4

کشف راز قدیمی‌ترین جنایت با قدمت ۳ هزار سال+تصویر

  • کد خبر : 52843
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴

افق(ofoghnews.ir) راز قدیمی‌ترین جنایت جهان به قدمت ۳ هزار سال با آزمایش‌های دی‌ان‌ای و سی‌تی‌اسکن، سرانجام کشف شد.

خبرگزاری فارس: کشف راز جنایت 3 هزار ساله فرعون مصر

دانشمندان موفق شدند به کمک آزمایش‌های دی ان ای، سی تی اسکن و کالبد شکافی کامپیوتری، راز مرگ رامسس سوم را کشف کنند؛ فرعون مصر در توطئه‌ای که توسط یکی از همسرانش طرح‌ریزی شده بود توسط چاقویی تیز گلویش بریده شده است.

به گزارش بلگا، براساس پاپیروس‌های قدیمی متعلق به یکی از تاریک‌ترین دوره‌های مصر باستان  ملکه “تیئی” یکی از همسران رامسس سوم  دست به کودتایی علیه فرعون می‌زند.

درواقع، “تیئی” می‌خواست “پانتائور” پسرش بر تخت سلطنت بنشیند اما جانشین قانونی رامسس سوم، پسر “ایزیس” همسر اولش بود.

“تیئی” امیدوار بود از نفرت فزاینده مردم نسبت به فرعون که در تجمل زندگی می‌کرد در حالی که دستمزد کارگران پرداخت نمی‌شد و قحطی کشور را تهدید می‌کرد، استفاده کرده و به هدف خود دست یابد.

“تیئی” به رغم اینکه در محیط بسته کاخ به سر می‌برد اما توانست برای اجرای توطئه خود طرفدارانی را در میان نظامیان و راهبان بیابد.

با اینکه جزئیات توطئه مشخص نیست اما هدف آن از بین بردن رامسس سوم در یک موقعیت مناسب بود؛ براساس مدارک رسمی مصر باستان کودتا ناکام مانده و حدود ۳۰ نفر از توطئه گران مجازات می‌شوند؛ این واقعه در سال ۱۱۵۶ قبل از میلاد رخ داد؛ “تیئی” موفق نمی‌شود پسرش را به سلطنت برساند؛ اما در این مدارک سرنوشت رامسس سوم که در آن زمان حدود ۶۵ سال داشت، مبهم بود.

مومیایی رامسس سوم در اواخر قرن نوزدهم  کشف می‌شود؛ در جریان یک رادیو گرافی که در سال‌های دهه ۱۹۶۰ روی مومیایی وی انجام گرفت هیچ نشانی از جراحت مشاهده نشد.

آلبرت زینک آلمانی کارشناس مومیایی‌ها به بررسی مومیایی رامسس سوم پرداخت؛ با کمک دیگر کارشناسان آنها از مومیایی تصاویر ۳ بعدی بسیار پیشرفته گرفته و از آن سی تی اسکن کردند.

برای نخستین‌بار کالبد شکافی کامپیوتری وجود بریدگی عمیقی را در گلو و درست زیر حنجره نشان داد؛ نای توسط یک چاقوی تیز یا وسیله برنده مشابهی کاملاً قطع شده است؛ مرگ رامسس سوم با توجه به گستردگی و عمق جراحت آنی بوده است.

درعین حال، در جریان توموگرافی یک طلسم سنگی که در داخل جراحت فرو رفته بود، مشاهده شد؛ طلسمی به نام ” چشم اوروس” که مصریان باستان تصور می‌کردند قدرت شفابخشی دارد؛ آلبرت زینک در بیانیه‌ای اعلام کرد: گلوی بریده و طلسم نشان می‌دهند که رامسس سوم به قتل رسیده است.

جام جم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. حالابااین همه تلاش که منجربه کشف بزرگ! یک توطئه عظیم!! گردیده حتماًمی خواهند“تیئی”رااعدام کنندوازیک فاجعه بزرگ انسانی جلوگیری کنند؟؟؟؟بعدش هم سازمانهای حمایت ازحقوق به شر!! به بررسی واعتراض بپردازند. واحسرتا که هرروزشاهدهزاران فاجعه انسانی درهرگوشه ای ازاین کره خاکی به عناوین مختلف هستیم نوزادان وکودکان وزن ومرذ وپیروجوان بسیاری هرروزبه خاک وخون کشیده می شوندزن مسلمانی تنها بدلیل حفظ حجابش درصحن دادگاه آمریکائی ودربرابردیدگان حضارباضربات پی درپی چاقوازپادرآمده کشته می شود،کشتارجمعی دراماکن آمریکاو…قتل عام درعراق وافغانستان وسوریه ونسل کشی میانمار…آیابازهم بگم…دل هرمسلمان که نه دل هرانسان رابه دردمی آورد.چه کس قراراست ازحق ومظلوم دفاع کندوظالم رامجازات کند…
    خدایا بحق محمدوآل پاکش درظهورمهدی فاطمه ودادرس مظلومان تعجیل فرما.آمین یارب العالمین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر