1

هرگونه مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی حرکتی مضموم و ناپسند است

  • کد خبر : 47819
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۶

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید ملی و اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرده‌اند، هرگونه مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی حرکتی مضموم و ناپسند است.

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار داشت: باید سبک زندگی به سمتی سوق پیدا کند که در آن عموم مردم از مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی پرهیز کنند و به جای آن قناعت و ساده‌زیستی را در امور جاری مد نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: جوانان ما باید در تشکیل زندگی نیز اساس و پایه زندگی خود را بر ساده‌زیستی و دوری از تجملات قرار دهند چرا که امروز گرایش به مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی سبب شده تا زندگی‌ها سخت و گاه طاقت‌فرسا باشد و گرایش به امر ازدواج نیز پایین بیاید.

عاملی با اشاره به تعیین ۲۰ مبانی از الگوهای زندگی شایسته برای تغییر مستمر براساس اولویت‌های تعیین شده، خاطر نشان کرد: ما اگر بتوانیم این ۲۰ مبانی زندگی اجتماعی را براساس الگوهای اسلامی، ارزشی تغییر دهیم، می‌توانیم به دگرگونی تدریجی برخی از آداب و رسوم امیدوار باشیم که خود این امر می‌تواند در تغییر شیوه زندگی نیز مؤثر باشد.

جایگاه دوازدهمی اردبیل در کنکور قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه سخنان خود با اشاره به ارتقای جایگاه رتبه کنکور استان از بیست و چهارم به رتبه دوازدهم کشوری بیان کرد: این ارتقا زمینه خرسندی همه خانواده‌ها و علاقمندان به حوزه تعلیم و تربیت را فراهم آورده که امیدواریم در سال‌های آینده همچنان این روند جهشی و رو به جلو را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: امروز وظیفه اصلی نظام تعلیم و تربیت فراهم کردن بستر تربیت سالم، کم حاشیه و کم دغدغه است که در این باب ضرورت دارد همه خانواده‌ها به هوش باشند و اجازه ندهند فرزندان آنها در یک فضای ناسالم تربیتی در فضای سایبری یا مجازی رشد و نمو پیدا کنند.

عاملی با بیان اینکه در جامعه بستر فرهنگ ارزشی و عاشورایی باید نمود پیدا کند، ادامه داد: در ماه محرم شایسته آن است که اخلاق و رفتار حسنه به ویژه الهام گرفته از مکتب اسلام تبلیغ و ترویج شود تا زمینه یک تغییر و تحول اجتماعی را شاهد باشیم.

امام جمعه اردبیل در ادامه یادآور شد: نسل آینده ما بیش از هر زمان دیگر به فضای سالم تربیتی و نفس کشیدن در یک جامعه آرمانی ارزشی نیاز دارند که همه وظیفه داریم در این زمینه همت و تلاشمان را به کار گیریم تا بخش عظیمی از وظایف و رسالت خود را انجام داده باشیم.

وی همچنین به تقارن هفته بسیج با ایام محرم و دهه عزای حسینی اشاره کرد و گفت: تقویت روحیه بسیجی امروز برای گذر از تمامی مشکلات بسیار ضروری به نظر می‌رسد و ما باید نهایت تلاش و کوشش خود را انجام دهیم تا بتوانیم حرکتی درخور و شایسته برای ارتقای جایگاه بسیج و فرهنگ و معارف آن داشته باشیم.

عاملی همچنین هفته امر به معروف و نهی از منکر را گرامی داشت و افزود: ‌امر به معروف و نهی از منکر از فرایضی است که می‌تواند در تثبیت شخصیت و همچنین زمینه‌سازی برای تحول و تحرک جامعه مؤثر و مفید باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47819

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر