1

حضور یک زن باعث توقیف یک سریال شد

  • کد خبر : 57388
  • ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸

مقامات عربستانی، به بهانه وجود فتوای شرعی مبنی بر “ممنوعیت حضور زنان در فیلم ها و سریال ها”، از ادامۀ فیلمبرداری یک سریال با مشارکت هنرپیشه های زن جلوگیری کردند.

  به نقل از العالم، استاندار طائف واقع در غرب عربستان، در پی درخواست  گروه های افراطی این کشور برای توقف فیلمبرداری این سریال – که جمعی از هنرپیشه های زن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در آن شرکت داشتند- با صدور حکمی فیلمبرداری این سریال را متوقف کرد.

به نوشتۀ پایگاه خبری “تواصل”، زنان هنرپیشه که از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از آغاز هفتۀ گذشته برای ایفای نقش در این سریال به طائف رفته بودند و همراه  کارگردان عربستانی در یک هتل به سر می بردند، با صدور این حکم و توقف فیلمبرداری، این منطقه را ترک کردند.

این در حالی است که “یاسر حسن” نویسنده متن تئاتر معروف عربی “مریم و تعود الحکایه”،  به تازگی تاکید کرده بود که «درعربستان هیچ قانون مکتوبی دربارۀ منع زنان از ایفای نقش در فیلم ها و سریال ها وجود ندارد و تنها عرف و باورهای رایج جامعه است که این امر را ناپسند می داند».

اِعمال معیارهای دوگانۀ دربارۀ حضور زنان در برابر دوربین، در حالی ادامه دارد که در تناقضی مضحک، زنان عربستان از حضور در فیلم های تولیدی و ضبط شده – که قابل تغییر، نظارت و بازنگری است- منع می شوند، اما در اغلب شبکه های تلویزیونی عربستان در داخل و خارج این کشورِ داعیه دار اسلام، مجریان زن با پوششی زننده مقابل دوربین برنامه های زنده خبری و… قرار می گیرند، به گونه ای که چنین وضعی را در شبکه های غربی و غیراسلامی هم کمتر می توان یافت.منبع مشرق
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر