2

کسی که برای ۲۶ کشور جهان کاشی‌کاری کرده است+تصاویر

  • کد خبر : 49167
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۵

کاشی‌کار حرم حضرت عباس و امام حسین علیهما‌ السلام، «زیارت عاشورا» را موسیقی کاشی‌کاران حرم‌های مطهر می‌داند و می‌گوید: حقیقت آن است که ما در اینجا کار می‌کنیم اما دلمان در حرم یار است.

 رضا مصطفایی از کاشی‌کاران حرم حضرت عباس و امام حسین علیهما‌السلام در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: کاری که ما انجام می‌دهیم فقط، کاشی‌کاری نیست بلکه یک کار روحی و روانی بسیار زیبایی است که وصف آن از عهده انسان خارج است.

* برای ۲۶ کشور جهان، کاشی‌کاری کرده‌ایم

وی تصریح کرد: ما تاکنون برای ۲۶ کشور دنیا کار کاشی‌کاری را انجام داده‌ایم، همچنین کارهای بسیاری از اماکن مقدسه ایران و عراق بر عهده داشته‌ایم اما هیچ کاری، این حس و حال را به ما نداده است.

 

این کاشی‌کار حرم حضرت عباس و امام حسین علیهما‌السلام با بیان اینکه حس و حال این کار با دیگر کارها متفاوت است و در قالب گفتار نمی‌گنجد، اظهار داشت: بعضی اوقات که مشغول کار هستیم، ناخودآگاه، یک نفر می‌زند زیر گریه، حقیقت آن است که ما در اینجا کار می‌کنیم اما دلمان در حرم یار است. این کار، یک کار ملکوتی است.

وی ادامه داد: معمولا کارگران هنری هنگام انجام کار، موسیقی گوش می‌دهند اما موسیقی ما زیارت عاشورا است. ما همیشه زیارت عاشورا گوش می‌دهیم و همه افراد گروه، همیشه با وضو بر سر کار حاضر می‌شوند و تا اکنون سابقه نداشته است که فردی بدون وضو بیاید.

* شفای فرزند، به برکت عنایت حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع)

مصطفایی به یکی از خاطرات جالبی که در طول کاشی‌کاری حرم حضرت عباس و امام حسین علیهماالسلام رخ داده بود اشاره کرد و به خبرگزاری فارس گفت: یکی از دوستانم که با ما همکاری می‌کرد، فرزندش بیماری مغزی داشت و پزشکان گفته بودند که ممکن است عمل جراحی وی موفقیت‌آمیز نباشد. همان روز که این موضوع را فهمید، فرزندش را در منزل گذاشت و به سر کار آمد، آن روز فقط گریه می‌کرد و می‌گفت: «از صاحب کار می‌خواهم فرزندم را شفا دهد»؛ حالت وی طوری بود که همه را منقلب کرد و ما نتوانستیم آن روز به کار خود ادامه دهیم.

وی افزود: پدر طفل آن روز را کلی گریه می‌کرد و می‌گفت: یا امام حسین، یا ابالفضل! می‌بینیم که شما ارمنی‌ها را شفا می‌دهید ما که شیعه هستیم نباید ببینیم که شما فرزند ما را نیز شفا می‌دهی؟! این پدر یک هفته بعد وقتی فرزند خود را برد بیمارستان، آثار بیماری به طور کلی از بین رفته بود و فرزندش شفا گرفته بود.

 

* هر روز حس می‌کنم به حرم آقا سیدالشهداء(ع) می‌روم

این کاشی‌کار حرم حضرت عباس و امام حسین علیهما‌ السلام در پاسخ به این سؤال که کاشی‌کاری این اماکن متبرکه چه تاثیری در زندگیشان داشته است، تصریح کرد: از زمانی که این کار را شروع کرده‌ایم، زندگی ما دگرگون شده است و آن هم نه تنها به لحاظ مالی، بلکه جهت‌گیری ما به طور کلی در زندگی تغییر یافته و شاهد معنویت خاصی هستیم. وقتی هر روز سر کار می‌روم حس می‌کنم که به حرم آقا سیدالشهداء(ع) می‌روم و همه گروه، شدیداً احساس نزدیکی به این بزرگواران را در خود حس می‌کنند.

 

* گر انتخاب جنت و کویت به من دهند/ کوی تو را به عالم امکان نمی‌دهم

وی اظهار داشت: روزی یکی از دوستان روحانی برای بازدید از کار آمده بود و به ما گفت اگر حاجتی از خداوند بخواهید چیست؟ من پاسخ دادم: هیچ حاجتی ندارم، دوباره سؤال کرد که آیا مثلا آرزو نمی‌کنید که جایی در بهشت داشته باشید. من گفتم: بهشت بی امام حسین(ع) نمی‌خواهیم. حرف دل ما این است:

مهر تو را به عالم امکان نمی‌دهم / این گنج پر بهاست، ارزان نمی‌دهم

گر انتخاب جنت و کویت به من دهند / کوی تو را به عالم امکان نمی‌دهم

 

مصطفایی در پایان خاطرنشان کرد: آرزویم این است: «اللهم اجعلنی وجیها بالحسین(ع) فی‌الدنیا و الاخره»؛ امیدوارم خداوند این حاجت را برآورده کند و امام حسین(ع) نیز واسطه شوند و ما به واسطه ایشان، در دنیا و آخرت وجیه و آبرومند شویم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49167

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر