3

کسانی را که در مظان کاندیداتوری هستند رصد می‌کنیم

  • کد خبر : 47180
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶

برای نامزدها کارآمدی تدبیر، برنامه محوری و تیم محوری، بسیار حائز اهمیت است. البته جبهه پیروان هنوز وارد مصادیق نشده اما کسانی را که در مظان کاندیداتوری هستند رصد می‌کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان گفت: جبهه پیروان برای انتخابات شوراها نیز در حال طراحی یک ساختار به صورت ستاد در تهران است که شبیه آن در استانها نیز فعال می‌شود.

سید کمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان در نشست خبری که صبح امروز یکشنبه در محل جامعه مهندسین برگزار شد با اشاره به مطالب مطرح شده در سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر اخیر خود موضوعات مهمی از جمله سبک زندگی را مطرح کردند که به دلیل اهمیت این بحث باید از سوی نخبگان پیگیری شود.

وی با اشاره به استقبال جبهه پیروان از فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر خراسان شمالی یادآور شد: جبهه پیروان از تشکل‌های پانزده‌گانه از جمله دانشگاهیان و حوزویان برخوردار است که می‌تواند در این زمینه صاحب نظر باشد.

سجادی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی کشور، اندیشمندان حوزه و دانشگاه، نخبگان فکری و احزاب و مدیران فرهنگی از جمله صدا وسیما باید در این زمینه به نقد سبک زندگی غربی و آمریکایی و تبیین شیوه زندگی مطلوب اسلامی بپردازند.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به لزوم آسیب شناسایی پاسخ‌ سؤال‌های ۲۰ گانه‌ای که مقام معظم رهبری مطرح کردند افزود: نشست راهبردی اخیر مقام معظم رهبری با اندیشمندان و نخبگان که برای استخراج منظومه فکری اسلام در مقولاتی مانند آزادی برگزار شد باعث تحرک علمی در فضاهای حوزوی و فکری است.

وی با بیان اینکه جبهه پیروان تا به نتیجه رسیدن این مباحث از سوی نخبگان سیاسی، علمی و دانشگاهی خود استقبال می‌کنند، گفت: نقد رهبری به تفکر لیبرالیستی و اومانیستی ظرفیت مطرح شدن در محافل علمی و سیاسی جهان اسلام را دارد از این رو نهادهای ذیربط باید این موضوع را باید در دستور کار قرار دهند.

سجادی در ادامه این نشست با بیان اینکه تشکل‌های جبهه پیروان فصلی انتخاباتی نیستند و جلسات شورای مرکزی به صورت منظم تشکیل می‌شود خاطرنشان کرد: مجمع عمومی مجمع پیروان پنج‌شنبه ۹ آذر با حضور تشکل‌های شورای مرکزی، تشکل‌های عضو و دبیران کل این تشکل‌ها تشکیل خواهد شد که نقطه عطفی در فعالیت‌های جبهه به ویژه انتخابات پیش رو است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به برنامه‌های مجمع عمومی جبهه پیروان افزود: گزارش عملکردی از آنچه که در انتخابات مجلس می‌گذشت از سوی رئیس جبهه یا نایب رئیس ارائه خواهد شد و درباره مسائل داخلی و خارجی، ملاقات با آیات عظام و شخصیت‌های سیاسی و خط مشی آینده جبهه برای دو سال اعلام موضع خواهد شد.

سخنگوی جبهه پیروان خاطرنشان کرد: کمیته‌ای مسئول تنظیم خط مشی آینده جبهه پیروان است که بخشی از فعالیت آن مربوط به انتخابات می‌شود و در مجمع عمومی آذرماه بازرسی نیز انتخاب خواهد شد.

 

* تشکیل‌ ستادهای جبهه پیروان برای انتخابات شوراها

وی ادامه داد: جبهه پیروان برای انتخابات شوراها نیز در حال طراحی یک ساختار به صورت ستاد در تهران است که شبیه آن در استانها نیز فعال می‌شود.

سجادی با تأکید بر اینکه اصولگرایان برای ورود به انتخابات به سامانه جدیدی نیازمندند تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت جامعتین بتوانیم سامانه جدیدی را طراحی کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به انتخابات آینده خاطرنشان کرد: آنچه برای جبهه پیروان بسیار حائز اهمیت حضور حداکثری مردم و نرخ بالای مشارکت در انتخابات است چرا که حضور پرشور مردم باعث تقویت تحکیم نظام می‌شود.

وی در عین حال ضمن انتقاد از ورود زود هنگام به فضای انتخاباتی گفت: اگر فضا در کشور زودتر از وقت مقرر انتخاباتی شود ذهن مردم و نیروی مسئولان متمرکز نخواهد بود.

سجادی ادامه داد: احزاب و تشکل‌ها می‌توانند بدون کار تبلیغاتی تمهیدات انتخاباتی خود را پیش ببرند از این رو جبهه پیروان نیز بدون انجام کارهای تبلیغاتی در حال تنظیم راهبرد جبهه است.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به ویژگی‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، تصریح کرد: برای نامزدها کارآمدی تدبیر، برنامه محوری و تیم محوری، بسیار حائز اهمیت است. البته جبهه پیروان هنوز وارد مصادیق نشده اما کسانی را که در مظان کاندیداتوری هستند رصد می‌کنیم.

وی افزود: در بررسی‌های اجمالی مشخص شده که احتمالا ۲۵ اصولگرا و ۱۵ کاندیدای مستقل و به اصطلاح اصلاح‌طلب نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهند شد.

 

* احتمال ائتلاف جبهه پیروان با سایر تشکل‌های اصولگرا

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر ائتلاف جبهه پیروان با سایر تشکل‌های اصولگرا گفت: وحدت یعنی یکی شدن و شاید امکانپذیر نباشد اما ائتلاف شدنی است چرا که همه اصولگرایان از دیدگاه مشترکی برخوردارند.

سجادی با یبان اینکه اگر ۱۵-۱۰ نامزد انتخابات شوند ایده‌آل این است که آنها با حمایت جامعتین در یک جا جمع شوند و به یک و حداکثر ۲ نامزد برسند تصریح کرد: جبهه پیروان باید از یک کاندیدای مشخص حمایت کند البته هنوز هیچکس به صورت قطعی اعلام نامزدی نکرده است.

این فعال اصولگرا در پاسخ به سؤالی در خصوص ملاقات با علما و روحانیون خاطرنشان کرد: جامعتین به عنوان گروه‌های مرجع نقش تقویت کننده‌ای در مواضع رهبری دارند از این رو ما خود را ملزم می‌دانیم که هر چند وقت یک بار به ویژه در فصل انتخابات با مراجع و علما دیدار و مطالب خود را به آنها منتقل کنیم.

*‌تایید دیدار با آیت‌الله یزدی

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به دیدار اخیر این جبهه با آیت الله مهدوی کنی افزود: امیدواریم در آینده با جامعه مدرسین ملاقات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی فعلا مطلبی مطرح نشده است افزود: احزاب جبهه پیروان بر اساس استراتژی وحدت حرکت خواهند کرد.

سجادی تاکید کرد: اگر تعداد کاندیداها در بین اصولگرایان زیاد باشد آرا تقسیم خواهد شد که این به صلاح اصولگرایان نیست.

این فعال سیاسی در خصوص احتمال ایجاد جبهه متحد همچون انتخابات گذشته، افزود: چنین فکری وجود دارد و با توجه به نفوذ جامعتین و تعامل جبهه پیروان با آنها این امر دور از ذهن نیست.

وی با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور آینده تاکید کرد: رئیس جمهور آینده نباید علیه احزاب حرف بزند و اگر با کمک اصولگرایان رای آورده باشد باید ملزم به پذیرش انتقادات سازنده باشد، نه اینکه بگوید احزاب باج خواهی می‌کنند.

سجادی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر تجربه گرفتن از انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: ساز و کار اصولگرایان در انتخابات گذشته تا حدودی نتیجه داد اما آن نتیجه ایده آل را نداشت اما انتخابات جای تسویه حساب با برادران اصولگرا نیست.

سخنگوی جبهه پیروان با تاکید بر اینکه این جبهه باید از یک کاندیدای مشخص حمایت کند اما در عین حال گفت که هنوز هیچ کس به صورت قطعی اعلام نامزدی نکرده است.

* تلاش دولت در سال آخر کم نشده است

وی با اشاره به نقش دولت در انتخابات آینده گفت: با توجه به اینکه دولت دهم به پایان کار خود نزدیک می‌شود اما از تلاشش‌ در مسائل مختلف کاسته نشده است.

سجادی در عین حال تنها بخشی از مشکلات را ناشی از تحریم‌ها دانست و تصریح کرد: دولت باید کنترل و نظارت لازم را داشته باشد.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به لزوم بی طرفی دولت در انتخابات آینده به عنوان مجری انتخابات گفت: وظیفه مهم آنها برگزاری مطلوب انتخابات ریاست جمهوری است.

وی در خصوص طرح سؤال از رئیس جمهور نیز گفت: مجلس و دولت هر کدام وظایفی دارند اما اگر سؤال از رئیس جمهور مسیر قانونی خود را طی کند نباید ترس و هراسی از این موضوع داشت.

سجادی گفت: نباید اجازه داد طرح از سؤال از رئیس جمهور دچار تنش شده و مورد سوء استفاده قرار گیرد هر چند رئیس جمهور نیز در پاسخ به سؤال‌ها کم نمی‌آورد.

وی با اشاره به حمله جعلی رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع و مظلوم غزه خاطرنشان کرد: سازمان‌های بین‌المللی موثری در این زمینه انجام نداده و کشورهای غربی نیز از این رژیم خون آشام حمایت می‌کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان با تقدیر از اقدامات مناسب وزارت خارجه کشورمان در قبال مردم مظلوم غزه به میزبانی ایران در نشست‌های گفت و گو‌های ملی سوریه اشاره و افزود: این کار اقدام بسیار مبارکی است و بیش از ۲۰۰ نماینده از قبایل، طوایف و گروه‌های معارض و اپوزیسیون سوری به جز نیروهای خشن و مسلح این طیف در تهران حضور خواهند یافت و امیدواریم این نشست پایانی برای اقدامات توطئه آمیز علیه سوریه باشد.

وی در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان طیف وسیعی هستند اما فتنه گران و سران فتنه تکلیف‌شان از سوی مردم در راهپیمایی عظیم ۹ دی مشخص شده است و قانون نیز با آنها برخورد کرده. اما اصلاح طلبانی که در چارچوب نظام حرکت می‌کنند حق‌ شهروندی داشته و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و شورای نگهبان نیز آنها را رد یا تایید خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر