2

جداسازی شهرری از تهران به مصلحت مردم شهرری نیست

  • کد خبر : 38334
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸

شهردار تهران گفت:جداسازی شهرری از تهران به مصلحت مردم شهرری نیست چرا که هر کجا از تهران جدا شده به جز عقب‌افتادگی هیچ خاصیت دیگری نداشته است.

افق نیوز:(ofoghnews.ir)  محمد‌باقر قالیباف در حاشیه مراسم بهره‌برداری از یکصد پروژه عمرانی، ترافیکی، فرهنگی، ورزشی و خدمات شهری در منطقه  ۱۴ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۷ کیلومتر از اتوبان آزادگان در دست ساخت است و تا پایان مهرماه به اتمام می‌رسد.

وی درباره پیشرفت ساخت اتوبان امام علی (ع) اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی در این اتوبان به تملک بالای ۹۷ درصد رسیده است.

شهردار تهران ادامه داد: در ۱۳ رجب سال آینده اتوبان امام علی (ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

قالیباف بیان داشت: تا آبان ماه سالجاری سعی می‌شود ساخت تمام پل‌ها را به اتمام برسانیم.

شهردار تهران درباره طرح‌هایی که برای میدان‌های شهدا و امام حسین در حال اجراست گفت: در ماه محرم طرح‌هایی که در میدان شهدا و امام حسین در حال اجراست به اتمام می‌رسد و این مکان‌ها بزرگترین مرکز تجمع عزاداری در تهران می‌شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر جداسازی شهرری از تهران و معرفی شهردار این شهر اظهار داشت: این موضوع باید به صورت قانونی اجرایی شود و ما همه مکلف هستیم از قانون پیروی کنیم.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس، شهرداری تهران، وزارت کشور، استاندار تهران و اعضای شورای شهر در این خصوص برگزار شد و در این جلسه به این جمع‌بندی رسیدند که طی یک ماه آینده کار کارشناسی در این خصوص انجام شود و بعد نسبت به جدا سازی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اگر قانون نیز خلائی دارد می‌توان آن را اصلاح کرد گفت: جداسازی شهرری از تهران به مصلحت مردم شهرری نیست چرا که هر کجا از تهران جدا شده به جز عقب‌افتادگی هیچ خاصیت دیگری نداشته است.

وی ادامه داد: در صورتیکه این جداسازی اتفاق افتد تکمیل اتوبان امام علی (ع) به سرانجام قطعی نمی‌رسد.

وی بیان داشت: در حال حاضر نمایندگان شهر قدس در مجلس شورای اسلامی در حال مذاکره برای الصاق این شهر به شهر تهران هستند.

در ادامه این مراسم شهردار تهران در جمع اهالی منطقه ۱۴ ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) اظهار داشت: در صورتیکه مترو، اتوبان، بزرگراه و سرای محله بسازیم خوب است ولی نکته اساسی این است که اگر همه دگرگونی‌هایی که در حوزه آبادانی و خدماتی در شهر اتفاق می‌افتد باید در نهایت منجر به دگرگونی افکار انسان‌ها در مسیر رشد و تعالی باشد.

شهردار تهران ادامه داد: هر تحول خدماتی باید منجر به تحول روحی و معنوی در انسان‌های آن شهر و محله رخ دهد.

وی با بیان اینکه سلامت روزه باید ما را به سمت کاملتر شدن سوق بدهد گفت: روزه‌ گرفتن باید منجر به این شود که زبان ما هم غیبت نکند.

قالیباف با تأکید بر اینکه شهرداری تهران یک نهاد اجتماعی است گفت: امروزه همه ما مسئولین باید توجه کنیم که مسئول دین و تربیت مردم هستیم.

شهردار تهران گفت: اگر امروز یک جوان به اعتیاد روی آورد من شهردار، جامعه و مسجد محله نیز مقصر هستیم.

قالیباف افزود: از علمای دین یاد گرفته‌ایم که به عنوان مدیر وظیفه داریم تعالی در جامعه را به صورت متوازن پیاده‌سازی کنیم.

وی به دورانی که مسئولیت نیروی انتظامی را بر عهده داشت اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان همه جرایم ۷۲ درصد کاهش پیدا می‌کند چرا که فضای جامعه دینی می‌شود و مردم بیشتر متوجه خدا می‌شوند.

شهردار تهران با بیان اینکه شرق و جنوب تهران نسبت به شمال و غرب تهران محروم‌تر است گفت: توجه بیشتر به جنوب‌ تهران به این معنا نیست که رشد و توسعه در غرب تهران کمتر شود.

قالیباف به پروژه تونل صدر، نیایش اشاره کرد و گفت: این پروژه باید حتما در شهر تهران ساخته ‌شود چرا که یک فاصله ۳٫۵ کیلومتری صدر و نیایش را قطع کرده و مشکلاتی را بوجود آورد بود.

وی اظهار داشت: این پل نخستین پل تک پایه است و در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نیز پل تک پایه ندارند.

شهردار تهران گفت: از مقابل صدر – نیایش در شمال تهران برای مردم جنوب شهر نیز تصمیم‌ گرفته شد اتوبان امام علی (ع) که ۲۷ کیلومتر آن باقی مانده است را تکمیل کنیم.

قالیباف گفت: با تکمیل اتوبان امام علی (ع) از دارآباد بدون هیچ توقفی و به طول ۳۷ کیلومتر تا حرم حضرت امام ادامه خواهد داشت و این پروژه بزرگتر از صدر و نیایش است که حدود ۲ هزار واحد خانه باید در آن تملک شود.

وی با بیان اینکه در شهرداری سعی شده است به مردم ظلمی نشود گفت: با توجه به تورم، تملک خانه‌ها انجام می‌شود در گذشته پرداخت‌های شهرداری برای تملک منازل ۴۵ روزه بوده که در حال حاضر به قیمت روز خانه‌ها خریداری می‌شود.

وی به خط ۶ مترو اشاره کرد و گفت: این خط در حال احداث است و از مشریه تا شهرک غرب متصل می‌شود.

وی بیان داشت: تا پایان امسال از ابتدای اتوبان ساوه متروی خط ۳ تا ابتدای شهید صیاد شیرازی افتتاح می‌شود.

در ادامه این مراسم نوریان شهردار منطقه ۱۴ بیان داشت: ۱۰۰ پروژه عمرانی، ترافیکی و حمل و نقل با رقمی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری می‌رسد وی درباره تکمیل پروژه‌های منطقه ۱۴ بیان داشت: ۱۴ پروژه اجتماعی، ۲۰ پروژه عمرانی، ۱۹ پروژه حمل و نقل و ترافیک و ۴۸ پروژه در امور شهری امروز به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه ۴ طرح بزرگ که آثار ملی هستند در منطقه ۱۴ در حال احداث است گفت: ۳٫۷ کیلومتر از اتوبان امام علی (ع) در منطقه ۱۴ است که امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر