1

خنثی سازی یک بمب جاسازی شده در نزدیکی مرقد طفلان مسلم (ع)

  • کد خبر : 48162
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷

نیروهای امنیتی عراق موفق شدند علاوه بر دستگیری یک شاخه تروریستی القاعده در عراق و خنثی کردن مواد منفجره در موصل، یک بمب جاسازی شده در نزدیکی مرقد طفلان مسلم (ع) را خنثی کنند.

یک منبع در پلیس استان «بابل»، دیروز اعلام کرد که نیرویی از یگان مبارزه با تروریسم عراق موفق شد یک بمب کاشته شده در مسیر حرکت کاروان عزاداری امام حسین (ع) را در نزدیکی مرقد طفلان مسلم (ع) در منطقه «المسیب» خنثی کند.

این منطقه در ۲۲ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و نیروهای امنیتی موفق شدند این بمب را بدون آنکه هیچ خسارت جانی و مالی به همراه داشته باشد، خنثی کنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد: نیروهای امنیتی بلافاصله در منطقه حاضر شدند و از نزدیک شدن مردم به این منطقه جلوگیری کردند و تحقیقات برای شناسایی عاملان این اقدام تروریستی آغاز شد.

کشف و خنثی کردن مواد منفجره در غرب موصل

از سوی دیگر پایگاه خبری «السومریه نیوز» نیز به نقل از یک مقام امنیتی نوشت که تعدادی خمپاره کاتیوشا و مواد منفجره آماده برای هدف قرار دادن عزاداران حسینی در منطقه «تلعفر» در غرب موصل کشف شده است.

وی افزود: نیروهایی از تیپ ده وابسته به هنگ سوم ارتش عراق، ۳ خمپاره کاتیوشا و ۱۸ بمب را در تلعفر واقع در ۸۰ کلیومتری غرب موصل، یافته‌اند که قرار بود، از آنها علیه زائران حسینی در روز عاشورا استفاده شود.

این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت که این بمب‌ها به مکان امنی منتقل شدند تا خنثی شوند و این عملیات با تکیه بر اطلاعات دقیق امنیتی انجام شد.

بازداشت یک گروهک تروریستی القاعده در بغداد

رئیس پلیس استان «الدیوانیه» اعلام کرد که یک گروهک تروریستی وابسته به القاعده را در بغداد دستگیر کرده که به انجام حملات تروریستی در دیوانیه طی ماه محرم جاری، اعتراف کرده است.

سرتیپ «عبدالجلیل الاسدی» رئیس پلیس دیوانیه، اظهار داشت که سرویس‌های امنیتی در استان بغداد با همکاری دستگاه اطلاعاتی دولت فدرال، موفق شده‌اند این گروهک را دستگیر کنند و یکی از این افراد نیز به برنامه‌ریزی برای انفجار یک خودرو در دیوانیه اعتراف کرده است.

آماده‌باش بیش از ۸ هزار نیروی امنیتی در دیوانیه

وی در بخش دیگری از سخنانش از تدوین یک طرح امنیتی در استان دیوانیه برای تامین امنیت زائران حسینی خبر داد و گفت: در این روزهای سوگواری، بیش از ۸ هزار نفر در این طرح حضور دارند و علاوه بر آن، سرویس‌های مسئول یافتن مواد منفجره در تمام ورودی‌های شهری و اماکن استقرار کاروان‌های عزادار حسینی حضور خواهند یافت.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=48162

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر