1

زندان سزای معروف ترین زورگیران خیابانی +تصویر

  • کد خبر : 53066
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹

چندسالی است که زورگیری های مختلفی در سطح شهر انجام می شود و اوباش با روش های مختلفی به روزگیری از مردم می پردازند اما بسیاری از آن ها توسط قانون دستگیر شده و به سزای اعمالشان رسیده اند.

زورگیری های متفاوتی که در چند سال اخیر انجام شده است باعث شده تا نیروی انتظامی به فکر برخوردهای جدی تری باشد و هر چند ماه اراذل و اوباش را از سطح شهر جمع آوری کند.

در چند سال گذشته نیز زورگیری های متفاوتی انجام شده است که غالبا باندهای آنان از هم متلاشی شده است. در ادامه لیستی از مهمترین زورگیرهای دستگیر شده در دو سال گذشته را بررسی می کنیم.

جنجالی ترین زورگیری

یازدهم آذرماه سال ۹۱ یکی از شهروندان تهرانی به نام ‘ جواد’ پس از خروج از بانک در حالی که به محل کارش مراجعه می کرد از سوی چهار زورگیر با دو موتور سیکلت مورد حمله قرار گرفته که در این زورگیری سارقان اموالی شامل کارت های عابربانک، وجوه نقد، مدارک و لباس های مالباخته را پس از زخمی کردن او به سرقت می برند.

بخت با” جواد” جوان مالباخته ای که یازدهم آذرماه گرفتار ۴ زورگیر شد یار بود که صحنه زورگیری، توسط یک دوربین مدار بسته ضبط شد. فیلم تکان دهنده زورگیری، بلافاصله در فضای مجازی منتشر شد و در سطوح مختلف، از مردم تا مسئولان، واکنش ها را برانگیخت. مهمترین واکنش سخنان رئیس قوه قضائیه بود که با غیر قابل قبول و تکان دهنده خواندن چنین اتفاقاتی در ایران اسلامی خواستار برخورد شدید نیروی انتظامی با اراذل و اوباش و اعمال اشد مجازات برای آنان شد.

در تحقیقات تکمیلی پاتوق متهم که یک قهوه خانه در خیابان ۱۷ شهریور بوده شناسایی شده و طی عملیاتی غافلگیرانه این متهم بازداشت می شود که طی بازجویی های انجام شده به جرم خود اعتراف و عنوان داشت که سرقتها را با همدستی ۳ تن از دوستانش به نام های “میلاد”، “مهرداد” و “علیرضا” انجام داده است.

همزمان با اعتراف این متهم کارآگاهان به بررسی سوابق سه همدست وی پرداخته و موفق شدند ” علیرضا” را در محدوده یوسف آباد شناسایی و دستگیر کنند که با اقرار او به جرائم زورگیری، ماموران مخفیگاه دو متهم دیگر به نام های میلاد و مهرداد را نیز کشف و هر دو را طی عملیات پلیسی بازداشت می شوند.

زورگیر در لباس مامور

در فروردین ماه سال ۹۱ یک زورگیر که با لباس نیروی انتظامی وارد یک خانه در بم شده بود دستگیر شد. این فرد که با لباس نظامی وارد منزل یکی از شهروندان بمی شده و با تهدید سلاح کمری قصد اخاذی مبلغ یک میلیون تومان را داشت گفت: سلاح کمری و تعداد هشت عدد دستبند فرد دستگیرشده پلاستیکی بوده اند که وی قصد داشت با تظاهر به مامور بودن و تغییر چهره از صاحب خانه اخاذی کند که با سرعت عمل ماموران پلیس بم دستگیر شد.

زورگیری با شیوه عجیب سرقت

در خرداد ماه سال ۹۱ یک شهروند به کلانتری مراجعه و عنوان داشت که هنگام تردد در ساعات پایانی روز، مورد حمله یکی از سارقان زورگیر قرار گرفته و پس از درگیری و به سرقت رفتن اموالش، سارق لباس ها و کفش او را به سرقت برده تا او نتواند به سرعت پلیس را از ماجرا با خبر کند. مامورین نیروی انتظامی پس از محاصره محل حادثه و محل های احتمالی موفق شدند فردی مشکوک که کیسه سیاه رنگ خاصی را به همراه داشت دستگیر کنند. در کیسه این فرد لباس ها و کفش تمامی شاکیان وجود داشت.

زورگیری با اسلحه پلاستیکی

در تیر ماه سال ۹۱ یک راننده با مراجعه به اداره آگاهی اعلام کرد یک زن و مرد را به عنوان مسافر از خیابان شریعتی سوار بر خودرویش کرده است تا به مقصد انقلاب برساند اما زمانی که به منطقه ای خلوت در خیابان فلسطین رسیده اند، ناگهان این دو مسافر با تهدید یک اسلحه پلاستیکی اقدام به سرقت وجوه نقد و چندین سکه طلای وی کرده اند. با طرح این شکایت روند دستگیری این زورگیران آغاز شد و بعد از چند روز با دستگیری آن ها پلیس به این نتجه رسید که آن ها با اسلحه پلاستیکی اقدام به سرقت می کرده اند. این دو سارق هر دو روانه زندان شدند.

زورگیری از زن جوان مقابل چشمان همسرش

در آبان ماه سال ۹۰ دو سارق جوان که با تهدید چاقو دست به سرقت موبایل و پول‌های طعمه‌هایشان می‌زدند دستگیر شدند. متهمان در یکی از سرقت‌ها، گوشی موبایل زن جوان را در مقابل چشمان حیرت زده شوهرش ربودند.  مرد جوان در تشریح ماجرا گفت: همراه همسرم از خیابان اسکندری می‌گذشتیم و من سرگرم حرف زدن با گوشی تلفن همراهم بودم که ناگهان صدای فریاد همسرم را از پشت سرم شنیدم. وقتی برگشتم، جوان حدودا‌ ۲۰ ساله‌ای را دیدم که با تهدید چاقو و در زمان بسیار کوتاهی گوشی همسرم را از وی گرفت و قبل از اینکه بتوانم به وی برسم با سرعت به سمت موتوری دوید که منتظرش بود و همراه همدستش فرار کرد. در این مورد پلیس با انجام چهره نگاری طرح پیگرد این سارقان را آغاز کرد و پس از یک هفه با کشف محل اختفا توانست آن ها را دستگیر کند.

زورگیران حرفه‌ای

در بهمن ماه سال ۹۰ مرد جوانی با مراجعه به بازپرسی شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران طی شکایتی اعلام کرد: حدود ساعت هفت بعد از ظهر روز گذشته از میدان آزادی سوار یک دستگاه پراید سفید رنگ به مقصد چهاردیواری شدم. دو مسافر عقب و یک مسافر جلو نشسته بود. یکی از مسافران گفت که من خیلی جلوتر پیاده می‌شوم و من وسط نشستم.

وی افزود: در مسیر و ناگهان مسافر جلویی و دو مسافر طرفینم به من حمله کرده و سرم را به سمت کف خودرو برده و چشمانم را بستند. جیب هایم را گشتند، گوشی، ۵۰ هزار تومان پول و کارت عابر بانک را به همراه رمز از من سرقت کرده و در حالی که چشمانم را بسته بودند با تهدید این که تا دورشدنشان نباید به سمت آنها برگردم، به سرعت از محل متواری شدند.

یکی از شاهدان این ماجرا که توانسته بود شماره این خودرو را یادداشت کند سریعا به سمت مرد دویده و شماره پلاک را به او داده است. پلیس بعد از پیگیری این شماره پلاک توانست به زورگیران دست یافته و آن ها را دستگیر کردند.

۳۱۰شاکی در پرونده زورگیران میلیاردی

در دی ماه سال ۸۹ یک باند زورگیری در حالی که ۳۱۰ شاکی داشت متلاشی شد و اعضای آن نیز توسط پلیس دستگیر شدند.  یکی از شاکیان این پروند خانمی بود که مدعی بود زمانی که به عنوان مسافر سوار خودروی پرایدی در غرب تهران شده بود، سرنشینان آن با تهدید چاقو همه پولها و طلاهایش را به سرقت برده و بعد از پرت کردن وی به بیرون از ماشین، باسرعت زیاد گریخته اند.

با این شکایت، به دستور قاضی خاکی، پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و جستوجو برای شناسایی و دستگیری سارقان شروع شد. این باند با پیگیری های جدی پلیس همراه شد و البته بعد از مدتی اعضا گروه آن دستگیر شدند. در تحقیقات مشخص شد این سارقان تا به حال نزدیک به یک میلیارد تومان از مردم سرقت کرده اند.

زورگیر پیرمردان جنوب پایتخت

در بهمن ماه سال ۸۹ خبر از دستگیری یک گروه زورگیری از پیرمردها آمد که بسیار جالب بود. یک شب ماموران کلانتری در حال گشتزنی در خیابان “طیب” بودند که ناگهان مرد ۵۷ ساله ای به نام “عزیز” در حالیکه به شدت ترسیده و وحشت زده به نظر می رسید به ماموران مراجعه و آنان درخواست کمک کرد. پیرمرد در شکایت خود به ماموران گفت که حدود ۱۰ دقیقه پیش وقتی جلوی منزلش بوده یک نفر از پشت او را گرفته و با عنوان اینکه مامور است، همه پول هایش بالغ بر ۶۰۰ هزار تومان را از وی گرفته است.

ظاهرا فرد سارق پس از سرقت با تیغ موکت بری که به همراه داشته، صورت پیرمرد را زخمی و سپس به کمک همدستش با موتورسیکلت از محل حادثه متواری شده اند. با چهره نگاری از این فرد و کمک پیرمرد سارق شناسایی و پس از چند روز دستگیر شد. در تحقیقات پلیس به این نتیجه رسید که این سارق تا به حال از پیرمردهای زیادی زورگیری کرده است.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=53066

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. همش الکیه.این کسایی که تو فیلم میبینین ازادن.نیروی انتظامی یه کسای دیگه رو گرفته

  2. ممنون بابت زحمتی که می کشید.
    از نیروی انتظامی هم بابت برخورد بااین افراد تشکر می کنم ولی از قوه قضاییه و قوانین سستش باید گلایه کرده که اجازه میده این افراد دوباره به جامعه برگردن

  3. واین داستان ادامه دارد با قید ضمانت ازاد میشن تا دستگیرشوند وباز تو این مدت با زور گیری پول وثیقه بعدی رو جور میکنن
    برای حرفم سند دارم
    خواستیداسم شو میگم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر