2

این سگِ فلج، به لطف سلول‌های پوزه‌اش درمان شد+تصویر

  • کد خبر : 48108
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴

جَسپر مانند هر سگ خانگی دیگر به ظاهر سرحال و سلامت است، در حالی که او سال گذشته از ناحیه کمر فلج شده بود و صاحبانش او را در کالسکه به گردش می‌بردند. او امروز، اما، به لطف تزریق سلول‌های پیوندی به نخاعش قادر به راه رفتن است.

به گزارش انتخاب ؛ صاحب جسپر می گوید: «پس سانحه، ابتدا، کمی می‌لنگید اما با سرعت باور نکردنی این ضعف به ظاهر ناچیز عملا تبدیل به فلجی و از کار افتادن پا‌هایش شد.»

صاحب او با اذعان به اینکه این ‌نژاد از سگ‌ها به دلیل ترکیب نامتعارف بدنشان با مشکلاتِ جسمی زیادی روبرو هستند، می‌افزاید: «علاوه بر این، جسپر بینوا ناگهان کنترل پاهای خود را از دست داده بود و درک نمی‌کرد چرا دیگر نمی تواند درست راه برود. زندگی او به کابوس ما بدل شده بود.»

پژوهشگران بریتانیایی، اما موفق شدند در یک آزمایش یگانه با پیوند سلول‌های کشت شده از غِشای یک عصبِ پوزه و ترزیق این سلول‌ها به نخاع، به ۳۴ سگ توانایی استفاده از اعصاب کمر و پایشان را بازگردانند.

صاحب سگ اینگونه ادامه می‌دهد: «جسپر حالا مانند سگ‌های سالم راه می‌رود و هیچ مشکلی ندارد. مانند همه سگ‌های این‌نژاد قدم‌هایش را درست و منظم بر می‌دارد.»

امکان استفاده از این روش درمانی برای انسان هنوز وجود ندارد، اما محققان دانشگاه کمبریج امیدوارند در آینده به این مهم دست یابند. رابین فرانکلین، استاد دانشگاه کمبریج و از پژوهشگران حاضر در این پروژه می‌افزاید: «ما به زمان بیشتری برای کار و تحقیق در این زمینه نیازمندیم. این روش هنوز کامل نیست. آزمایشات نشان می‌دهد که متاسفانه بخش اعظمی از آسیب‌های نخاعی با این روش ترمیم نشدند.»

به نظر می‌رسد که هر چند این روش قدم مهمی برای درمان قطع نخاع است، اما هنوز تا کشف روش مناسب و قابل استفاده برای انسان راه طولانی در پیش است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=48108

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر