1

عقلای اصولگرا شما را همبازی آشوبگران می دانند

  • کد خبر : 54050
  • ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۹:۰۴

خاتمی در این ملاقات به روال مشی چند سال اخیر خود- شروع از پله دوم- ادعا کرد مواضع برخی تریبون های ناظر و برگزارکننده انتخابات را که باید بی طرف باشند نگران کننده خواند. اشاره وی به اظهارات صریح آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان است که تصریح کرده فعالان و همکاران فتنه نمی توانند وارد انتخابات شوند.

جمعی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با خاتمی دیدار کردند.

خاتمی با اشاره به انتشار برخی سخنان در تریبون های رسمی و غیررسمی و اعلام مواضع نگران کننده توسط برخی از افراد که خود باید ناظر و برگزارکننده بی طرف انتخابات باشند؛ افزود: در این موقعیت شاهدیم که جریانات و افرادی که دستشان در امر انتخابات باز است؛ مواضعی می گیرند که نگرانی ها را در جمع کثیری از دوستداران و مدافعان انقلاب دوچندان می کنند.

امروز حتی ناظران انتخاباتی هم جانبدارانه برخورد می کنند بنابراین آیا نباید جریان اصلاحات نگران وضعیت موجود و آینده انتخابات باشد؟ بدون شک این موضع گیری ها نمی تواند تضمین کننده برگزاری یک انتخابات خوب و در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی ضمن اشاره به وجود احزاب و جریان های دلسوز انقلاب در جبهه اصلاحات گفت: اگر شرایطی که همه گروه ها و دلسوزان که در چارچوب قانون اساسی هستند و با اصل انقلاب و نظام همسویی دارند بتوانند در عرصه سیاسی کشور فعال باشند مهیا نشود؛ بدون شک انتخابات مطلوبی هم برگزار نخواهد شد.

هنگامی که این پرسش مطرح است که آیا اصلاح طلبان که به رغم وجود اصول مصرح قانون اساسی حق برگزاری کنگره و تجمعات دارند؛ می توانند کنگره پیش رو را برگزار کنند یا خیر؟ در این شرایط چگونه باید به حضور پررنگ جریانات سیاسی در انتخابات سال آینده امیدوار بود؟ بنابراین برگزاری کنگره می تواند خود علامت و نشانه ای ولو کوچک از سوی حاکمیت برای حضور همه سلایق در انتخابات باشد.

خاتمی خواستار «تعامل با عقلای اصولگرا» شد و افزود: امیدوارم شرایطی مهیا شود که همه آنهایی که دل در گرو این انقلاب دارند و قلبشان برای نظام و مردم می تپد؛ بتوانند با تمامی قوا در عرصه سیاسی کشور فعال باشند.

این کنگره می تواند میزان دلسوزی جبهه اصلاحات نسبت به اصل انقلاب را نیز نشان دهد. من معتقدم نباید اصولگرا و اصلاح طلب را به طور مطلق مقابل هم قرار دهیم. در میان اصولگرایان افرادی هستند اندیشمند، دلسوز و مدافع جمهوریت و اسلامیت نظام؛ هرچند که آنها رقیب ما محسوب می شوند اما هر دو دلسوز انقلابیم و باید گفت و گو کنیم و تعامل داشته باشیم.

دعوت نهادهای نظارتی و اجرایی انتخابات به بی طرفی در حالی است که محافل فعالان در فتنه و آشوب ۳ سال پیش- از جمله شخص خاتمی- در طرف جبهه آمریکا و انگلیس و اسرائیل و گروهک های معاند ایستاده و به نیابت از آنها بسترساز آشوب و اغتشاش بودند.

طبیعی است که در برابر این جماعت جفاکار و خیانتکار، بی طرفی معنا ندارد. از همین منظر، ادعای «دلسوزی انقلاب و همسویی با نظام» با هیچ چسبی به جریان نفاق جدید نمی چسبد و تنها چاره کار، عذرخواهی مقصران و مجازات عوامل اصلی آن خیانت بزرگ است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54050

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. عجب رویی داری تو ما هنوز فتنه ۸۸ رو فراموش نکردیم و یادمون نرفته که همش از گور تو بلند می شد حالا می خوای با عقلای اصول گرا دیدار کنی که چی بشه مردم رو فریب بدی این همون مردمن که تو ۹ دی با سیلی تودهن تو و خائنین به نظام زدند با این رجاله بازیهای سیاسی گول نمی خورن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر