی برای همگان و استقلال اقتصادی در دنیای پر رقابت و تحول‌گرای کنونی را دنبال می‌کند.

نماینده رباط‌کریم و بهارستان در مجلس تصریح کرد: هشدار امروز این است که برای تحقق این شعار فقط سمینار، همایش و سخنرانی کفایت نمی‌کند، چراکه اقتصاد مقاومتی ریاضت نیست، بلکه کاملا برعکس آن، مدیریت صحیح مصرف است.

نکو ادامه داد: در واقع اقتصاد مقاومتی یعنی رشد موزون ابعاد مختلف اقتصاد که هم به رشد و توسعه اقتصاد و هم به رفاه مردم توجه دارد.

وی گفت: امروز صحنه بین‌المللی دیپلماسی دولت‌ها به سمت دیپلماسی ملت‌ها در حال گسترش است و اکنون این ملت‌ها هستند که برای جهان تصمیم‌ می‌گیرند نه دولت‌ها.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تأثیر بسزای انقلاب اسلامی ایران در همه انقلاب‌های به وقوع پیوسته کاملا روشن است، گفت: پیشنهاد می‌کنم با ایفای نقش مؤثر ایران اسلامی، با برنامه‌ریزی‌های علمی گام برداریم و با مدیریت این امور، گستره جهان اسلام را بیش از پیش تعالی بخشیم.

نماینده رباط‌ کریم و بهارستان در خانه‌ ملت اضافه کرد: بیداری اسلامی نقطه شروع و نشانه حتمی برای نابودی رژیم اشغالگر قدس از صحنه جهان هستی است که هزینه کفن و دفن آن را نیز آمریکا خواهد پرداخت.

نکو با اشاره به حمله وحشیانه و حیوان‌وار رژیم جعلی صهیونیست به نوار غزه خاطرنشان کرد: رژیم جعلی صهیونیست با قتل‌ عام انسان‌های ‌بی‌دفاع، به ویژه زنان و کودکان ماهیت پلید، دورویی، دروغگویی آمریکا، غرب‌ و تمام آنهایی که دفاع از حقوق بشر را شعار خود قرار داده‌اند، بر همگان روشن کرد.

وی تصریح کرد: حمله رژیم بی‌رحم صهیونیستی به نوار غزه به دستور استکبار جهانی و برای انحراف افکار عمومی و برون رفت از گرفتاری‌هایی است که دامن‌گیر غرب شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس رکود بی‌سابقه و در حال فروپاشی اقتصاد اروپا و بدهی‌های اقتصادی آمریکا و بیداری رو به رشد اسلامی در کشورهای مختلف را دو عامل مهم صدور دستور حمله به نوار غزه عنوان کرد.

نکو ادامه داد: اینک برخی دوستانی که برای یک موضوع کوچک اتفاق افتاده در کشور هیاهوی سیاسی راه انداختند و از کاه، کوه ساخته‌اند و در دفاع به اصطلاح از حقوق بشر یقه‌درانی کردند، به طوری که در حمله به نیروهای خدوم قضایی نظام گوی سبقت از دشمن ربودند، امروز کجا هستند تا بیایند و حملات ضدبشری رژیم غاصب اسرائیلی به افراد بی‌دفاع را محکوم کنند.

نماینده رباط‌ کریم اضافه کرد: سران آمریکا و اروپا و برخی حاکمان نوکرشان در برخی کشورها چرا دم از نقض حقوق بشر در غزه مظلوم نمی‌زنند، سران برخی از کشورهای اسلامی عربی چرا سکوت اختیار کرده و اقدامات عملی برای تنبیه رژیم ضدانسانی و جهانی به عمل نمی‌آورند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان با آنکه در پایتخت قرار دارند اما به دلیل برخی مشکلات و محرومیت‌ها نیازمند نگاه ویژه مسئولان کشور است.

نکو اضافه کرد: تقریبا ۹۵ درصد مدارس این شهرستان دو نوبته است و این دو شهرستان با جمعیتی حدود ۷۵۰ هزار نفر در حال حاضر تنها دارای یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابه با امکانات و تجهیزات محدود است که خواستار اقدام لازم در این زمینه هستیم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر