2

سفر پوتین به هند

  • کد خبر : 53602
  • ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۹:۰۰

رئیس‌جمهوری روسیه در جریان سفر رسمی خود به هند و گفت‌وگو با مقامات بلندپایه دهلی، راه‌های توسعه مشارکت راهبردی دو کشور و همکاری‌های نظامی-فنی را بررسی کرده و بیش از ۱۰ توافقنامه دوجانبه امضا خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه در جریان سفر رسمی خود به هند و گفت‌وگو با مقامات بلندپایه دهلی، راه‌های توسعه مشارکت راهبردی دو کشور و همکاری‌های نظامی-فنی را بررسی کرده و بیش از ۱۰ توافقنامه دوجانبه امضا خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: سفر پوتین به هند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری « نووستی»، “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه امروز، دوشنبه ۲۴ دسامبر (۴ دی ماه) برای انجام یک دیدار رسمی عازم هند شده که در جریان آن راه‌های توسعه مشارکت راهبری روسیه-هند و همکاری‌های نظامی-فنی بین دو کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

بر اساس اطلاعات کاخ کرملین، برنامه سفر پوتین به دهلی شامل مذاکرات وی با “موهان مان سینگ” نخست وزیر هند است که ابتدا دوجانبه و بعد در شکل گسترده صورت می گیرد. سپس ملاقات با “پراناب موکرجی” رئیس‌جمهوری هند و گفت‌وگو با “صوفیه گاندی” رهبر حزب کنگره ملی هند و همچنین رهبر حزب مخالف هند صورت خواهد گرفت. همکاری‌ها در زمینه انرژی، همکاری‌های نظامی-فنی و مسائل مهم بین المللی در مرکز توجه این مذاکرات قرار دارد.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در پایان مذاکرات در بالاترین سطح مجموعه اسناد مهمی شامل بیش از ۱۰ توافقنامه دوجانبه در زمینه‌های مختلف به امضاء خواهد رسید.

“یوری اوشاکوف” مشاور رئیس‌جمهوری روسیه روز گذشته اعلام کرد که مقامات کرملین روی این مسئله حساب می‌کنند که همکاری‌های مسکو و دهلی در عرصه نظامی-فنی گسترش یابد.

وی گفت: همکاریهای نظامی-فنی یکی از مهمترین جهت گیری‌های روابط دوجانبه روسیه و هند است. انتظار می‌رود که در نتیجه مذاکرات آتی طرفین این همکاری‌ها بیش از پیش توسعه یافته، تعمیق پیدا کرده و کامل شود. در جریان این سفر توافقات مشخصی در این زمینه بین دو کشور صورت خواهد گرفت.

اوشاکوف در تفسیر این مسئله که روسیه در رقابت با برخی شرکت‌های غربی در حال از دست دادن بازار سلاح هند است، گفت: نمی‌خواهم از قبل چیزی بگویم، ولی خود شما در نتیجه مذاکرات آتی در دهلی خواهید دید که همکاری‌های نظامی روسیه وهند تا چه اندازه توسعه خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=53602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر