2

مهمترین اولویت شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی مترو است

  • کد خبر : 52426
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹

قالیباف گفت: واقعا موضوعاتی در زیر پوست شهر در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و تلاش می‌کنیم در این بخش کمک‌هایی به هم‌نوع خود انجام دهیم.

شهردار تهران گفت: ۱۲ کیلومتر از خط ۳ مترو حدفاصل میدان راه‌آهن تا چهارراه ولیعصر تا ابتدای سال آینده افتتاح خواهد شد.

محمد‌باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح هفت کیلومتر تونل از قطعه میانی خط سه مترو حدفاصل چهارراه ولیعصر (عج) تا ایستگاه شهید بهشتی اظهار داشت: امروز هفت کیلومتر از خط سه مترو افتتاح شد.

وی ادامه داد: تاکنون خط سه مترو هیچ ایستگاهی نداشته است که امروز دو ایستگاه به بهره‌برداری رسیده و یک ایستگاه دیگر نیز در آینده افتتاح می‌شود.

قالیباف بیان داشت: خط سه مترو در مرکز شهر است که وجود این خط خیلی از نیازهای مردم را در حمل و نقل عمومی برطرف می‌کند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه خط سه طولانی‌ترین خط مترو است گفت: این خط از جنوب شرق آغاز و تا شمال شرقی تهران ادامه دارد.

قالیباف بیان داشت: ۱۲ کیلومتر از این خط در حدفاصل میدان راه‌اهن تا چهارراه ولیعصر تا ابتدای سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌هایی  که در حوزه حمل و نقل عمومی در حال اجراست، اظهار داشت: مهمترین اولویت شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی مترو است.

قالیباف خاطر نشان کرد: ۱۵۰ کیلومتر خط مترو در دست ساخت است که تاکنون صد کیلومتر آن حفاری شده است.

قالیباف گفت: در مرحله دوم توسعه اتوبوسرانی و خطوط BRT را در دستور کار داریم و تا سال آینده ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تندرو اضافه می‌شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با چک ۱۸۰۰ میلیارد تومانی چه کرده‌اید گفت: این بداخلاقی ژورنالیستی است.

وی ادامه داد:در شهر تهران توانسته‌ایم درآمدهای پیش‌بینی شده را تحقق دهیم و بیش از آن نیز شهرداری تهران درآمدهایی داشته است.

قالیباف خاطر نشان کرد: درآمدهای ما قانونی است و درآمد غیرقانونی نداریم و مجاز به انجام چنین کاری نیز نیستیم.

وی تأکید کرد: تقاضا داریم اخلاق را در این زمینه رعایت کنند.

قالیباف بیان داشت: ۱۵۰ کیلومتر مترو در ۲۰۰ جبهه در حال ساخت است و این نشان از یک مجاهدت در این خصوص است.

وی ادامه داد: شاید روزی در این شهر برای ساخت چهار کیلومتر بزرگراه کلی زمان باید صرف می‌شد ولی امروزه در حوزه اتوبان‌سازی باحداقل زمان اقدامات ویژه‌ای انجام می‌شود.

قالیباف به ساخت اتوبان امام‌علی(ع) به طول ۲۷ کیلومتر اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۶۷ درصد از این پروژه تاکنون ساخته شده است و بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی برای ساخت اتوبان امام‌علی(ع) تملک شده است.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: وقتی که از منطقه هفت واقع در رسالت این اتوبان آغاز می‌شود و به دیگر مناطق می‌رسد اتفاق بزرگی است.

وی بیان داشت: بزرگراه امام علی(ع) حدود ۱۴ لاین دارد و بدون هیچ چراغ قرمزی می‌تواند ۲۷ کیلومتر را طی کند.

قالیباف با بیان اینکه تهران در حوزه عمرانی در مسیر خوبی قرار گرفته است گفت: از اتوبان آزادگان تا بزرگراه امام‌علی(ع) کارهای بزرگی انجام شده است.

وی به افتتاح بزرگترین مجمع در بهشت‌زهرا برای غسل افرادی که فوت کرده‌اند اشاره کرد و گفت: امروز این مجموعه در بهشت‌زهرا تهران افتتاح شد.

قالیباف ادامه داد: بعضی‌ها عنوان کردند که می‌توان مرده‌ها را به صورت مکانیزه غسل داد؛ چنین چیزی در مکتب ما توصیه نشده است و از لحاظ روحی و انسانی نیز این کار درست نیست.

وی بیان داشت: شرایطی را فراهم کرده‌ایم که اگر خانواده‌ای تصمیم داشته باشد عزیز خود را غسل دهد مانعی وجود نداشته و این کار شدنی است.

شهردار خاطر نشان کرد: امروز بیش از ۳۷۰ محله در شهر تهران وجود دارد و برای تمامی این محلات هیئت‌امنای محله تشکیل شده است.

قالیباف تأکید کرد: رسالت اصلی ما در شهرداری تهران این است که سطح آگاهی مردم را افزایش دهیم اگر این اتفاق صورت گیرد و مردم به حقوق خود آشنا شوند بدون شک به وظایف خود در قابل شهر نیز آگاه می‌شوند.

وی به ساخت سالن تئاتر در منطقه خاوران اشاره کرد و گفت: در منطقه خاوران سالن تئاتری به بهره‌برداری می‌رسد که می‌توان گفت در خاورمیانه نظیر ندارد.

شهردار تهران به مشکلات اجتماعی در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: واقعا موضوعاتی در زیر پوست شهر در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و تلاش می‌کنیم در این بخش کمک‌هایی به هم‌نوع خود انجام دهیم.

قالیباف یادآور شد: امروز در مجموعه مدیریت شهری پیشرفت توأم با عدالت در سطح شهر داشته‌ایم.

شهردار تهران افزود: از بزرگان آموخته‌ایم حرف مردم یکی نیست بلکه دوتاست هر موقع احساس کردیم در تصمیمی اشتباه شده باید آن اشتباه خود را اصلاح کنیم.

قالیباف بیان داشت: هیچ موقع ادعایی نداریم که بی‌نقض و بدون اشکال هستیم و به گونه‌ای کار کرده‌ایم که اگر فردای قیامت با شهیدان روبرو شدیم شرمنده نباشیم. ولی بیش از این نیز توان نداریم.

وی با بیان اینکه شهروندان با دعاهای خود ما را کمک کنند گفت: تلاش ما این است که شهر را زیبنده مردم بسازیم.

شهردار تهران به آلودگی هوای شهر تهران اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا مهمترین چالش شهر تهران است.

قالیباف خاطر نشان کرد: در گذشته ۵ چالش برای شهر تهران داشتیم ولی فهمیده‌ایم که تهران یک چالش بیشتر ندارد و آن نیز آلودگی هوا و صوتی است. که اگر این مشکل را حل کنیم معنی آن این نیست که می‌توانیم مابقی مشکلات را نیز حل کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: مشکل خدمات شهری و سلامت شهروندان متمرکز به آلودگی هوا است.

قالیباف افزود: هم اکنون در احداث مترو چهار دستگاه  TBM به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52426

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر