1

اگر می‌پذیریم که شخص قتل انجام داده‌است باید جریمه پرداخت کند

  • کد خبر : 49852
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱:۲۶

نمایش چنین تصویرهای یک طرفه‌ در جامعه به مرور جو روانی ایجاد می‌کند اما این تصاویر در سینما تا کنون به عمد ساخته نشده‌است. ما باید سوالاتی که در جامعه در این ارتباط وجود دارد را پاسخ دهیم.

مهدی سجاده‌چی تاکید کرد: سینمای ایران تاکنون بدون تعمد تصویری نادرست از قصاص ارائه داده ‌است که باید این دیدگاه تغییر کند.

مهدی سجاده‌چی فیلمنامه‌نویس سینمای ایران در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: سینما باید پاسخ درستی برای مخاطبان در ارتباط با بحث قصاص داشته باشد اما متاسفانه تا کنون اینگونه نبوده‌است و نتوانسته در این موضوع موفق عمل کند.

وی افزود: ماعمدتا در آثار سینمایی نشان می‌دهیم که تمام تقصیرها بر گردن خانواده قاتل است. با اینکه می‌دانیم قاتل قتل نفس انجام داده اما توقع داریم که حتما باید در طول فیلم خانواده مقتول رضایت دهد و اگر این کار را انجام ندهد برای مخاطب غیرقابل تصور است.

سجاده‌چی ادامه داد: نمایش چنین تصویرهای یک طرفه‌ در جامعه به مرور جو روانی ایجاد می‌کند اما این تصاویر در سینما تا کنون به عمد ساخته نشده‌است. ما باید سوالاتی که در جامعه در این ارتباط وجود دارد را پاسخ دهیم.

وی عنوان کرد: باید سینماگر دو طرفه به این موضوع نگاه کند. ما باید تمام شرایط قاتل و مقتول را در فیلم به نمایش بگذاریم تا جواب درستی به مخاطبان ارائه کنیم.

سجاده‌چی در پایان تأکید کرد: اگر می‌پذیریم که شخص قتل انجام داده‌است طبق قوانین باید جریمه پرداخت کند، اما متأسفانه در سینمای ایران غالباً خانواده مقتول را تحت فشار عاطفی قرار می‌دهیم که البته تأکید می‌کنم این رویکرد بدون تعمد صورت گرفته است. باید تغییر عملکردی در سینما در این ارتباط داشته باشم که دچار چنین لغزش‌های ناخواسته‌ای نشویم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49852

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر