2

کی روش به فوتبال ما هیچ کمکی نکرده است

  • کد خبر : 49386
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۳

در صورتی که من همان موقع هم فریاد می‌زدم هیچ کشوری یک شبه صاحب فوتبال نشده که شما می‌گویید از این به بعد فوتبال حرفه‌ای ما آغاز خواهد شد. به همین دلایل است که فوتبال ما هیچ‌وقت پیشرفت نکرده است.

داریوش مصطفوی یکی از منتقدان کارلوس کروش است که علاقه خاصی هم به امیر قلعه‌نویی دارد او سرمربی استقلال را بهترین مربی فوتبال ایران می‌داند، اما از طرفی به این واقعیت اعتراض می‌کند که بعد از برانکو اگر حمایت سازمان تربیت‌بدنی در کار نبود قلعه‌نویی هرگز سرمربی تیم‌ملی نمی‌شد.

آقای مصطفوی! در دوره‌های مختلفی که بحث انتخاب سرمربی تیم‌ملی فوتبال در میان بوده، سازمان تربیت‌بدنی وقت به نوعی در کار فدراسیون دخالت کرده است.
خب ریشه این موضوع به خیلی وقت پیش برمی‌گردد. قبل از انقلاب این سازمان تربیت‌بدنی بود که حرف اول و آخر را می‌زد اما خب بعد از انقلاب شرایط کمی فرق کرد.
به عنوان مثال آقای شاه‌حسینی یکی از روسای سازمان تربیت‌بدنی در تاریخ ورزش ماست که کمترین دخالت را در امور فدراسیون فوتبال داشته، اما روسای دیگری هم بودند که دخالت کردن در امور فدراسیون فوتبال و حتی انتخاب سرمربی تیم‌ملی برای فوتبال را حق خود می‌دانستند، مثل آقای غفوری‌فرد که حق قانونی خود می‌دانست که در امور فدراسیون فوتبال دخالت کند.
چرا این اتفاق رخ می‌داد؟
طبیعی است. این افراد استدلال‌شان این بود که چون ما به فدراسیون فوتبال پول می‌دهیم استقلال این فدراسیون دیگر چه معنایی دارد؟ ما دخالت می‌کنیم. چون پول این دخالت را می‌دهیم. به همین دلیل همه انتخاب‌ها و انتصاب‌ها در فدراسیون فوتبال به دستور سازمان تربیت‌بدنی انجام می‌شد.
چرا این مشکل در هیچ دولتی حل نشد؟
چون اراده‌ای برای حل آن وجود نداشت. بعضی‌ها از صفایی‌فراهانی حرف می‌زنند و مسائلی را مطرح می‌کنند که باعث تعجب من است. در حالی که همین آقای صفای‌فراهانی با خودش فکر می‌کرد با ترمیم یا راه‌اندازی بخشی از تجهیزات فوتبال ما کارش تمام شده و وارد دنیای حرفه‌ای شده است.
در صورتی که من همان موقع هم فریاد می‌زدم هیچ کشوری یک شبه صاحب فوتبال نشده که شما می‌گویید از این به بعد فوتبال حرفه‌ای ما آغاز خواهد شد. به همین دلایل است که فوتبال ما هیچ‌وقت پیشرفت نکرده است.
درست به همین دلیل است که بعد از این همه سال هیچ اسپانسری نمی‌آید از تیم‌ملی ما حمایت کند چون از عاقبت کار و تصمیمات فوری که همه قراردادها را به هم می‌زند واهمه دارند، با یک دستور همه‌چیز به هم می‌ریزد.
در دوره دادکان هم فدراسیون استقلال نداشت؟
خیر. دادکان هم مستقل نبود. من برای او احترام قائلم. او خیلی سعی می‌کرد مستقل عمل کند اما این واقعیت دارد که سازمان تربیت‌بدنی در دوره دادکان در فدراسیون فوتبال و حتی درباره مسائلی که به سرمربی تیم‌ملی مربوط می‌شد دخالت می‌کرد.
در دوره شما نیز این دخالت‌ها وجود داشت؟
بله. صادقانه می‌گویم وجود داشت. همان‌طور که در همه دوره‌ها این دخالت در کار بوده است.
حتی در مورد انتخاب سرمربی تیم‌ملی؟
بحث انتخاب امیر قلعه‌نویی فرق می‌کرد خرد جمعی قلعه‌نویی را انتخاب کرد.
اما گفته می‌شد که شما موافق حضور امیر نیستید؟
نه. این‌طور نیست. من امیر را قبول کردم. خیلی‌ها خیلی شایعات را مطرح کردند که درست نبود.
اما خیلی‌ها اعتقاد دارند که علی‌آبادی، امیر قلعه‌نویی را به تیم‌ملی آوردند نه خرد جمعی. نظر شما چیست؟
من این‌طور فکر نمی‌کنم. واقعاً عده‌ای کارشناس جمع شدند و به این نتیجه رسیدند که اگر قرار است گزینه‌ای داخلی سرمربی تیم‌ملی شود، گزینه‌ای بهتر از قلعه‌نویی وجود ندارد.
واقعاً وجود نداشت؟
عرض کردم خرد جمعی این طور استدلال خود را مطرح کرد.
شما این استدلال را قبول داشتید؟
بله. قبول داشتم. چه کسی بهتر از امیر قلعه‌نویی.
ولی ما در جام‌ملت‌ها موفق نبودیم.
اگر من بودم در جام‌ملت‌ها ناکام نمی‌شد. من خیلی‌ها را زیر پروبالم گرفتم. اما اجازه ندادند من بمانم و امیر را کمک کنم که تیم ملی را به قهرمانی جام‌ملت‌ها آسیا برساند.
چه کسی یا چه کسانی اجازه ندادند؟
آقایان صفایی‌فراهانی و علی‌آبادی
بیشتر توضیح می‌دهید؟
این دو نفر بر سر داریوش مصطفوی معامله کردند. صفایی‌فراهانی به علی‌آبادی گفته بود مصطفوی را باید کنار بگذاری تا خودت رئیس فدراسیون فوتبال شوی. من به علی‌آبادی هشدار دادم که او اجازه نمی‌دهد تو به ریاست فدراسیون فوتبال برسی و از طرف هم قصد دارد من را کنار بزند؛ به علی‌آبادی گفتم صفایی فراهانی می‌خواهد با یک تیر دو نشان بزند اما علی‌آبادی به حرفم اعتنایی نکرد و نتیجه‌اش همان شد که هم او و همه ما دیدیم.
اما به احتمال فراوان علی‌آبادی این حرف‌های شما را تکذیب خواهد کرد؛ این‌طور نیست؟
بله، دیوار حاشا بلند است. کتمان کردن واقعیت‌ها همیشه جواب می‌دهد. اما من می‌خواهم بگویم علی‌آبادی و سعیدلو امانتدارهای خوبی برای فوتبال ما نبودند.
شما منتقد کروش هستید؟
بله، منتقد کروش بوده و هستم. او به فوتبال ما هیچ کمکی نکرده است و اگر همین امروز را برکنار کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم که تیم‌ملی به جام‌جهانی می رود.
اما شاید او را برکنار کردیم و تیم‌ملی هم به جام‌جهانی نرفت؛ نظر شما چیست؟
کروش به فوتبال ما آمده تا پول بگیرد و برود. با او به جام‌جهانی نمی‌رویم. اگر بدون او هم نتوانستیم به جام‌جهانی برویم لااقل دلمان خوش است که تا آخر کار راه را اشتباه نرفته‌ایم.
به هرحال امیدوارم برای تیم‌ملی و فوتبال ما اتفاقات شیرین و خوشایندی رخ دهد و آنهایی که شایسته هستند به حق خودشان برسند.

مثلث

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر